Raikkonen volt a leggyorsabb az utolsó tesztnapon, a Mercedes titkolja a tempóját

Kimi Raikkonen volt a leggyorsabba  Forma-1- tesztjének utolsó napján Barcelonában. A finn csaknem olyan körre volt képes, mint Vettel csütörtökön. A Mercedes eközben a hosszú távú etapokra koncentrált, több mint 200 kört mentek, de az egykörös tempójukat nem mutatták meg.  A McLaren megint lerobbant, ezúttal turbóhiba miatt.

Csakúgy mint csütörtökön a Ferrari most sem csak a leggyorsabb volt, hanem Raikkonen 157 körével az egyik legszorgalmasabb is. Az olaszok így nyugodtan utazhatnak Melbournebe, a tesztprogram rendben elvégeztetett. Pici fejfájást csak okozhat nekik, hogy nem tudhatják pontosan mire is képes a Mercedes, ugyanis a bajnokcsapat szemmel láthatóan szándékosan titkolta valódi tempóját. Az azonban nem teljesen érthető, hogy miért azon a közepes keveréken futottak teljes versenyszimulációt pénteken is, amelyik keveréken köztudottan jól teljesít az autójuk. A wokingiak 1040 kört tettek meg a nyolc nap alatt, mai majdnem 5000 kilométert jelent, így joggal elégedettek.

A Red Bull visszafogott pénteken van túl, Ricciardo csak 92 kört futott, és a köridők listáján is csak negyedik, igaz ő a legjobb szuperlágy gumit használó versenyző. Ha az apró műszaki meghibásodásokon úrrá tudnak lenni, akkor egyértelműen közelebb lesznek a két éllovashoz, mint tavaly. Sőt néhány szakértő már a Red Bullt várja a leggyorsabbnak a szezonnyitón.

A Renault az utolsó napra szembesült egy kisebb fiaskóval, amit csak remélnek, hogy nem egy komolyabb gond előjele. Az új szénszálas sebességváltó hibásodott meg Sainz autóján. A spanyol a hiperlágy gumikon futott ugyan egy harmadik időt, de ez inkább annak szólhat, hogy a hazai pályán jó eredménnyel fejezhesse be a tesztet.

A McLarennél pedig Alonso teljesített egy kozmetikai gyors kört, amivel második lett a nap végén, de ez sem feledtette azt a szót amivel visszatért a boxba, miután reggel öt kör után megállt alatta az MCL33. “Engine” – mondta a spanyol a szerelőknek, akik tavalyról már ismerik ezt az egyszavas mondatot, amiben sajnos sokkal több van ennél. Szurkolunk a McLarennek, de arra gyanakszunk, hogy a csapatvezetés alkalmatlansága rejlik a sorozatos fiaskók mögött.

Az újon Charles Leclerc miatt is előkerült ma a piros zászló, a monacói versenyző egyszerűen túl nagy gázt adott, és a megpördülő autóval még a falat is lekoccolta. A mai mezőnyben üde színfolt, hogy nem kifogásokat keresett, hanem rögtön nyilvánosan beismerte, hogy buta hibát követett el. A javítás után még 75 kör belefért, így szerencséjükre nem veszett kárba a nap.

A legszorgalmasabb Grosjean volt a Haas-szal, 181 kört teljesített, és a hiperlágyakon még egy ötödik időt is futott, bíztató befejezés a teszt végére.

A Toro Rossonál újra Hartley ült az autóba, és az immár szokásosnak mondható megbízhatósággal teljesítette azt a 157 kört, amivel végképp bebizonyították, hogy a Hondával együtt remek munkát végeztek a télen.

A Force India továbbra is hatalmas kérdőjel, pénteken is azt nyújtották amit eddig, Ocon megtett ugyan 163 kört, de folyamatosan az az érzésünk, hogy valami még nem állt össze náluk az új autóval.

A Williams megint a végén zárt, és megint a tartalékpilótára figyeltünk. Kubica akkor is jobb a két fiatalnál, ha nem ül autóba, illetve épp azzal lett jobb. Történt ugyanis, hogy a lengyel átadta délután a vezetést Strollnak, hogy a kanadai még többet gyakorolhasson a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt. A fair play díj nem kétséges, hogy Robert Kubicának jár, de sajnos továbbra is azon gondolkodunk, mire lenne képes, ha teljes értékű lenne mindkét keze.

A Forma-1 utolsó tesztnapjának eredménye:

1. Kimi Raikkonen

Ferrari

1:17,221

 

157

hiperlágy
2. Fernando Alonso

McLaren-Renault

1:17,784

+0,563

93

hiperlágy
3. Carlos Sainz

Renault

1:18,092

+0,871

45

hiperlágy
4. Daniel Ricciardo

Red Bull-TAG Heuer

1:18,327

+1,106

92

szuperlágy
5. Romain Grosjean

Haas-Ferrari

1:18,412

+1,191

181

ultralágy
6. Valtteri Bottas

Mercedes

1:18,825

+1,604

104

közepes
7. Brendon Hartley

Toro Rosso-Honda

1:18,949

+1,728

156

hiperlágy
8. Esteban Ocon

Force India-Mercedes

1:18,967

+1,746

163

hiperlágy
9. Charles Leclerc

Sauber-Alfa Romeo

1:19,118

+1,897

75

hiperlágy
10. Szergej Szirotkin

Williams-Mercedes

1:19,189

+1,968

105

lágy
11. Lewis Hamilton

Mercedes

1:19,464

+2,243

97

szuperlágy
12. Lance Stroll

Williams-Mercedes

1:19,954

+2,733

27

lágy

foto: Ferrari, Mercedes, Formula1.com, Williams, Sauber, McLaren, Red Bull