
Múlt hét közepén még úgy tűnt, Sebastien Loeb idén sem nyer Dakart, de a francia a hatodik versenynapot is megnyerte, és már ő Nasser Al-Attiyah üldőzője az összetettben. A motoros mezőnyben Pablo Quintanilla nyert, a kamionoknál az Iveco megelőzte a Kamazt, De Rooy és Villagra ért be az első két helyen. Gyenes Emánuel a 38. lett, Szalayék pedig a 25. időt kapták, de mellé egyórás büntetést is.
A pihenőnap után rögtön visszaküldték a mezőnyt a perui dűnék közé, nehogy elkényelmesedjenek a versenyzők. Az autós mezőnyben Stephane Peterhansel meg is járta, Tanaka dűnéi közt ástak jó 20 percet, miután az elakadt Romának akartak segíteni, de ők is beragadtak a homokba. Ezzel lehet, hogy a győztes álmoknak is búcsút inthetnek. Hiába gyújtotta be a Mini rakétáit Mr. Dakar, csak pár percet faragott a végére a veszteségből. Nasser Al-Attiyah az ötödik ellenőrzőpontig vezetett, de utána Loeb elhúzott mellette, és a katari csak második lett. Lehet, hogy azt hitte, még mindig Peterhanselre kell figyelnie, pedig ezzel az előzéssel már Loeb volt az üldöző, aki megnyerte azt a szakaszt, ahol tavaly kiesett a Dakarról. Az összetettben 37 perc 43 másodperc Al-Attiyah előnye, Loeb, Peterhansel és Roma lehet még rá veszélyes. Ez szurkolói szempontból jó hír, hiszen a legjobb négyben három márka is ott van, így az ez évi Dakaron nincs gyártói dominancia az autós mezőnyben.
Szalay Balázséknak keserves napjuk volt. Miután negyven percre megszakították a versenyt (valaki elakadt a pálya egy szűk részén), rásötétedett a magyar párosra, s emiatt volt egy GPS-pont, amelyet több társával együtt egyszerűen képtelen volt érinteni. “Borzalmasan nehéz nap volt, ha most újra kellene kezdenem, lehet, hogy nem vállalnám. Hosszú dűnézéssel kezdtünk, és nagyon élveztük, mert a Grandland X remek formában szelte a homokdombokat. Aztán odaértünk egy dűnéhez, amelyen öt-hat autó ásott, mi kikerültük őket, és megálltunk egy dűneletörésnél, hogy szétnézzünk, csakhogy utána már akárhogy igyekeztem, a motor nem indult újra, csak miután hagytuk egy kicsit lehűlni. Ettől kezdve nem mertem leállítani, még a defektes kereket is a szervizponton cseréltük ki, de ott is be kellett tolni a kocsit. Mégsem ez volt a legnagyobb problémánk, hanem az, hogy valaki elakadt a pálya második részének vége felé, emiatt a mezőnyt negyven percig váratták, és közben ránk sötétedett. Volt egy GPS-pont, a 108-as, amit sötétben egyszerűen nem lehetett megközelíteni. A velünk együtt, kicsivel előttünk és utánunk érkezők közül senki meg sem próbálta. A táborba érkezéskor nem volt olyan, aki ne kapott volna jegyzőkönyvet az ominózus pont kihagyásáról. Várjuk, hogyan dönt a felügyelő testület…” – mondta reménykedve Szalay. A felügyelők végül büntettek, így a magyarok a 28. idővel zárták a napot, összetettben pedig a 25. helyen állnak, több, mint 10 órás hátránnyal.
A motorosoknál az élen álló Pablo Quintanilla megszerezte első szakaszgyőzelmét, miközben Banvidessel vívott nagy csatát. A különbségek továbbra is nagyon kicsik, az első hét 10 percen belül volt a hatodik napon, az összetettben pedig Quintanilla előnye 4″38″ Brabec előtt, de a hatodik Walkner is alig több, mint 10 percre van az első helytől. Itt is igaz az, ami az autósoknál, színes a mezőny, és nagyon szoros a verseny.
Gyenes Emánuelnek jót tett a pihenőnap, eddigi legjobb részeredményével a 38 helyen ért célba, és az összetettben is ezen a helyen van.
