
A Hyundai I30 N TCR 10 kilogrammal könnyebb lesz Vila Real után, és a Honda is kapott 20 kilogramm kedvezményt. Eközben az Audik 10 kilogrammal lesznek nehezebbek, és a Volkswagen is 30 kilogramm plusz súlyt kapott, és maximális ballaszttal versenyez majd.
Mindeközben a Bop nem változott, így a hasmagasság és a motorerő változatlan maradt. Előbbi nagy érvágás a gyors kanyarokkal tűzdelt Slovakiaringen, így Norbiék nem lesznek sokkal könnyebb helyzetben, mint Portugáliában voltak. A különbségek sem nagyok, gyakorlatilag az élmezőnyt hozták szinte azonos súlyra.
A Zengő Motorsportnak szerencséje van, a Cupra súlya nem változott, így ismét 60 kilogrammal könnyebbek lesznek az élmezőnynél. Érdekes módon a megtáltosodó Peugeot sem kapott még büntetősúlyt, pedig Spában, Vila Realben és Hungaroringen is leggyorsabbak közé tartozott a francia márka. Könnyű lesz az Alfa is, de csodálkoznánk, ha az újonc Cecconnal többre mennének, mint Morbidellivel.
Legrosszabbul a szabadkártyás Studenic járt, neki még 20 kilogramm plusz ballasztot is be kell pakolni a Golfjába (ez a szabadkártyások kötelező büntetősúlya).
A Szlovákiában érvényes WTCR súlytáblázat:
Modell | Hasmagasság | WTCR büntetősúly | BOP büntetősúly | motorteljesítmény | Teljes súly |
Hyundai i30 N | 90 mm | 40 kg | 0 kg | 97,5 % | 1305 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 50 kg | – 10 kg | 100 % | 1305 kg |
Volkswagen Golf | 70 mm | 60 kg | – 10 kg | 100 % | 1315 kg |
Honda Civic | 80 mm | 40 kg | 0 kg | 97,5 % | 1305 kg |
Cupra TCR | 70 mm | 0 kg | – 20 kg | 100 % | 1245 kg |
Alfa Romeo | 70 mm | 0 kg | – 40 kg | 102,5 % | 1225 kg |
Peugeot 308 | 70 mm | 0 kg | – 40 kg | 102,5 % | 1225 Kg |
Friss hír, hogy egy autóval kevesebb lesz a mezőnyben, James Thompson nem indul. A csapat indoklása szerint nem készült el az autója a portugál baleset után, de ezt a verziót szerintünk ők maguk sem hiszik el. A Sebastien Loeb Racing a totálkáros Volkswageneket is újjáépítette, a jóval gyakoribb Hondákból pedig van bőven autó, akár bérelni is lehetett volna egyet.