Monteiro és Guerrieri a WTCR-ben – Hondával versenyeznek

A Honda megerősítette, hogy a Münnich Motorsport és a Boutsen Ginion Racing indul majd az új Honda Civic TCR-rel a WTCR sorozatban, és két versenyzőjüket is megnevezték. A Münnich Motorsportnál Esteban Guerrieri, a Boutsen Ginionnál Tiago Monteiro indul majd.

A belgák már bejelentették, hogy két autóval indulnak a WTCR-ben, ám pilótáikat eddig nem nevezték meg. A pletykákban ugyan megjelent Monteiro neve, de mivel személyesen is láttuk, hogy decemberben milyen állapotban volt a katari WTCC szezonzárón a portugál, nem hittük, hogy vissza fog térni. Szerencsére a rehabilitációja jól halad, így ott lehet a mezőnyben. Nem lesz könnyű dolga, mert júliusi balesete óta nem ült versenyautóban. 

“Örülök, hogy egy újabb évig a Honda család tagja maradhatok. Mióta elkezdtük a közös munkát 2012-ben a Hondával, egyre erősebbnek éreztem magam, és tavaly már közel voltam a világbajnoki címhez, amikor megtörtént a baleset. Az elmúlt hat hónap nagyon nehéz volt, de a fantasztikus támogatásnak köszönhetően jó úton vagyok, hogy újra autóba üljek. A Boutsen Ginion Racing erős csapat akikkel versenyt is nyertem már a TCR-ben, így alig várom, hogy vezethessem a kocsit és elkezdődjön a szezon” – nyilatkozta Tiago Monteiro.

Esteban Guerrieri részben éppen Monteiro balesetének köszönheti, hogy gyári pilóta lett. Az argentin tavaly a Chevrolet-val alakított nagyot a WTCC-ben, majd miután Tarquini nem tudott beugrani Monteiro helyére, Guerrieri kapta meg a lehetőséget, és remek teljesítményt nyújtott. A sors fura fintora, hogy Tarquini épp a TCR Hyundai fejlesztése miatt nem tudta Kína után helyettesíteni Monteirót. 

Úgy éreztem, hogy tavaly sikerült áttörést elérnem a túraautózás élvonalában, így most nagyon örülök, hogy a Honda Civic-kel versenyezhetek 2018-ban. A TCR a leggyorsabban növekvő túraautós kategória, izgatott vagyok, hogy itt kapok lehetőséget. Volt néhány remek versenyem a Münnich autók ellen a WTCC-ben, így világos, hogy képesek nagyon gyors autókat a pályára küldeni. Emiatt nagyon optimista vagyok abban a tekintetben, hogy egy bajnoki címre esélyes csomag áll össze” – reménykedett Guerrieri.

A csapattársakat még nem nevezték meg, a belgáknál biztos, hogy lesz még egy versenyző, és a Münnich csapat is minimum két Hondával indul majd. Az egyik esélyes épp Tassi Attila, aki a napokban is tesztelt a Hondával, így ha a M1RA felállásában nem kap lehetőséget, vagy a M1RA nem indul a WTCR-ben, akkor a magyar pilóta könnyen lehet, hogy a Münnich Motorsportnál köt ki.

Alessandro Mariani a JAS vezetője is megszólalt a bejelentés kapcsán. Elmondta, hogy nagyon jó a kapcsolatuk mindkét istállóval, és bízik benne, hogy jó eredményt érnek majd el. Azt is kiemelte, hogy több mint 3000 kilométert teszteltek az új autóval, és reméli, hogy a 2017-ben 12 bajnoki címet szállító elődmodell sikereit meg tudják ismételni. 

Tulajdonképpen választ kaptunk arra a kérdésre is, hogy a Honda milyen formában képviseli magát a WTCR-ben, a két csapat lesz a gyári támogatott istálló, a JAS pedig nem indít saját gárdát. A szabályok szerint nem is indíthatnának, de kiskaput könnyű lett volna találni- Végül nem kerestek, marad a Münnich – Boutsen felállás minimum négy autóval. 

Végül még egy mondat a tesztekkel kapcsolatban. Impresszív, hogy Marianiék több, mint 3000 kilométert teszteltek a Hondával, de Michelisz Norbi azt is elárulta, hogy Tarquiniék 12.000 kilométert tekertek az i30-ba…