Herczig Norbiék a Kanári-szigeteken folytatják

A Rali Európa-bajnokság második versenyén újra egy szigetcsoporton, a Kanári-szigeteken versenyez a Mol Racing Team párosa. Herczig Norbert és Ferencz Ramón ezúttal egy aszfaltos futamon célozza meg a dobogót.

A szokottnál hosszabbra nyúlt a regeneráció az első ERC futam után Herczig Norbertnek, több napig tartott, míg túltette magát a technikai hibán, ami miatt az első futamon nem jutottak el a célig. A csalódottság helyét a munka vette át, sűrű lesz a program a következő hetekben.

A Kanári-szigetek után szűk két hetünk lesz itthon, aztán jön a lettországi verseny, majd június végén a lengyel futam. Előre is kellett terveznünk, de természetesen a hétvégi aszfaltos futam volt a fókuszban. A szervezők alaposan átvariálták a pályákat, lesznek teljesen új szakaszok, lesz olyan, amin részben mentünk 2018-ban, és lesz ismétlődő pálya is. A tavalyi tapasztalatoknak most is nagy hasznát vesszük majd, de így is izgalommal várom az első igazai aszfaltos futamunkat a Volkswagen Polo GTI R5-tel” – mondta Herczig Norbert.

A Kanári-szigetek Ralin 16 gyorsasági szakaszának 201 kilométere mellé 374 kilométer etap társul, így összesen 575 kilométert kell teljesítenie a mezőnynek pénteken és szombaton. Tavaly a csapat egy defekt miatt épphogy kicsúszott az első tízből, most azonban már nagyobbak az elvárások, ismét a dobogó a cél. Hétfőn egész napos teszten vett részt Herczig Norbert és Ferencz Ramón, ami csupa pozitív tapasztalattal zártak.

Egyrész sikerült nagyon gyorsan felvenni a közös ritmust Ramónnal, pillanatok alatt megvolt az összhang közöttünk. Másrészt a Polo GTI aszfaltos futóművéhez is nagyon hamar hozzászoktunk. Itt az volt az egyik kérdés, hogyan tudjuk kezelni azt, hogy még a megszokott aszfalt-murva váltásnál is nagyobb a kontraszt, hiszen a Volkswagen murvás futóműve sokkal nagyobb mozgásokat enged az eddig megszokottnál. Az is előnyünkre vált, hogy pályafutásunk során nagyobbrészt aszfaltos rutint gyűjtöttünk, erre is tudtunk építeni. Az autó remek ezeken a pályákon is, szinte gokartosan mozog, és itt most erre lesz szükség, mert ezeken a pályákon kis túlzással olyan pontosan kell vezetni, mintha a Hungaroringen lennénk. A hétfői teszten rengeteg munkát adtunk a szerelőknek, többféle lengéscsillapítót, különböző áttételeket, eltérő futóműgeometriákat próbáltunk ki, és úgy érzem ez nagyon hasznos lesz a hétvégi versenyen” – ismertette a szakmai részleteket Norbi, és azt is elárulta, hogy az autóban már egy pillanatra sem gondolt arra, hogy az előző verseny technikai hibája előjöhet, így maximális koncentrációval kezdhetik meg a csütörtöki szabadedzést, majd az azt követő kvalifikációt.

A Kanári-szigeteken már a szurkolók buzdításra is számít a MOL Racing Team párosa, hiszen csakúgy mint egy évvel ezelőtt, most is találkoztak már ott nyaraló hazai szurkolókkal, és a versenyre is szép számmal utaznak majd rajongók. Nekik a nyolcas rajtszámot látva kell majd lengetni a magyar zászlót, mert ezt kapta ebben az évben a Herczig – Ferencz duó. A mezőny ismét méltó lesz az Európa-bajnokság rangjához, 22 darab R5-ös autó szerepel a nevezési listán.

A Kanári-szigetek Rali programja:

05.02., csütörtök:
9:00        szabadedzés
11:48      kvalifikáció
13:30     shakedown
17:00      a rajtpozíciók kiválasztása
20:30      rajtceremónia

05.03., péntek:
10:08      SS1 Valsequillo – 10.96 km
10:29      SS2 San Mateo – 12.01 km
11:22      SS3 Tejeda – 24.01 km
14:41      SS4 Valsequillo – 10.96 km
15:02      SS5 San Mateo – 12.01 km
15:55      SS6 Tejeda – 24.01 km
17:56     SS7 Las Palmas De Gran Canaria – 1,44 km
18:16     SS8 Las Palmas De Gran Canaria – 1,44 km

05.04., szombat:
09:40      SS9 Arucas – 7.18 km
10:18     SS10 Moya – 15.28 km
11:19     SS11 Galdar  – 14.95 km
11:52     SS12 Valleseco – 14.57 km
14:12      SS13 Arucas – 7.18 km
14:50     SS14 Moya – 15.28 km
15:51     SS15 Galdar  – 14.95 km
16:24     SS16 Valleseco – 14.57 km
18:15     Céldobogó