Ogier vezet a Mexikó Ralin

Kilenc gyorsaság után a címvédő Sebastien Ogier – Julien Ingrassia kettős vezeti a Mexikó Ralit. A Citroennel versenyző páros mögött Elfyn Evans és Scott Martin a második, Kris Meeke és Seb Marshall a harmadik. A dobogósok fél percen belül vannak egymáshoz, de a mezőny alaposan megfogyatkozott, a hetedik helyen már egy R5-ös autó áll.

Ogiernek sem volt könnyű az első teljes nap Mexikóban, a hetedik Las Minas gyorsaságin egy defekt miatt veszített némi időt, és szenvedett a korai rajtpozíciója miatt is, de a komoly gondok elkerülték a bajnokot. Főképp , ha a Hyundaiokhoz viszonyítunk, hiszen nekik teljes tragédia volt a Mexikó Rali első napja. Thierry Neuville rögtön egy defekttel kezdett. Mindössze 5 kilométer után eltaláltak egy sziklát, amit Tanak autója fordított az útra, veszítettek 40 másodpercet, és utána már csak szaladtak az élmezőny után, de a pilóta nagyon el volt keseredve. 

 

Neuvillnél is rosszabbul járt Mikkelsen. A norvég a négyes gyors végén még vezetett, de a az ötödik El Chocolate szakaszon félre kellett állnia. Egy sziklát találtak el és defektet kaptak, de 10 kilométerrel később a felfüggesztés is eltört, így a nap véget is ért számukra. Dani Sordo sem így képzelte Mexikót, neki egy elektromos probléma miatt cövekelt le a az autója, ráadásul nem is a gyorsaságin, hanem a két szakasz közt. Pedig a nehezén már túl voltak, a hatos gyorsasági végén a második helyen, öt másodperecen belül üldözték az ekkor már vezető Ogiert.

A Toyota meglepően jó napot zárt, de nekik is kijutott gondokból. Kris Meeke a harmadik helyen áll, és baj nélkül teljesítette a napot. A kontrollt sem veszítette el, nem kezdett őrült száguldásba, így nem is törte össze a Yarist, bár a nap végén azt nyilatkozta, hogy egy kicsit nagy a hátránya Ogier mögött. A csapat vezető Makinennek még el kell magyaráznia az írnek, hogy Mexikóban az első napokban nem szabad ész nélkül rohanni.

Ott Tanak a negyedik, ami szintén jó eredmény, főleg annak fényében, hogy a Svéd rali győztese egész nap takarított, és az autóba bejutó por miatt a kilátással is voltak gondjai. Az utolsó hosszú gyorson azért még egy szakaszgyőzelemmel megmutatta, hogy van még tartaléka, és ezt a nap végi szuperspeciálon is megismételte. A japánoknak csak a technika miatt kell aggódniuk, Latvala elektromos hiba miatt a negyedik helyről állt ki az utolsó előtti szuperspeciálon. A generátor töltése ment el, de az éjszakát biztosan a pontos ok feltárásával töltik.

A Ford felemás napot zárt, először búslakodhattak, mert Suninen már a reggeli első gyorson úgy lerombolta a Fiesta elejét, hogy még szuperralizni sem tudnak, de így az ő szerelői is beállhatnak segíteni Evans csapatának. A brit páros gond nélkül terelgette végig a mexikói murván a Fordot, és 4.8 másodperces hátránnyal a második helyen állnak.

A kieséseknek és a csonka mezőnynek köszönhetően (csak 23 autó nevezett), egy bolíviai tini áll a hetedik helyen. Marco Bulacia Wilkinson 9.8 másodperccel előzi meg Benito Guerrát, akinek a nevét januárban ismertük meg, amikor megnyerte a Race Of Championst.

A Mexikó Rali állása kilenc gyorsasági után:

1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) 1h18m33.8s
2. Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +14.8s
3. Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +21.1s
4. Ott Tänak/Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +37.1s
5. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Citroën C3 WRC) +39.1s
6. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m00.7s
7. Marco Bulacia Wilkinson/Fabian Cretu (Skoda Fabia R5) +5m16.1s
8. Benito Guerra/Jaime Zapata (Skoda Fabia R5) +5m25.9s
9. Alberto Heller/Jose Diaz (Ford Fiesta R5) +6m31.5s
10. Ricardo Trivino/Marc Marti (Skoda Fabia R5) +9m07.2s
12. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +14m28.2s

foto: Citroen, Toyota, Hyundai, Ford