
Sebastien Ogier megduplázta előnyét szombaton a Monte Carlo Ralin, ám ez az előny még mindig csak 4.3 másodperc Thierry Neuville előtt. A döntés a zárónapra marad. Sebastien Loeb jött fel a harmadik helyre, de majdnem 2 perc a hátránya, a kilencszeres ralivilágbajnok első hyunadios versenyén Latvalával és a rohamosan közeledő Tanakkal van versenyben a dobogóért.
Hó és jég valamint száraz utak váltják egymást a Montén, de ezen a versenyen így szoktuk meg. A gumiválasztás ezért kulcsfontosságú, és ebből fakad az adok-kapok is, ami miatt szakaszról szakaszra változnak a különbségek. Ha a győzelemért csatázók helyezéseit nézzük, akkor Ogier 3.-5.-4.-3. helyeken végzett a mai négy szakaszon, miközben Neuville a 4.-3.-3.-4. helyeken ért a célba. A mai differencia kettejük közt javarészt a reggeli első 30 kilométeres gyorson alakult ki, ahol a Hyundai pilóta túl óvatos volt, Ogier pedig megtalált a ritmust a Citroennel. Ez a hajszálnyi különbség 3.6 másodpercet jelentett, amiből a belga picit tudott faragni a nap végére.
Loeb reggel feljött a harmadik helyre, de a tízes gyorson lefulladt a rajtnál, így megint visszaesett, de aztán újra megelőzte Latvalát. A finn mintha megérezte volna riválisa problémáját, a tízesen virított egy második időt (pedig sérült felnivel ért célba, de a gumi kitartott), viszont a másik három szakaszon inkább biztosra ment. Nagyon nem spórolhat, mert Tanak őrült tempóban közeledik. A tegnap defektet kapó észt mind a négy mai gyorsaságit megnyerte, a tízes és tizenegyesen több, mint 5 másodperccel volt gyorsabb, mint a második helyen végző csapattársai. A győzelemre már csak akkor van esélye ha az élen állóknak gondjai akadnak, de a harmadik helyet még elcsípheti ezzel a tempóval. Persze kockáztat is, a jeges pályán is bevállalta sima abronccsal, miközben a többiek szöges gumival jöttek.
Kris Meeke három második és egy negyedik helyével mutatta meg, hogy ha nem hibázik, akkor tényleg gyors. Nyilatkozni is megtanult egy nap alatt, a tizenegyes gyors céljában egyenesen azt mondta, hogy imádja a Yarist. Az M-Sportnál fordult a kocka, az élmezőnyben levő Evans összetörte a Fiestát, így Suninen és Tidemand a legjobb tízen kívül teper néhány gyártói bajnoki pontért. Csalódás a nekik a Monte.
Az R5-ösök közt Greensmith vezet, és már az összetett hetedik helyén van. Bonnato, Sarrazin és de Mevius követi őt, de Greensmith előnye több, mint másfél perc.
Végül egy érdekesség a jégkémek munkájáról. A Michelin megmutatta, hogy ma már a jégkémek száz méterenként jegyzik fel a pályák állapotát, és nyolcféle aszfalttípust különböztetnek meg, a havastól a szárazig. Jégkém sem lehet akárki, Neuvillenek például Bruno Thiry térképezi fel az útviszonyokat.
A Monte Carlo Rali állása 12 gyorsasági után:
1. | Sebastien Ogier, J.Ingrassia | Citroen | 2h38m30.0s |
2. | Thierry Neuville, N.Gilsoul | Hyundai | 4.3s |
3. | Sebastien Loeb, D.Elena | Hyundai | 1m58.7s |
4. | Jari-Matti Latvala, M.Anttila | Toyota | 2m01.0s |
5. | Ott Tanak, M.Jarveoja | Toyota | 2m16.0s |
6. | Kris Meeke, S.Marshall | Toyota | 5m26.8s |
7. | Gus Greensmith, E.Edmondson | Ford | 10m12.0s |
8. | Yoann Bonato, B.Boulloud | Citroen | 11m43.4s |
9. | Stephane Sarrazin, J-J.Renucci | Hyundai | 12m16.0s |
10. | Guillaume de Mevius, M.Wydaeghe | Citroen | 13m07.0s |