F1 teszt: A Ferrari megmutatta mire számítsunk

Igazi unalmas tesztnap volt a csütörtöki Barcelonában, az egyetlen eseményről Sebastian Vettel gondoskodott. Felrakatta a Ferrarira a hiperlágy gumikat és jó egy másodperccel gyorsabb kört futott, mint szerdán Ricciardo. Ezzel a tét az asztalon.

Ráadásként a német világbajnok még 184 kört is megtett, ami a második legtöbb volt a szezon előtti teszt hetedik napján, ezzel így a vége felé kijelenthető, hogy a Ferrari gyors és megbízható.

A Mercedes viszont látványosan kerülte az “összecsapást”, délelőtt Valtteri Bottas a közepes gumikon szorgoskodott, délután Lewis Hamilton szuperlágy futotta a legjobb körét, de csak a nyolcadik és kilencedik időt érték el. Ketten együtt 181 kört tettek meg.

A Mercedeshez hasonlóan visszafogott volt a Red Bull is, vagy csak felosztották a szerepeket a két pilóta közt. Ricciardo a gyors, Max a szorgalmas. Verstappen a lágy gumikkal tesztelt, utolsó előtti volt az eredménylistán, viszont a 187 megtett köre azt jelentette, hogy összesen közel 4 órát töltött az autóban, ami két hosszabb verseny távjának felel meg.

A hetedik tesztnapon a második leggyorsabb versenyző Kevin Magnussen volt, igaz a dán a szuperlágy gumikkal 1.2 másodperccel volt lassabb Vettel rekordjánál, így azért sejthető, hogy van még néhány istálló aki beférne elé.  A Toro Rosso a np végén vérszemet kapott, és az ismételten hibátlanul Honda motorral működő autóval addig több mint 150 kört futó Gaslyt kiküldték a hiperlágy gumikon, hogy előzze meg Magnussent, mert mégiscsak jobban mutat egy második hely a Ferrari mögött. Nem sikerült, a franciának 3 ezredmásodperc hiányzott, hogy a második leggyorsabb legyen, de panaszra így sincs okuk a faenzaiaknak, a McLaren a fél motorhomeját odaadta volna tavaly egy ilyen napért.

A csütörtökön egyébként annyira unalmas volt, hogy még a McLaren sem robbant le. Az egyetlen piros zászlós időszakot Marcus Ericsson okozta, ő a négyes kanyarban csúszott ki a kavicságyba, de pár perces mentés után újra szabad volt a pálya.

A Renault ismét produktív napot teljesített, mindkét versenyzőjük autóba ült, Nico Hülkenberg a negyedik, Carlos Sainz pedig az ötödik idővel zárta a napot. A megtett körök tekintetében ezúttal nem tartoztak a legjobbak közé. Ennek ellenére Hülkenberg nem volt elégedetlen az elvégzett munkával, azt mondta rengeteg az újdonság a karosszériaborítás alatt, és az idők most nem számítanak. A házi feladatot elvégezték, és ilyenkor ez a lényeg.

A Force Indiánál sem foglalkoztak sokat a köridőkkel, javarészt versenyszimulációkat futottak, Sergio Perez több mint 150 kört tett meg.

A Williamsnél Lance Stroll és Robert Kubica megosztva vezette az autót. A lengyel a tizedik időt futotta, míg a kanadai szinte csak a lágy gumikkal körözött, ám a nap végén a szuperlágyakkal sem tudott javítani, így ő volt az egyetlen, aki 1 perc 20 másodperc felett teljesített, és ezzel szép lassan beárazza a saját teljesítményét. Őrületes mázlija van, hogy nem Kubicát szerződtette végül a Williams, mert a lengyel veterán érzésünk szerint bucira verné a futamokon.

foto: Pirelli, Renault, Ferrari, Mercedes, Toro Rosso