A kamionosoknál a Kamazok vagy még a pihenőnapnak örültek, vagy elkezdetek taktikázni. A szakasz kétharmadáig Viazovich vágtatott az élen a MAZ-zal, de aztán a végén kihagyott egy GPS pontot, és egyórás büntetéssel az ötödik lett. A két Iveco ezzel megszerezte az első olyan szakaszgyőzelmet, ahol nem Kamaz pilóta diadalmaskodott. De Rooy lett az első, Villagra a második. Sotnikov és Nikolaev hét és 8 percet veszítettek, de ami fájóbb számukra, hogy Karginov nem ért célba, így az összetettben már csak két Kamazt üldöz a három Iveco, igaz De Rooy hátránya majdnem két óra a vezető Nikolaev mögött.
Hétfőn San Juan de Marcona környékén versenyez a mezőny, 323 kilométer speciál lesz a napi feladat, egészen rövid összekötővel.
Dakar Rali hatodik nap, Tacna/Moquegua – Arequipa
Autósok:
1 | 306 |
SEBASTIEN LOEB
|
PH-SPORT | 03H 39′ 21” |
2 | 301 |
NASSER AL-ATTIYAH
|
TOYOTA GAZOO RACING SA | 03H 41′ 38” |
3 | 300 |
CARLOS SAINZ
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 03H 46′ 17” |
4 | 308 |
CYRIL DESPRES
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 03H 52′ 26” |
5 | 307 |
NANI ROMA
|
X-RAID TEAM | 03H 52′ 29” |
6 | 304 |
STEPHANE PETERHANSEL
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 03H 58′ 10” |
7 | 305 |
MARTIN PROKOP
|
MP-SPORTS | 03H 58′ 43” |
8 | 302 |
GINIEL DE VILLIERS
|
TOYOTA GAZOO RACING SA | 04H 02′ 50” |
9 | 309 |
BERNHARD TEN BRINKE
|
TOYOTA GAZOO RACING SA | 04H 06′ 50” |
10 | 314 |
YAZEED AL RAJHI
|
X-RAID TEAM | 04H 29′ 20” |
…28 | 383 |
SZALAY BALÁZS
|
OPEL DAKAR TEAM | 06H 33′ 13” |
Motorosok:
1 | 6 |
PABLO QUINTANILLA
|
ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 03H 50′ 47” |
2 | 47 |
KEVIN BENAVIDES
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 | 03H 52′ 39” |
3 | 1 |
MATTHIAS WALKNER
|
RED BULL KTM FACTORY TEAM | 03H 55′ 08” |
4 | 3 |
TOBY PRICE
|
RED BULL KTM FACTORY TEAM | 03H 55′ 35” |
5 | 4 |
ADRIEN VAN BEVEREN
|
YAMALUBE YAMAHA OFFICIAL RALLY TEAM | 03H 56′ 18” |
6 | 15 |
RICKY BRABEC
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 | 03H 58′ 17” |
7 | 11 |
STEFAN SVITKO
|
SLOVNAFT TEAM | 03H 59′ 07” |
8 | 29 |
ANDREW SHORT
|
ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 04H 04′ 41” |
9 | 77 |
LUCIANO BENAVIDES
|
RED BULL KTM FACTORY TEAM | 04H 06′ 00” |
10 | 10 |
JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2019 | 04H 12′ 34” |
…38 | 32 |
EMANUEL GYENES
|
AUTONET MOTORCYCLE TEAM | 05H 50′ 29” |
Kamionok:
1 | 503 |
GERARD DE ROOY
|
PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 04H 34′ 10” |
2 | 505 |
FEDERICO VILLAGRA
|
PETRONAS TEAM DE ROOY IVECO | 04H 34′ 40” |
3 | 514 |
DMITRY SOTNIKOV
|
KAMAZ – MASTER | 04H 41′ 15” |
4 | 500 |
EDUARD NIKOLAEV
|
KAMAZ – MASTER | 04H 42′ 56” |
5 | 501 |
SIARHEI VIAZOVICH
|
MAZ-SPORTAUTO | 05H 28′ 25” |
6 | 515 |
MARTIN SOLTYS
|
TATRA BUGGYRA RACING | 05H 54′ 27” |
7 | 507 |
ALES LOPRAIS
|
INSTAFOREX LOPRAIS TEAM | 06H 19′ 13” |
8 | 519 |
ALEKSANDR VASILEVSKI
|
MAZ-SPORTAUTO | 06H 28′ 57” |
foto: Red Bull