WTCR: Lesz joker kör Vila Realban

Egy fontos kérdésre választ kaptunk a WTCR ötödik versenyhétvégéje előtt egy héttel: lesz joker kör a vila reali pályán. Már csak az autók súlyát, hasmagasságát és motorteljesítményét kellene tudnunk, de hát ne legyünk telhetetlenek, örüljünk annak amit megoszt velünk az Eurosport Events…

A múlt század harmincas éveiben kezdték autóversenyzésre használni a portugáliai kisváros szűk utcáit. 2015-ben a WTCC is megérkezett a pályára, ahol van minden ami kell, gyors kanyarok, hosszú egyenesek, komoly szintkülönbségek és bőven 200 feletti tempó. Mi hiányozhat még? Előzési lehetőség. Na az nincs. Illetve Huff féle mágusoknak, és a maldonadói hagyományok őrzőinek az is van, de az átlag autóversenyzőnek itt nem sok babér terem, ha gyorsabb az előtte levőnél. Az eddig látott vonatozások is ezt bizonyítják, így tavaly jött a megváltó ötlet: legyen joker kör, olyan, mint a ralikrosszban. Az ötlet bevált, egészen szórakoztató volt figyelni, hogy melyik versenyző mikor teljesíti a jokert. Halkan tesszük hozzá, hogy volt bénázás rendesen, egy ralikrossz csapatvezető csak a fejét fogta volna az elbaltázott taktikák láttán. De majd idén! Mert joker 2018-ban is lesz, amit marketinges megfogalmazással történelminek is nevezhetünk, hiszen a WTCR első joker köreit teljesítik hétvégén a versenyzők.

A mezőnyben ismét két szabadkártyás versenyző lesz, természetesen mindketten portugálok. Edgar Florindo ráadásul helyi lakos, és TCR tapasztalata is van jócskán, tavaly a portugál TCR bajnokságban nyolcszor állt dobogóra, és két futamot meg is nyert. A másik szabadkártyás, Jose Rodrigues is jól ismeri a pályát, mert 2017-ben ott volt az ETCC vila reali versenyén, ahol mindkét futamon negyedik lett. Idén a TCR olasz bajnokságában versenyez, ahol hatodik helyen áll a Target Competiton Hondájával. A tavalyi ETCC versenyen ott volt Nagy Norbi és Szabó Zsolt Dávid is. Norbi pole pozíciót futott egy 2:04-119-es körrel, Szabó Zsolti pedig a második futamon első ETCC győzelmét szerezte.

A WTCR mezőnyben 11 olyan versenyző lesz aki még nem indult a portugál pályán. Meglepő, de Oriola, Morbidelli és Giovanardi is köztük van. Michelisz Norbi viszont eddig mindhárom WTCC évben dobogóra állhatott. 2015-ben és 2016-ban harmadik volt, tavaly pedig megnyerte a fő futamot, sima rajt cél győzelmet aratott.

Michelisz Norbinak most nehezebb dolga lesz, hiszen a Hyundai jelenleg mesterséges kómában van. A pluszsúlyok, a hasmagasság emelés, és a motorteljesítmény csökkentés miatt Zandvoortban a Hyundai nem szerzett pontot, és bár azóta egy centiméterrel csökkentették a hasmagasságot, ez sem volt elég ahhoz, hogy versenyképesek legyenek az autók. A TCR Europe spa-franchorchampsi versenyén a M1RA autói sem voltak elég gyorsak. Nagy Danit kérdeztük arról, hogy mi változott az egy centis hasmagasság könnyítéssel, és ő azt mondta, hogy a kanyarokban ugyan gyorsult az autó, de a legnagyobb érvágást a motorerő csökkentés jelenti, mert az egyenesekben a plusz súllyal kombinálva ez komoly hátrányt okoz. Kíváncsian várjuk a portugál hétvégére érvényes súlyokat, ha nem kap könnyítést a Hyundai, az az egész bajnokságra nézve komoly következményekkel járhat.

A futamok kezdési időpontjának meghatározásakor a szokott stratégiát követte a promóter: a szombati verseny magyar idő szerint 17 órakor kezdődik, a vasárnapi futamok pedig 16:45-kor és 18:10-kor rajtolnak, vagyis újra nem törődtek azzal, hogy a világban közben F1-es futamot rendeznek és mellesleg zajlik a labdarúgó világbajnokság is.