Ogier továbbra is az élen a Montén

Sebastien Ogier több mint fél perces előnnyel vezet a Monte-Carlo Ralin a harmadik nap végén. A regnáló világbajnokot három Toyota üldözi, de valójában csak az első toyotás versenyét futó Ott Tanak veszélyes rá.

Péntek reggel megnyugodhattak akik havas szakaszokat is vártak a Montéra, mert a kilences és a tízes gyorsaságin gyönyörű hólepel borította a pályákat. Persze a versenyzőknek ez már nem tetszett annyira, Ogier egyenesen pályafutása egyik legpocsékabb gyorsaságijának nyilvánította az első szakaszt. Persze akkor mit mondjon Sordo, aki leesett az útról, és ezzel véget is ért számára a Monte, mert az itteni szabályok szerint az utolsó napon már nem lehet superralizni. De vissza Ogierhez. A francia előnye a tizedik gyors után egy perc fölé nőtt, ám Tanak a megszokott kitartásával támadott, és megfelezte a különbséget. Nincs semmi baj, mondta Ogier, “a terv az volt, hogy fél perc felett marad az előny ma estére” – nyilatkozta az esti célban, és valóban így kezdi a vasárnapi négy gyorsaságit.

Tanak minden dicséretet megérdemel, az észt srác túlélte a kaotikus 9-es gyorsot, a tizesen a lengéscsillapítóval voltak gondjai, aztán kicsit visszavett, de a gondok ellenére megnyerte a 9-es és a 10-es szakaszt. Végül a 13-as gyorson el is gumizta magát, mert a száraz részeken túlmelegedtek az abroncsai. Igaz a nap utolsó gyorsaságiján Ogier is mellényúlt, míg a többiek szuperlágyakkal mentek, ő lágyakat tett fel, és ezek sem működtek jól. 

Latvala a harmadik helyen fejezte be a pénteket. Tulajdonképpen gond nélkül ment végig a nap öt gyorsaságiján. Az elsőnél azt mondta, hogy várta a havat, de nem ilyen puha, olvadó hóra számított, a nap végén pedig a szemébe sütő nap zavarta. Másfél percre van Ogiertől, így talán már csak arra koncentrál, hogy biztonságosan végigmenjen, ha pedig az előtte csatázók bajba kerülnek, akkor előre is tud lépni.

A negyedik helyen Esapekka Lappi áll. A 11-es gyorsaságin majdnem eltalált pár nézőt, aztán defektet kapott, és nagyon sok időt veszített, visszaesett az ötödik helyre. Utána keményen nyomta, és meg tudta előzni Kris Meeket, aki 1.6 másodpercre volt mögötte a nap végére. Meeke valószínűleg az egész téli szünetben azt mantrázta, hogy ” nem törünk autót, nem törünk autót, célba érünk”, így most tőle szokatlan óvatossággal és megfontoltsággal vezet. A kilences gyorsaságin egy jobbosban megforgott, és jó 10 másodpercet ott hagyott, de nagy hibája nem volt, így ötödik, és vasárnap még akár meg is megfoghatja Lappit.

Elfyn Evans a hatodik helyen zárta a napot. Reggel neki is megvolt a kötelező megforgása, majd a 12-es gyorson az intercomjuk mondta be az unalmast. Csak a 40%-át hallotta annak amit a navigátor mondott, de így is negyedik időt mentek. Talán vasárnapra ki kellene dobni a rádiót? 😀 A nap végén még egy második idővel mutatták meg, hogy nem csak Ogier tud gyorsan menni a Forddal.

Thierry Neuville továbbra is felzárkózó üzemmódban van, már a hetedik, miután a nap utolsó két gyorsaságiját megnyerte. A 11-es szakaszon neki is kijutott a hibákból, megforgott, majd abban a balosban, ahol szinte mindenki hibázott, ő is továbbment egyenesen. Fél percre van Evanstól, ez még behozható vasárnap, az ötödik Meeke viszont már 53 másodpercnyire van tőle.

A kilencedik Craig Breennek nem volt könnyű dolga a nap elején, sokszor úgy érezte magát mintha egy hóekét vezetne, de amikor az utolsó gyorsaságin végre előnyt jelentett az, hogy elsőként rajtol, rögtön repesztett egy harmadik időt. Jól dolgoztak a jégkémei is, a 10-es gyors után azt mondta Breen, hogy kalapot emel a munkájuk előtt.

A tizedik helyen zárta a napot Jan Kopecky, és már 12 perc felett van az előnye a WRC2-ben. Biztonságra törekszik, még a 12-es gyorson is inkább a szöges gumikkal ment végig, nehogy meglepje az időjárás. De Mevius stabilan a második helyen van, mert Camilinek a 11-es gyorson megállt az autója, Veiby pedig összetörte a Skodát.

Kalle Rovanpera is remek teljesítményt nyújt, három 13., egy 11. és egy 14. idővel teljesítette a napot, és Kopecky mögött a 11. helyen áll. Andreas Mikkelsen remekül kezdte a napot, megnyerte a reggeli gyorsaságit, második lett a tizesen, aztán visszavett, mert a Power Stage-re tartalékol. Összetettben a 16. helyen van. 

Egy versenyző teljesítményét érdemes még megemlíteni, az olasz Andrea Nuncita egy Fiat 124-gyel negyedik lett a kilences gyorson Mikklesen, Ogier és Latvala mögött. Sajnos késés miatt begyűjtött egy komoly büntetést, majd a 11-es gyorson végleg megállt az autója, ami már csütörtökön is rakoncátlankodott. Mindenesetre a srác nevét érdemes megjegyezni.

Vasárnap négy gyorsaságival fejeződik be a verseny, ebből kétszer a Turini hágón kelnek át a párosok.

A Monte-Carlo Rali állása 13 gyorsasági után:

1.   Sébastien Ogier / Julien Ingrassia

Ford Fiesta WRC

3:30:30.9

 

2.   Ott Tänak / Martin Järveoja

Toyota Yaris WRC

3:31:04.4

+33.5

3.   Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila

Toyota Yaris WRC

3:32:03.6

+1:32.7

4.   Esapekka Lappi / Janne Ferm

Toyota Yaris WRC

3:35:09.4

+4:38.5

5.   Kris Meeke / Paul Nagle

Citroën C3 WRC

3:35:11.0

+4:40.1

6.   Elfyn Evans / Daniel Barritt

Ford Fiesta WRC

3:35:31.1

+5:00.2

7.   Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul

Hyundai i20 Coupe WRC

3:36:04.5

+5:33.6

8.   Bryan Bouffier / Xavier Panseri

Ford Fiesta WRC

3:36:14.3

+5:43.4

9.   Craig Breen / Scott Martin

Citroën C3 WRC

3:39:19.9

+8:49.0

10. Jan Kopecky / Pavel Dresler

Škoda Fabia R5

3:44:35.3

+14:04.4

foto: WRC Media, Hyundai Media, M-Sport, Toyota Gazoo Racing, Michelin