
A Honda kapta a maximális 60 kilogrammos büntetősúlyt a vila reali WTCR hétvégére. A Hyundai 50, az Audi 40, a Volkswagen 30 kg büntetősúllyal versenyez, míg a Cupra, az Alfa és a Peugeot nem kap ballasztot.
A büntetősúlyok a WTCR-re vonatkoznak, tehát a BoP keretében kapott motorteljesítmény csökkentés és a 90 mm-es hasmagasság nem változott Michelisz Norbiéknál. Ennek ellenére Norbi optimista volt elutazása előtt, és ezekre a kompenzációs súlyokra számított. A portugáliai pályán szerencsére nem érzik majd annyira hangsúlyosan a motorerő csökkentést, mint amennyire szenvedett a Hyundai a TCR Europe spai versenyhétvégéjén. A megnövelt hasmagasság pedig akár jó is lehet, mert a vila reali kerékvetőket bátrabban támadhatják. Pontosabb képet majd csak az időmérőn látunk, de a pályaismerettel, a rutinnal, és a csökkentett büntetősúllyal fontos pontokat szerezhetnek Norbiék, akár a dobogó is elérhető számukra.
A Zengő Motorsport számára kifejezetten jól alakul a büntetősúly rendszer, Nagy Norbi és Szabó Zsolt Dávid autója csak 20 kilogrammal lesz nehezebb az Alfánál és a Peugeotnál, ám még a Volkswagenekhez képest is 40 kilogrammal kevesebbet nyomnak majd a mérlegen.
A Portugáliában érvényes WTCR súlytáblázat:
Modell | Hasmagasság | WTCR büntetősúly | BOP büntetősúly | motorteljesítmény | Teljes súly |
Hyundai i30 N | 90 mm | 50 kg | 0 kg | 97,5 % | 1315 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 40 kg | – 10 kg | 100 % | 1295 kg |
Volkswagen Golf | 70 mm | 30 kg | – 10 kg | 100 % | 1285 kg |
Honda Civic | 80 mm | 60 kg | 0 kg | 97,5 % | 1325 kg |
Cupra TCR | 70 mm | 0 kg | – 20 kg | 100 % | 1245 kg |
Alfa Romeo | 70 mm | 0 kg | – 40 kg | 102,5 % | 1225 kg |
Peugeot 308 | 70 mm | 0 kg | – 40 kg | 102,5 % | 1225 Kg |