A Ferrari és a Mercedes visszavágott a hóeséses második tesztnapon, és Kubica is autóba ült.

Az első nap Red Bull elsősége után a Ferrari és a Mercedes finoman jelezte, hogy idén is ők akarnak megküzdeni a Vb címért, és Vettel és Bottas áttörte az 1:20-as határt a Circuit Barcelona de Catalunyán. A keddi nap második felében Robert Kubica is autóba ült, hetedik időt futott, és 3 tizedet rögtön adott Szergej Szirotkinnak.

A két élcsapat fölényéhez kellet némi Red Bull műszaki hiba is, Max Verstappen autóján délelőtt kisebb üzemanyagszivárgást fedeztek fel, így a nap első felét a boxban töltötte a holland. Később hiába kapcsolt rá, csak 67 körig jutott. Azt, hogy az autóban van potenciál, azért jól mutatja, hogy a közepes gumikon egy negyedik időre volt képes, igaz 3.5 tizedre elmaradt a szintén közepes gumikon második Bottastól.

A Mercedes az egész napot a finnek adta, mert nem akartak időt veszíteni azzal, hogy a legmelegebb déli órákban átszerelik az ülést és a pedálokat, hogy Hamilton is autóba ülhessen. A sietség oka az volt, hogy reggel hó fogadta a csapatokat a pályán, és a teszt utolsó órájában is szállingózott a hó, így a kora délutáni órákban tudtak csak érdemi munkát végezni a csapatok. 

A Ferrarinak remek napja volt, Vettel elsőként törte át az 1:20-as határt, és a Bottas hiába kapcsolt rá, a német így is 3 tizeddel jobb volt. Egyetlen szépséghiba a teljesítményükön, hogy Vettel egyszer kicsúszott, de rögtön vissza is tudott térni a pályára, így nem kellett szerelni az autót, és a nap legtöbb körét, 98-at jegyezte a csapat.

Harmadik legjobb idő Stoffel Vandoorne neve mellett áll, de sajnos ezek megint inkább szponzorcsalogató marketing körök voltak. A belga autójára a hiperlágy gumikat tették fel a gyors körre, és talán nem tévedünk nagyot, ha feltételezzük, hogy üzemanyagból is csak minimális mennyiség lötyögött a tankban. Az első napos kerékanyahiba után, kedden a kipufogóval akadt gondja a csapatnak, és most már a Hondára sem lehet mutogatni. Egyetlen valódi pozitívum a házuk táján, hogy bemutattak egy innovatív hátsó felfüggesztést, ami egy picit a régi szép időket idézi…

A Honda mérnökök pedig végre emelt fővel sétálhatnak végig a paddockban, mert három évnyi égés után végre egy megbízható erőforrással érkeztek a tesztre. Pierre Gasly 82 kört tekert a Toro Rossoba, így a harmadik legszorgalmasabb pilóta volt, ráadásul az ideje is a hatodik lett, ami mindenképpen biztató.

A Renault csendes napon van túl, Carlos Sainz végigdolgozta a napot, sokat mentek és gyorsan, ha így folytatják, lehet, hogy tényleg beérik a nagy hármast. Ja, és az autó még mindig nagyon jól mutat…

A megtett körök versenyét a Williams nyerte, a délelőttös Szirotkin és a délutáni műszakot lenyomó Kubica összesen 100 kört tett meg. Talán nem meglepetés, hogy a lengyel három tizedet adott a tapasztalatlan orosznak, ráadásul a teszt végéig a pályán volt, még a szállingózó hó sem tudta visszakergetni a boxba. Kitartásból jeles!

Némi meglepetésre a Force India ma sem brillírozott, Esteban Ocon csak a kilencedik lett, igaz megtett 79 kört, így biztosan fontos adatokat gyűjtött. Nagy baj nem lehet náluk, mert arra is futott erejükből, hogy egy hóláncot tegyenek a rózsaszín autó jobb első kerekére, és ezzel elkészülhetett a nap képe.

Charles Leclerc és Kevin Magnussen napjában az a közös, hogy mindketten elhagyták a pályát, Leclerc a kavicságyban is ragadt, így a piros zászló is előkerült. A köridejük is jócskán elmaradt a mezőnytől, még a kilencedik Ocon is majd egy másodperccel jobb volt náluk. A Sauber legalább adatokat gyűjthetett, ám a Haas 36 köre édeskevés, a két első napon csak 91 kört tett meg a csapat.

A második tesztnapra rányomta bélyegét a hűvös időjárás, a gumik felmelegítésével és üzemi hőmérsékleten tartásával küzdöttek a csapatok, és a hűtőnyílások egy részét is el kellett takarniuk, hogy a motorok is üzemi hőmérsékleten maradjanak. Ilyen körülmények közt jobbára a megbízhatóságot és az aerodinamikát tudták tesztelni, ezért a mérőkeretekkel megtett körök mellett a hosszú távú etapokra koncentrált mindegyik csapat. Szerdára újabb havazást jósoltak Barcelona környékére is, így érdemi javulás nem várható.

A Forma-1 második barcelonai tesztnajának végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő Különbség Kör Gumi
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:19,673   98 lágy
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:19,976 +0,303 94 közepes
3. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:20,325 +0,652 37 hiperlágy
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:20,326 +0,653 67 közepes
5. Carlos Sainz Renault 1:21,212 +1,539 65 lágy
6. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:21,318 +1,645 82 lágy
7. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:21,495 +1,822 48 lágy
8. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:21,822 +2,149 52 lágy
9. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:21,841 +2,168 79 lágy
10. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:22,721 +3,048 81 lágy
11. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:22,727 +3,054 36 lágy

foto: Ferrari, Mercedes, McLaren, Williams, Force India, Renault, Sauber, Haas, Toro Rosso, Red Bull