Pályán az új F2-es autó

Magny-Coursban pályára gördült a Forma-2 új generációs autója. A csapatok egy shakedownon tehették meg az első kilométereket az új versenyautókkal amelyekben már az új hathengeres erőforrás dolgozott, a pilótafülke felett pedig a HALO “pompázott”.

 
A francia versenypályán szokatlan körülmények várták a csapatokat, a keddi havazás szerencsére véget ért, de a pálya mentén még fehér volt a füves rész. A reggel 9 órás kezdéskor Nicolas Latifi tette meg az első köröket a DMAS-szal, majd Lando Norrsi követte őt, aztán sorban jöttek a többiek is.  

A hideg időben a vizes aszfalton komoly tempóra nem volt lehetőség, az esős mintázatú Pirelliken összesen 85 kört tettek meg a csapatok. Norris volt a legszorgalmasabb, ő 10 kört futott, Fukuzumi kilencet ment, Ferucci nyolcat, a többiek ennél is kevesebbet. A délelőtt leggyorsabbja is Norris volt a Cralinnal.
 
Délutánra javultak a körülmények a tridentes Arjun Maini és az Arden újonca Maximilian Günther váltott először slickekre. A délelőtt vezető pilóták közül Fuoco, Norris és Ferrucci is visszaült az autóba, hogy a slickekkel is gyűjtsenek tapasztalatot, és a forgalom is megnőtt a pályán. Délután összesen 240 kört tettek meg a versenyzők, a legtöbbet Luca Ghiotto a Campossal, ő 29 kört futott. 
 
A Forma-2 2018-as autójának első napja remekül sikerült, komoly megbízhatósági probléma nélkül teljesítettek összesen 1434 kilométert a csapatok.
 
“A körülmények nem voltak jók a nap elején, de aztán gyorsan megváltoztak. Az autó egyértelműen fejlődött az elődjéhez képest, a tapadása lenyűgöző. Általában minden területen érezhető az előrelépés. A mai hideg időben is nagyon jól teljesített, és személy szerint nem is lehetnék elégedettebb azzal ahogyan sikerült a napom” – mondta Luca Ghiotto, majd a megbízhatóságot is kiemelte. “Nagyon meglepett, hogy mennyire megbízható volt a kocsi. Láttam, hogy mindegyik csapat egész nap körözött, ők, a Dallara és a Mechachroem is elégedettek lehetnek a mai eredményekkel, és ez még csak egyetlen nap volt!”
 
Ghiotto a régi V8-as és az új 3.4 literes turbós motort is össze tudta hasonlítani. “A turbóval közelebb léptünk a Forma-1-hez. Tavaly vezettem a Williams autóját, így elmondhatom, hogy a 2018-as Forma-2-es autó sokkal jobban hasonlít egy Forma-1-esre, mint az előző konstrukció. Ha lehetőségünk lesz F1-est vezetni, most már sokkal gyorsabban hozzászokunk majd.”
 
A Forma-2 programja az első háromnapos teszttel folyatódik a Paul Ricard versenypályán március 6-8. között, majd Bahreinben gyakorolnak március 21-23-ig. Az első futamot szintén Bahreinben rendezik április 7-én.

A Forma-2 shakedown résztvevői:
 
Artem Markelov
RUSSIAN TIME
Sean Gelael
PREMA Racing
Nyck De Vries
PREMA Racing
Nicholas Latifi
DAMS
Jack Aitken
ART Grand Prix
George Russell
ART Grand Prix
Daniel De Jong
MP Motorsport
Nirei Fukuzumi
Arden International
Maximilian Günther
Arden International
Luca Ghiotto
Campos Racing
Santino Ferrucci
Trident
Arjun Maini
Trident
Lando Norris
Carlin
Sergio Sette Camara
Carlin
Louis Delétraz
Charouz Racing System
Antonio Fuoco
Charouz Racing System