Két hét alatt három dobogó – Nagy Dani megmutatta mire képes!

Év elején a M1RA csapatához igazolt, és Hyundaira váltott Nagy Dániel, majd a WTCR magyar hétvégéjén szabadkártyás indulóként már a dobogóról integetett a szurkolóknak. Két nappal később a Nagy Futamon autózott, az elmúlt hétvégén pedig a TCR Europe első versenyhétvégéjén Paul Ricardban kezdte meg a szezonját. Az eredmény pedig újra megsüvegelendő: az időmérős harmadik hely után az első versenyen második lett Dani, a fordított rajtrácsos második futamon pedig a harmadik helyen ért célba. 

A Hungaroringen elért eredmény után szinte az összes versenytársam odajött gratulálni, ami nagyon jól esett, hiszen ebben az évben a TCR Europe-ban is nagyon jó versenyzők adták le a nevezésüket, és mindannyian követték a WTCR hétvégét. “ – mesélte Dani a race1-hu-nak. “Igyekeztem ezt nem plusz teherként megélni, és volt bennem egy pici olyan érzés is, hogy rendben, hogy jól sikerült az első versenyhétvégém, de mégiscsak hazai pálya, aminek minden kanyarját nagyon jól ismerem. Ehhez képest a mostani hétvége a tökéletes ellentéte volt, mert a Paul Ricard versenypályán még sosem mentem.”

Helytállni viszont Franciaországban kellett igazán, mert a WTCR beugrás “csak” jutalomjáték volt, a M1RA és Dani számára ebben az évben a sikeres TCR Európa-kupa szereplés a legfontosabb cél. A feladatot nehezítette, hogy az elutazás és hazai dobogós helyezés között mindössze négy nap volt. Ráadásul ez a négy nap is a Nagy Futammal, illetve a rengeteg médiaszerepléssel telt. Ugyanakkor Dani a rövid idő alatt nem is tudott kikapcsolni, így a sikerélmény, és a hazai jó szereplés miatti önbizalom teljes mértékben megmaradt a franciaországi hétvégére is.

Erősen kezdtük a hétvégét, mert életem első körei után ezen a pályán ott voltunk a harmadik helyen az első szabadedzésen. Ez azért is nagy szó, mert a legjobb 10-12 versenyző már járt ezen a pályán, és közülük is többet megelőztem, ami csak fokozta az önbizalmamat”  – kezdte Dani a hétvége eseményeinek felidézését, ám arról sem szabad megfeledkezni, hogy a mezőny picit átalakult a francia versenyre. A hét közepén változtattak a BOP szabályokon, ami miatt a Hyundai és a Honda 10 milliméterrel nagyobb hasmagassággal futott mint a többiek, ami miatt a még 10 kilogramm könnyítést is kapott Cuprák rengeteget gyorsultak.

A második szabadedzésen vizes körülmények között is ki tudtuk próbálni a pályát, majd az időmérőn a harmadik helyen végeztem, ami önmagában egy remek eredmény, mégis volt bennem egy kicsi hiányérzet, mert a tempó alapján a pole is meglehetett volna. A Q2-ben az új gumival az első gyors körömben az utolsó szektorban azonban egy elég komoly hiba csúszott be, és végül a harmadik időt érő köröm 3-4 tizeddel lassabb volt, mint amire a szektoridők alapján képes voltam.” – vallotta be Dani, és az eredmény be is igazolta azt, hogy a Cuprák sokat gyorsultak. Az időmérőt nyerő Borkovic mögött Mikel Azcona lett a második, és márkatársa Stian Paulsen szerezte meg a negyedik helyet, így Hyundai, Cupra, Hyundai, Cupra volt a sorminta a kvalifikáció végén.

Az első futam kulcsa a rajt volt, Dani a harmadik helyről megelőzte az előle induló Azconát. “Tudtam, hogy ha sikerül megcsinálnom amit elterveztem , akkor jobbat rajtolok nála. Így is történt, és hiába védekezett nagyon agresszívan,  az egyes kanyarban már előtte voltam, és onnantól kezdve, az első négy kör nagyon nehéz volt, mert a Cupra az egyenesekben gyorsabb volt, és nagyon megnehezítette a dolgom. Aztán hibázott néhányszor és meg tudtam lógni, tapadtam Borkovicra, és így Azcona végleg leszakadt tőlünk. Próbáltam Borkovicra is nyomást gyakorolni, de az egyenesekben ő is gyorsabb volt annyival, hogy komolyan nem tudtam megtámadni. A verseny utolsó harmadában már egyedül autóztam, de a hungaroringi második hely után újra a dobogó második fokára állhattam, ami remek kezdés a bajnokságban.”

