Nehéz versenyen vannak túl Herczig Norberték

Tizennegyedik helyen zárta a Rally Liepaját a Herczig Norbert – Ferencz Ramón kettős. A MOL Racing Team párosa az első nap végén a tizedik volt, és a szabályok szerint a második napon elsőként indultak a gyorsaságikon, ami ezeken a pályákon óriási hátrányt jelentett.

Az év első két futama után annak ellenére is jó eredményben bízott a csapat, hogy a Rally Liepaja új helyszín volt a MOL Racing Team versenyzőinek, hiszen tavaly nem indultak ezen a versenyen. A keddi teszt után még bizakodó volt Herczig Norbert, de már a pálya bejáráskor kiderült, hogy ezek a gyorsaságik egészen különlegesek.

„Utólag már látom, hogy a teszten olyan pályaszakaszt kaptunk a szervezőktől, ami csak hasonlított a gyorsaságikra, de ilyen tempónál, amivel Lettországban versenyeztünk, a minimális különbségek is megsokszorozódnak. Hiába végeztünk olyan sok munkát a teszten, picit szélesebb és tempósabb szakasz kellett volna, hogy igazán jól fel tudjunk készülni” – mondta Herczig Norbert az előzményekről.

A BRR csapat rutinjával és az új Michelin abroncsokkal mégis sikerült egy jól beállított autóval elindulni a versenyen, ezt mutatta a kvalifikáción elért hetedik hely is, aztán az első gyorsasági harmadik kilométerénél egy apró hiba miatt rögtön hátrányba kerültek Norbiék.

„Egy apró itinerhiba miatt, jóval 100 feletti tempónál majdnem eltaláltunk egy öles fát. Ezzel nem is veszítettünk volna annyira sokat, de a nagyobb baj az volt, hogy ettől kezdve nem bíztam meg az itinerünkben. Olyan részeken sem vállaltam el, ahol biztosnak kellett volna lennie, és biztos is volt. De az ilyen tempós pályákon ezek a pici gázelvételek és hajszálnyival hosszabb féktávok megbosszulják magukat.” – mondta az első napról Herczig Norbert.

A negyedik gyorsaságin még egy apró hiba becsúszott, majd a szombati zárószakaszon többen is komoly taktikázásba kezdtek, hogy elkerüljék a vasárnapi takarítói szerepet. A nagy helyezkedés után Norbiék lettek a tizedikek, és ezzel rájuk hárult a takarító szerepe, ami ezeken a pályákon a szokásosnál is hálátlanabb feladat.

Murvás versenyeken mindig rossz elsőként menni, de ez most a vártnál is nehezebb volt. Az Azori-szigeteken is elsőként mentünk a nyitónapon, de ott nem ilyen csapágygolyós pályákon versenyeztünk, és ott ez nem okozott ekkora hátrányt. A végére még a gumival sem volt szerencsénk. Próbáltunk visszanyúlni a régebbi keverékhez, de túl kemény gumit tettünk fel, ami alig kopott valamennyit az utolsó 50 kilométeren. Emiatt is jó néhány másodpercet veszítettünk, de sajnos ez már nem számított. A pontszerzés ezúttal elérhetetlen volt.” – mondta csalódottan a pilóta a verseny végén, de aztán optimistábban folytatta az értékelést. „Ugyanakkor megvoltak a pozitívumok is a hétvégében. Nem úgy fejeztük be a versenyt, hogy maximálisan kiautóztuk, amit tudunk, hanem úgy, hogy pontosan tudom azokat a pontokat, ahol tovább tudunk gyorsulni. Ha jövő hétvégén itt folytatódna a bajnokság, már sokkal gyorsabbak lennénk, de sajnos egy évet várnunk kell arra, hogy kamatoztathassuk a most gyűjtött tapasztalatokat.

Bár az eredmény alul múlta a kezdeti várakozásokat, és szükség lesz néhány napra, mire a két versenyző feldolgozza a tapasztalatokat. A jövőre nézve ugyanis a lettországi versenyen rengeteget tanult a csapat. Ezeken a finn típusú, gyors tempós gyorsaságikon mindennél többet számít a versenyben megtett kilométer, és most a MOL Racing Team párosának 200 kilométernyi gyorsaságival több tapasztalatuk van. A Volkswagen Polo GTi beállításai tökéletesek voltak, az autó karcmentesen ért célba, és az új Michelin abroncsok is jól működtek, ezek pedig bíztató jelek a Lengyel Rali előtt, ahol a Herczig – Ferencz kettős, június végén újra ismert pályákon áll majd rajthoz.