
Magny-Coursban pályára gördült a Forma-2 új generációs autója. A csapatok egy shakedownon tehették meg az első kilométereket az új versenyautókkal amelyekben már az új hathengeres erőforrás dolgozott, a pilótafülke felett pedig a HALO “pompázott”.
A francia versenypályán szokatlan körülmények várták a csapatokat, a keddi havazás szerencsére véget ért, de a pálya mentén még fehér volt a füves rész. A reggel 9 órás kezdéskor Nicolas Latifi tette meg az első köröket a DMAS-szal, majd Lando Norrsi követte őt, aztán sorban jöttek a többiek is.
😍 The #7 heads out for the first time 🙌🏼 Still very wet and cold, more to come #F2shakedown pic.twitter.com/cc3da8jyeD
— Jack Aitken – 한세용 (@JaitkenRacer) 2018. február 14.
A hideg időben a vizes aszfalton komoly tempóra nem volt lehetőség, az esős mintázatú Pirelliken összesen 85 kört tettek meg a csapatok. Norris volt a legszorgalmasabb, ő 10 kört futott, Fukuzumi kilencet ment, Ferucci nyolcat, a többiek ennél is kevesebbet. A délelőtt leggyorsabbja is Norris volt a Cralinnal.
Délutánra javultak a körülmények a tridentes Arjun Maini és az Arden újonca Maximilian Günther váltott először slickekre. A délelőtt vezető pilóták közül Fuoco, Norris és Ferrucci is visszaült az autóba, hogy a slickekkel is gyűjtsenek tapasztalatot, és a forgalom is megnőtt a pályán. Délután összesen 240 kört tettek meg a versenyzők, a legtöbbet Luca Ghiotto a Campossal, ő 29 kört futott.

A Forma-2 2018-as autójának első napja remekül sikerült, komoly megbízhatósági probléma nélkül teljesítettek összesen 1434 kilométert a csapatok.
“A körülmények nem voltak jók a nap elején, de aztán gyorsan megváltoztak. Az autó egyértelműen fejlődött az elődjéhez képest, a tapadása lenyűgöző. Általában minden területen érezhető az előrelépés. A mai hideg időben is nagyon jól teljesített, és személy szerint nem is lehetnék elégedettebb azzal ahogyan sikerült a napom” – mondta Luca Ghiotto, majd a megbízhatóságot is kiemelte. “Nagyon meglepett, hogy mennyire megbízható volt a kocsi. Láttam, hogy mindegyik csapat egész nap körözött, ők, a Dallara és a Mechachroem is elégedettek lehetnek a mai eredményekkel, és ez még csak egyetlen nap volt!”

Ghiotto a régi V8-as és az új 3.4 literes turbós motort is össze tudta hasonlítani. “A turbóval közelebb léptünk a Forma-1-hez. Tavaly vezettem a Williams autóját, így elmondhatom, hogy a 2018-as Forma-2-es autó sokkal jobban hasonlít egy Forma-1-esre, mint az előző konstrukció. Ha lehetőségünk lesz F1-est vezetni, most már sokkal gyorsabban hozzászokunk majd.”
A Forma-2 programja az első háromnapos teszttel folyatódik a Paul Ricard versenypályán március 6-8. között, majd Bahreinben gyakorolnak március 21-23-ig. Az első futamot szintén Bahreinben rendezik április 7-én.
And in third go @ARTGP and @JaitkenRacer #F2 pic.twitter.com/2DhudkzdRY
— FIA Formula 2 (@FIA_F2) 2018. február 14.
A Forma-2 shakedown résztvevői:
Artem Markelov
|
RUSSIAN TIME
|
Sean Gelael
|
PREMA Racing
|
Nyck De Vries
|
PREMA Racing
|
Nicholas Latifi
|
DAMS
|
Jack Aitken
|
ART Grand Prix
|
George Russell
|
ART Grand Prix
|
Daniel De Jong
|
MP Motorsport
|
Nirei Fukuzumi
|
Arden International
|
Maximilian Günther
|
Arden International
|
Luca Ghiotto
|
Campos Racing
|
Santino Ferrucci
|
Trident
|
Arjun Maini
|
Trident
|
Lando Norris
|
Carlin
|
Sergio Sette Camara
|
Carlin
|
Louis Delétraz
|
Charouz Racing System
|
Antonio Fuoco
|
Charouz Racing System
|