Már nem a Hyundai a legnehezebb

A Honda kapta a maximális 60 kilogrammos büntetősúlyt a vila reali WTCR hétvégére. A Hyundai 50, az Audi 40, a Volkswagen 30 kg büntetősúllyal versenyez, míg a Cupra, az Alfa és a Peugeot nem kap ballasztot.

A büntetősúlyok a WTCR-re vonatkoznak, tehát a BoP keretében kapott motorteljesítmény csökkentés és a 90 mm-es hasmagasság nem változott Michelisz Norbiéknál. Ennek ellenére Norbi optimista volt elutazása előtt, és ezekre a kompenzációs súlyokra számított. A portugáliai pályán szerencsére nem érzik majd annyira hangsúlyosan a motorerő csökkentést, mint amennyire szenvedett a Hyundai a TCR Europe spai versenyhétvégéjén. A megnövelt hasmagasság pedig akár jó is lehet, mert a vila reali kerékvetőket bátrabban támadhatják. Pontosabb képet majd csak az időmérőn látunk, de a pályaismerettel, a rutinnal, és a csökkentett büntetősúllyal fontos pontokat szerezhetnek Norbiék, akár a dobogó is elérhető számukra.

A Zengő Motorsport számára kifejezetten jól alakul a büntetősúly rendszer, Nagy Norbi és Szabó Zsolt Dávid autója csak 20 kilogrammal lesz nehezebb az Alfánál és a Peugeotnál, ám még a Volkswagenekhez képest is 40 kilogrammal kevesebbet nyomnak majd a mérlegen.

A Portugáliában érvényes WTCR súlytáblázat:

Modell Hasmagasság WTCR büntetősúly BOP büntetősúly motorteljesítmény Teljes súly
Hyundai i30 N 90 mm 50 kg 0 kg 97,5 % 1315 kg
Audi RS3 LMS  70 mm 40 kg – 10 kg 100 % 1295 kg
Volkswagen Golf  70 mm 30 kg – 10 kg 100 % 1285 kg
Honda Civic 80 mm 60 kg 0 kg 97,5 % 1325 kg
Cupra TCR 70 mm 0 kg – 20 kg 100 % 1245 kg
Alfa Romeo 70 mm 0 kg – 40 kg 102,5 % 1225 kg
Peugeot 308 70 mm 0 kg – 40 kg 102,5 % 1225 Kg