
A Sebastien Ogier – Julien Ingrassia kettős nyerte a Monte Carlo Ralit, mögöttük 2.2 másodperc hátránnyal Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul lett a második. A harmadik helyen az Ott Tanak – Martin Jarveoja páros ért célba.
Pénteken délután a hetes gyorsaságin az élre állt, és a végéig nem is engedte ki a vezetést a hatszoros világbajnok, pedig Neuville is keményen támadta, és az autója az utolsó napon a gázpedál elektronika hibája miatt nem is volt száz százalékos. (A 14-es és 15-ös gyorson a C3 WRC fékezés közben is gyorsulni akart.) Jókor jött a győzelem, hiszen első citroenes versenyén, a gyár vezetésének jelenlétében lett első a címvédő páros, és ezzel megmutatták, hogy a Citroen is jó munkát végzett és azt a hat vb címet sem szerezték meg érdemtelenül. Ogiernek ez volt a hetedik Monte győzelme, az utolsó hat versenyen pedig mindig ő nyert.
Thierry Neuville is becsülettel küzdött, az utolsó előtti szakasz végén már csak négy tizedmásodperc volt a hátránya, de végül a power stage Ogiernek ment jobban, így alakult ki a 2.2 másodperces végső különbség. A belga büszke lehet a teljesítményére, hiszen Ogier számára a Monte gyakorlatilag hazai pálya.
Ott Tanak ott folytatta vasárnap, ahol szombaton abbahagyta: a reggeli két gyorsot megnyerte, majd az utolsó két szakaszon megőrizte a harmadik helyét. Az észtnek sokban került a hetes gyorsaságin összeszedett defekt, anélkül a győzelemért harcolhatott volna. Az utolsó két napi teljesítményével Tanak kiénekelte a sajtot Sebastien Loeb szájából. A francia világbajnok hiába próbált gyorsan menni, egyszerűen nem bírt Tanakkal, ezt el is mondta a vasárnapi gyorsaságik végén. Azért szégyenkeznie nem kell, egy Dakar után, új csapattal, új autóban, remek munkát végzett.
Jari-Matti Latvala hiába próbálkozott, nem muzsikált jól alatta a Yaris. Kicsit értetlenül állt a jelenség előtt, aztán a végére megfejtette a hiba okát. A teszten összetörte az autót, és az újjáépítéskor rossz irányba indultak el. Alulkormányzottsággal küzdött szinte az egész hétvégén, és a gumiválasztás sem volt az igazi. Ez most az ötödik helyre volt elég, de a két és fél perces hátrány sokat mondó.
Az utolsó WRC az élmezőnyben Kris Mekee Toyotája volt. A verseny elején három törött felni tönkretette az északír hétvégéjét, így már csak a célbaérés, a tesztelés, és a powerstage győzelem volt a feladata, és mindhármat sikerrel teljesítette. Az utolsó gyorsra tartalékolt a gumikkal, és alaposan el is páholta a mezőnyt, így összesen 13 ponttal zárta a Montét.
Az M-Sport számára katasztrofálisan alakult a szezonnyitó, mindhárom versenyzőjük bajba került, Evans nem is tudta befejezni a versenyt. Így járt Mikkelsen is, ő a 9-es gyors végén találta el a partfalat és esett ki a versenyből.
A legjobb R5-ös Gus Greensmith lett, Bonato, Sarrazin és Formaux jutott még a legjobb tízbe, de a 11. helyen végző Teemu Suninen is mentett egy vb pontot, mivel ötödik lett a power stage-en.
A Monte Carlo Rali végeredménye:
1. | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | Citroen | 3h21m15.9s |
2. | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai | 2.2s |
3. | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota | 2m15.2s |
4. | Sebastien Loeb, D.Elena | Hyundai | 2m28.2s |
5. | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota | 2m29.9s |
6. | Kris Meeke, S.Marshall | Toyota | 5m36.2s |
7. | Gus Greensmith, E.Edmondson | Ford | 13m04.6s |
8. | Yoann Bonato, B.Boulloud | Citroen | 13m56.5s |
9. | Stephane Sarrazin, J-J.Renucci | Hyundai | 14m06.8s |
10. | Adrien Fourmaux, R.Jamoul | Ford | 16m03.4s |
A powerstage eredménye:
1. | Kris Meeke, S.Marshall | Toyota | 9m37.3s |
2. | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | Citroen | 3.9s |
3. | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai | 5.7s |
4. | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota | 5.8s |
5. | Teemu Suninen, M.Salminen | Ford | 8.5s |
A Vb állása:
1 | Sebastien Ogier | 29 |
2 | Thierry Neuville | 21 |
3 | Ott Tanak | 17 |
4 | Kris Meeke | 13 |
5 | Sebastien Loeb | 12 |
6 | Jari-Matti Latvala | 10 |
7 | Gus Greensmith | 6 |
8 | Yoann Bonato | 4 |
9 | Stephane Sarrazin | 2 |
10 | Adrien Fourmaux | 1 |
11 | Teemu Suninen | 1 |