Elfyn Evans az élen a Korzika Ralin

Hat gyorsasági után a fordos Elfyn Evans – Martin Scott páros vezet a Korzika Ralin. Mögöttük 4.5 másodpercre van Ott Tanak, de a harmadik Thierry Neuville hátránya is csak 9.8 másodperc.

Evans a negyedik gyorsaságin vette át a vezetést Tanaktól, majd a hatos szakaszon beragadt a lassú Kris Meeke mögé, és ezzel visszaesett a harmadik helyre, ám a versenybírák jóváírták az ezzel elveszített időt, így az első helyen zárta a napot. Meekenek egyébként pocsék napja volt, reggel egy itinerhiba miatt eltalált valamit a pályán és defektet kapott, majd az ötös gyorson a hátsó felfüggesztése is megrongálódott, emiatt lassult le a végére. Elnézést kért Evanstól, mert arra számítottak, hogy a versenyben vezető párost három perces különbséggel indítják rájuk, így nem számítottak rá, hogy útban lesznek. A versenyirodán ment a matek, hogy mennyit is veszített Evans, és a végén az M-Sport kérésének adtak helyt, így ugyanolyan időt kapott, mint Tanak.

Ott Tanaknak majdnem sima napja volt, de az utolsó gyorsaságin egy első lengéscsillapító hiba miatt veszített némi időt. Ennek Thierry Neuville örült, mert így felzárkózhatott a két éllovasra. A belga egész nap bizonytalan volt, hol a Hyundai mozgása nem tetszett neki, hol az itinerrel volt elégedetlen, de azt is beismerte, hogy ő sincs a legjobb formában. A negyedik helyen Dani Sordo igyekszik bizonyítani a Hyundai vezetőinek, hogy valóban jó aszfalton. Neki sem volt nagyobb kalandja, de nem is elégedett a tempóval.

Teemu Suninen az ötödik helyen fejezte be a napot. A finnek nincs könnyű dolga, Malcolm Wilson ultimátumot adott neki a futam előtt, így mindenképp célba kell érnie, még egy ütközés elfogadhatatlan lenne. Suninen így azzal foglalatoskodik, hogy megtalálja az egyensúlyt a biztonság és a gyorsaság között. Egyelőre nem panaszkodhat, de a 28 másodperces hátránnyal nem lehetnek túl vérmes reményei.

Sebastien Ogier egy reggeli megforgással kezdte, ráadásul az első gyorson egy tehén is átbaktatott előtte az úton. 12.5 másodperc hátránnyal indult a második szakaszon, és utána is folyamatosan küzdött a Citroen alulkormányozottságával , így hiába nyomta a gázt, hogy utolérje az élmezőnyt, a hátránya fél perc felett van. A csapattárs Lappi is szenved az autóval, a hármas gyorson meg is forgott, nem lesz kellemes ebben a hangulatban a hátralevő nyolc gyorsasági szakasz. Sebastien Loeb sorsa is megpecsételődött a verseny elején. Az egyes gyorson túlcsúszott egy kanyaron, eltalált egy szegélyt, majd a kettes gyorson el is tört a kormányösszekötője. Kicsit szereltek, aztán folytatták, de két és fél perc a hátrányuk, és a nyolcadik helyen állnak.

Latvala is panaszkodással töltötte a napot, hiába nyomta a gázt, hiányzott a tempó, az itinerírás sem sikerült, és a végére az ötös gyorson kapott egy lassú defektet. Megálltak kereket cserélni, veszítettek is három percet, így a 13. helyről kell felkapaszkodniuk. Latvala és Meeke problémáinak köszönhetően a legjobb R5-ös autó az összetett kilencedik helyen áll. Eric Camilli a Volkswagen Poloval 20 másodperccel vezeti a kategóriát a citroenes Yoann Bonato előtt, a harmadik helyen pedig Gryazin robog a Skodával, 2.7 másodperccel Bonato mögött.

1.Elfyn Evans – Martin ScottM1:09:39.6
2.Ott Tanak – Martn JarveojaM+4.5
3.Thierry Neuville – Nicolas GilsoulM+9.8
4.Dani Sordo – Carlos Del BarrioM+26.1
5.Teemu Suninen – Marko Salminen M+30.9
6.Sebastien Ogier – Julien IngrassiaM+36.3
7.Esapekka Lappi – Janne FermM+46.3
8.Sebastien Loeb – Daniel ElenaM+2:27.9
9.Eric Camilli – Francois Xavier Buresi
B
WRC2+2:46.4
10.Yoann Bonato – Benjamin BoulloudWRC2+3:06.4

foto: M-Sport, TGR, Hyundai Motorsport, Citroen Racing