Kezdődik a DTM szezon!

Pontosan 202 nap szünet után folytatódik a DTM, új szabályokkal és új versenyzőkkel kezdi meg utolsó olyan évét a sorozat, ahol a három nagy német prémiummárka versenyez egymással.

Szokás szerint Hockenheimben kezdi és fejezi be az évet a Német Túraautó-bajnokság. Az idei nagy kérdés, hogy a tavaly mindhárom címet elhódító Audit meg tudja e szorongatni a BMW és a Mercedes. 

“Meggyőződésem, hogy a szokottnál is szorosabb lesz a verseny, és kíváncsi vagyok, hogy a teszt után a megfelelő tanulságokkal jöttünk e a szezonnyitóra. Hockenheim megmutatja majd, hogy hol tartunk a versenytársakhoz képest” – mondta a tavalyi bajnok René Rast, aki a budapesti Nagy Futammal hangolódott az év első versenyére. Ha a nálunk látottakból indulunk ki, akkor a címvédő remek hangulatban kezdi az évet.

Ahogy már írtunk róla, kivételesen hét Audi lesz a pályán, mert Mattias Ekström egy utolsó versennyel búcsúzik a DTM-től. Az eredményekbe nem szól bele, nem hivatalos indulóként lesz majd a pályán. A kétszeres bajnok azonban annak ellenére az élmezőnybe várja magát, hogy a szezon előtt egyetlen métert sem tudott tesztelni az új autóval. Ekström helyét Robin Frijns veszi át a csapatnál, a 27 éves holland tavaly a Blancpain Sprint Cup győztese volt, egy Audi R8-cal.

 

A BMW két új versenyzőt is bemutat, akik Tom Bloquist és . Philipp Eng 2015-ben a Porsche Supercup bajnoka volt, 2016-ban pedig a SPa-i 24 órást nyerte egy BMW-vel. A másik újonc pedig az a Joel Eriksson, aki Lando Norris mögött tavaly második volt a Forma-3-ban. A tavalyi szezonzárón diadalmaskodó Marco Wittmann és a szintén a Nagy Futamon bemutatózó Timo Glock egyaránt 75. DTM futamukra készülnek, a szombati versenyen ünneplik a jubileumot. Wittman is azt várja, hogy Hockenheimben kikristályosodjanak az erőviszonyok, de az új autók miatt izgalmasabb versenyekre számít: “Sokkal agilisabbak lesznek az autók, meg kell birkóznunk azzal, hogy folyamatosan csúszkálnak a pályán. Emiatt nehezebb lesz csatázni a többiekkel, de a versenyek mindenki számára kihívássá válnak majd. Érdekes lesz” – nyilatkozta 2014 és 2016 bajnoka, aki ha folytatja eddig sorozatát, a számmisztika alapján az újabb páros évben komoly bajnokesélyes lesz. 

A Mercedes összesen 34 alkalommal nyert Hockenheimben, tavaly az év első versenyén Lucas Auer diadalmaskodott, neki ez az egyetlen sikere itt. Paul Di Resta és Edoardo Mortara két hockenheimi trófeát őriz otthon, Gary Pafett pedig négyszer állt a dobogó tetején a jelenlegi hat Mercedes pilótából. A csapatban két visszatérő is lesz, Pascal Wehrlein és Daniel Juncadella ül majd Robert Wickens és Maro Engel helyére. “Az új autókkal korábban kell majd elkezdeni fékeznünk, így a féktávokon lehet meglepni a riválisokat” – latolgatta az előzési esélyeket Lucas Auer, aki komoly csatákat vár az első hétvégén.

Az új szabályokról itt írtunk részletesen, a legfontosabb, hogy csökkent az autók leszorítóereje, és a minimális tömeg is 10 kilogrammal kevesebb lett.

A futamok ebben az évben egységesen 13:30-kor kezdődnek, a kivétel a két éjszakai futam lesz Misanóban, és a 15:05-kor kezdődő szezonzáró. A hockenheimi versenyeket az M4Sport élőben közvetíti.

foto: DTM Media