WTCR Zandvoort Race1: a verseny amiben nehéz pozitívumot találni

Yann Ehrlacher nyerte a WTCR első versenyét Zandvoortban, ahol Michelisz Norbert az első körben ütközött Yvan Müllerrel. Szabó Zsolt Dávid a 16., Nagy Norbert a 17. helyen ért célba.

Azt már a hét közepén sejtettük, hogy az idei második BOP módosítással rommá büntetett Hyundaiok nem lesznek versenyképesek, ám az mindenkit hidegzuhanyként ért, hogy az időmérőn Michelisz Norbi csak a 14. lett. Mindezt úgy, hogy Björkre négy tizedet vert, és ezzel csattanós választ adott a teljesítményét bírálóknak. Sajnos a BOP módosítással a Cuprák egyelőre nem tudnak mit kezdeni, fájdalmasan lassúak, ráadásul Szabó zsolt Dávid megint összetörte az autót. Lassan felmerül a kérdés, hogy Zengő Zoli meddig tűri ezt…

A vasárnap verseny rajtja kaotikus lett, a mezőny végéről induló szabadkártyás herceg Bernhard van Oranje Nassau nem törődött sokat a lámpákkal, amikor úgy gondolta itt az ideje, ő bizony elindult. Így tett Lessennes is, sőt élete legjobb rajtjának gondolta, de később egy áthajtásos büntetéssel jutalmazták a produkciójukat. A poleból induló Robert Huff viszont beragadt, arra panaszkodott, hogy a túl sokáig világító lámpák miatt a kuplungja túlmelegedett, és emiatt nem tudott jól rajtolni. Az első helyet elveszítette, Ehrlacher és Comte is megelőzte.

A dráma a hármas kanyarban jött. Müller a mezőny végén külső íven megpróbálta körbeautózni Norbit, de összeértek, majd a második ütközésnél Norbi addig belső íven haladó autója hirtelen érintőirányban elhagyta a pályát, és felkente Müller kocsiját a szalagkorlát tetejére. A francia káromkodva szidta Norbit, bár az eszébe sem jutott, hogy a mezőny végén neki sem kellett volna izmoznia, inkább az időmérőn mutatta volna meg mekkora király… Norbi utólag elmondta a touringcars.net-nek, hogy eltört a jobb első felfüggesztés, emiatt nem tudta irányítani az autót. A versenybírákat ez nem igazán érdekelte, így kiosztottak neki egy 10 helyes rajtbüntetést a hétfői első futamra.

Egy kérdés motoszkál bennünk a verseny óta: Miért nem mutatják meg Norbi és Müller belső kamerás felvételeit, ahol egyértelműen látszik, hogy ki merre fordította a kormányt?

Érdekes lenne a válasz, mert ez így felesleges feszültségkeltésnek tűnik. Azt pedig már meg sem említjük, hogy a sorozat szokásosan amatőr honlapján nincs fent a büntetésről szóló dokumentum…

A baleset után piros zászló következett, majd az újraindítást után Comte védekezett nagyot Huff és Shedden előtt. Shedden végül Huffot támadta meg a célegyenes végén, de kicsit elmérte a féktávot, kétszer is ütköztek, de Huff megtartotta a harmadik helyet. Verney feljött mögéjük ötödiknek, de a csapattárs Sheddennel nem izmozott, szemmel láthatóan azt várta, mire jut Shedden Huffal.

A 11. körben Szabó Zsolt Dávid támadta meg Giovanardit, miután Nagy Norbi előreengedte őt. Az olaszt előbb a fűre kergette, majd az ALfa a falban kötött ki. Újabb biztonsági autós fázis következett, és az újraindításnál a mezőny legkönnyebb autójával versenyző Comte még Ehrlachert is megtámadta, de aztán lemaradt, így a futamgyőzelem a Müller családban maradt. Ehrlacher a Hungaroring után Zandvoortban is megnyerte az első versenyt. Comte megszerezte az első dobogót a Peugeot-nak, Huff pedig bejött harmadiknak.

Folytatás hétfőn, ahol Michelisz Norbinak már a 10. pozícióval járó fordított rajtrácsos polera sem érdemes játszania, hiszen a 10 helyes rajtbüntetés miatt, a pontszerzés is reménytelen. A zengős Cupráknak sem lesz könnyű dolguk, ha nem találnak ki valamit, akkor ott is sajnos csak álom marad a pontszerzés. 

foto: fiawtcr.com