Hatvani Bálint győzött a Hungaroringen

Győztesen távozott a Gyorsasági OB 2018-as szezonnyitójáról a Team Unicorse, amely az idei évnek a Zsille Motorsport alakulattal közös projektben vágott neki, és az Alfa Romeo Giulietta TCR kormányánál a magyar túraautós berkekben jól ismert, de nemzetközi tapasztalattal is rendelkező Hatvani Bálint foglalt helyet.

A 2000 cm3 feletti kategória kvalifikációit pénteken rendezték. Hasonlóan az egy nappal korábbi tesztekhez, mindkét időmérőt többször is piros zászlóval kellett megszakítani. Az első időfutam végül olyannyira kaotikusra sikerült, hogy a mezőny több mint a felének egyetlen mért kört sem sikerült teljesítenie. A versenyigazgatóság ezért úgy döntött, hogy mind a szombati, mind a vasárnapi versenyfutamokra a második időmérő alapján határozzák meg az indulási sorrendet. A vasárnapi verseny rajtrácsát a Q2-ben futott legjobb, míg a szombatit a második leggyorsabb köridők adják. Hatvani Bálint így szombaton a D4-3500 géposztály első (1:55.298), míg vasárnap a második (1:55,179) pozícióját foglalhatta el a rajtrácson, ám így is a több kategóriát felvonultató mezőny sűrűjéből, a sokkal erősebb GT autók mögül vághatott neki a 25 perces, gördülőrajttal indított futamoknak.

A szombati versenyfutamon a rajt után Bálint megtartotta vezető helyét a kategóriában.  Néhány körön keresztül a Cupra TCR-t kormányzó szerb Milovan Vesnic volt az, aki meg-megpróbált beszúrni az Alfa Romeo Giulietta mellé, de Hatvaninak mindannyiszor sikerült visszavernie a támadást, annak ellenére, hogy az autó sebességváltója nem működött tökéletesen. Néhány kör elteltével azután, sikerült megnyugtató előnyre szert tennie, így már csak arra kellett figyelni, hogy precíz vezetéssel a célba érjen. A verseny leintése után Bálint, a zóna D4-3500 és a magyar bajnokság F-3500 kategóriáinak 14 fős mezőnyében egyaránt a dobogó legmagasabb fokára állhatott fel.

A vasárnapi futamon Hatvani Bálint ismét remekül kapta el a rajtot. Olyannyira, hogy az első kanyarban utolérte a GT autókat. Sajnos két, egymással kakaskodó versenyző nem vette figyelembe, hogy a tűzpiros Alfa már mellettük van, és az egyik Porsche vezetője ráhúzta autóját a Giuliettára, aminek következtében annak eleje a levegőbe emelkedett és kb. fél méterről huppant vissza az aszfaltra. Emiatt Bálint visszaesett a kategória harmadik helyére. Bár a következő körökben folyamatosan szorongatta azt ütközést kihasználva elé kerülő zengős Cupra-t, de az elállítódott futómű, és az újból jelentkező rejtélyes váltóhiba elvette az esélyt az előzésre. A sérült autóval végül sikerült megtartania ezt a helyezést a verseny végéig, a D4-3500 kategóriában. A magyar bajnokság F-3500-as géposztályában a második helyezettnek járó serleget vehette át.

A hétvége tapasztalatait leszűrve a csapat bizakodó, mind az időmérőn, mind a versenyfutamokon tapasztalt tempó kiváló, még a kismértékben sérült technika is versenyképes tudott lenni a tizenegy TCR-es autót felvonultató mezőnyben, olyan autók és versenyzők között, akik egy héttel később már a TCR Europe sorozatban szerepelnek. A pilóta, Hatvani Bálint is dicséretet érdemel, hiszen közel 10 év után ült vissza klasszikus értelemben vett túraautóba, és rögtön győzni tudott.

Az Unicorse célja, hogy minél több versenyen tudjanak részt venni 2018-ban, köztük néhány TCR Europe megmérettetésen. Jelenleg ezeknek a céloknak az eléréséhez szükséges feltételek megteremtésén dolgoznak.

forrás: Unicorse / Kertesi Zoltán foto: Kertesi Zoltán, Speedlight Photo Agency