A körülmények tekintetében egyike volt életem eddigi legnehezebb futamainak” – mondta Nagy Dani a második versenyről. “A kezdés előtt pár perccel szemerkélt az eső,  aztán amikor a rajtrácsra gurultunk még jobban eleredt, de amikor dönteni kellett a gumikról, akkor alábbhagyott, ezért mindenki a slickeket választotta. A felvezető körön pedig leszakadt az ég, így nemhogy nem tudtuk felmelegíteni a gumikat, az is küzdelem volt, hogy a pályán maradjunk. Ez az első körökben is így volt, és ennek köszönhettem, hogy az első körös incidensek után a harmadik helyen találtam magam. Egy hibát én is elkövettem a hatos kanyarban, és ott veszítettem el a pozíciót Borkovic-csal szemben. Utána viszont én is agresszívabb lettem, és ennek köszönhettem, hogy fel tudtam jönni a harmadik helyre. A verseny vége felé Borkovic autója felvert egy nagy darab törmeléket, ami az autóm elejébe csapódott, és emiatt az utolsó három-négy körben a motor és a fékhűtés is megszűnt. Én ebből annyit éreztem, hogy az egyenesben folyamatosan csökkent a tempóm, de egy hajszálon múlt, hogy nem estünk ki a végén.”

Dani nagyon éretten és okosan versenyzett mindkét futamon, ha kellett támadott, ha kellett kivárt és higgadtan autózott. Amikor ezt felvetettük neki, elmagyarázta, hogy miért versenyzett így:
“Sok tavalyi és tavalyelőtti videót néztem a TCR International sorozatról, és egyértelműen látszott, hogy egy ilyen mezőnyben év végén csak úgy lehet jó pozícióban maradni, ha  minden versenyen sok pontot gyűjtök, és ez végig ott motoszkált a fejemben. A másik ok az volt, hogy az egyenesben egy kis tempó hiányzott, emiatt csak korlátozottan tudtam támadni. Utólag sokat gondolkodtam magam is azon, hogy elég agresszív voltam, vagy sem. A csapattal abban maradtunk végül, hogy  mindkét versenyen olyan erős pozícióban voltam, hogy a szezon legelső hétvégéjén az erős pontszerzés sokkal többet ért, mintsem, hogy kockáztassam egy előzési kísérlettel ezeket a helyeket. Nyilvánvalóan próbáltam nyomást helyezni az ellenfelekre, hogy esetleg hibázzanak, de agyatlan manőverbe semmiképp sem akartam belemenni.” 

Ha már szóba került a csapat, nem mehettünk el szó nélkül amellett, hogy a M1RA tavaly megnyerte a bajnokságot, most pedig extra erőt és stabil hátteret adott Daninak. “Az nyilvánvaló, hogy kapok tőlük egy tökéletesen felkészített nagyszerű autót, profi szerelők és nagyon kiváló mérnökök vesznek körül. Ugyanakkor van egy olyan oldala is a M1RA-nak amit nehéz megfogalmazni, hogy pontosan hogyan teszik, de a végeredmény az, hogy mentálisan is kihozzák belőlem a legtöbbet. Olyan motivációval állnak a versenyhétvégéhez, és annyira figyelnek rám is, hogy nekem is megsokszorozódott a motivációm.” 

Történt még egy komoly változás a M1RA-nál a magyar futam és Paul Ricard között, Dani kapott egy csapattársat a portugál Francisco Mora személyében. A hazai és a spanyol TCR bajnokságot is megnyerő pilóta a második franciaországi futamon meg is mutatta, hogy komolyan kell majd vele számolni.

Nagyon jóban lettünk a hétvégén. Az eredményei impozánsak, de még nem versenyzett ezzel az autóval.  A verseny előtt elmondta, hogy szurkol annak, hogy változó körülmények legyenek, mert ő abban nagyon jó, és be is bizonyította, hogy így van. A második futam második körében pont előttem lökték ki, alig tudtam kikerülni, aztán tíz helyet visszaesett, és mégis visszajött a negyedik helyre. Nagyon jó volt a tempója, és egész hétvégén látszott, hogy gyors, és remek a munkamorálja. Ez nagyon fontos számomra is, mert vannak olyan részek ahol én vagyok gyorsabb, van ahol ő, így pedig egymástól tudtunk tanulni, mert megosztjuk az adatainkat. Persze az apróbb trükköket azért mindketten megtartjuk magunknak” – mondta nevetve Dani, aztán újra komolyra fordította a szót, hiszen a csapattárs a verseny végén nagyon fair volt vele szemben. “A második futam végén amikor lelassult az autóm az egyenesekben egy agresszívabb manőverrel megnehezíthette volna a dolgom, de nagyon korrekt volt, vigyázott a csapattársára, amit ezúton is köszönök neki.”

Az első TCR Europe hétvégén tehát egy időmérős harmadik hely után egy második és egy harmadik helyezéssel lett gazdagabb Nagy Dani, és ezzel a bajnokságban is 36 ponttal ott van a második helyen. Előtte Borkovic vezet, aki megnyerte mindkét futamot, és 19 pont az előnye, Dani mögött pedig Azcona a harmadik, neki 29 pontja van. A mezőny másik két magyar versenyzője közül Tassi Attila szerzett még 8 pontot Franciaországban, Jedlóczky L Márk pont nélkül távozott. Folytatás május 20-21-én Zandvoortban.

foto: M1RA, TCR Europe