
Szitokszó lett a WTCR szurkolók körében a teljesítménykiegyenlítő rendszer. A sorozat első évében az autók közötti technikai különbségeket kiegyenlítő formula finoman szólva sem működött tökéletesen, a legékesebb példája az volt, amikor Hollandiában béna kacsaként vergődtek a Hyundaiok. Most a TCR sorozat módosított, de a BoP változás csak az új homologzációjú autókat érinti.
A súlykompenzáció problémája több összetevős, részben annak köszönhető, hogy a TCR tulajdonosa és az FIA között megy a kötélhúzás, így nem tökéletes az összhang kettejük között. A WTCR súlykompenzációja is két elemből áll. Az év elején meghatározott – esetleg év közben módosított – teljesítménykiegyenlítő rendszer (Balance os Performance – BoP) mellett futamról futamra megad a bajnokság egy saját súlykompenzációt is. A BoP a TCR saját rendszere, ami minden sorozatra vonatkozik, a súlykompenzáció pedig a sorozatok hatásköre. A legjobb példa a TCR Europe, ahol teljesen más súlyokkal futottak a Hyundaiok, és ugyan ott is voltak érthetetlen döntések, de olyan extrém helyzetek nem álltak elő, mint a WTCR-ben. A csapatok is vastagon benne vannak a káoszban, a race1.hu tavaly Barcelonában végignézte, ahogy a kollektív teszten a Campost leszámítva egyik istálló sem merte megmutatni autója valódi erejét, nehogy az ott látok idők alapján módosítsák azt a rendszert, ami a tesztet megelőző méréseken irreális adatokat mutatott. Persze a WTCR vezetése a mizériáról hallani sem akar, csak azt szajkózzák, hogy kiegyenlített volt a bajokság, mindenki nyert futamot, és a szezon végére maradt a döntés.
A Marcello Lotti vezette WSC most változtat a BoP kiszabásának metódusán, de csak az újonnan homologizált modellek esetén, tehát a Hyundai Veloster N, a Lynk & Co 03, az Alfa Romeo Giulietta Veloce, a LADA Vesta Sport és a Renault Megane vesz részt a procedúrán. Az elmúlt években ez nem így volt, akkor minden autó ott volt a szezon eleji teszten, ahol a TCR által felkért pilóták vezették az autókat.
A BoP tesztet idén február 17-én Valenciában tartják, ezt megelőzően az autók először egy szélcsatornás mérésen vesznek részt a Pininfarina szélcsatornájában Grugliascoban, majd Modena mellett az ORAL Engineering teljesítménymérő padján február első felében megmérik a motor és a turbó teljesítményét.
