Ogier vezet a Montén, Tanak üldözi

Már az első nap két éjszakai gyorsaságiján az élre állt a regnáló világbajnok, hogy aztán folyamatosan növelje előnyét a Monte-Carlo Ralin, de aztán a hetedik gyorsasági 25. kilométerénél a francia elképesztően amatőr hibát követett el, így az addig folyamatosan előre lépdelő Ott Tanak 15 másodpercre csökkentette a 40 másodperc feletti hátrányát.

A Monte második napját Dani Sordo zárta a harmadik helyen. A szakadó esőben a gumikkal és a párásodó ablakokkal is megszenvedtek, a hátrányuk már 1 perc, ami egy átlag ralin sok is lehetne, de ne feledjük ez a Monte-Carlo Rali, ahol mindig történhet meglepetés.

Esapekka Lappi különösebb kaland nélkül a negyedik helyen áll, a vízre, és a piszkos pályákra panaszkodott, így biztonsági 6. és 7. gyorsasági időkkel tartja a negyedik helyet, ami azért is nagy szó, mert a rutinos Latvala 10 másodperccel mögötte van. (na jó, Tanak meg beült a Toyotába és veri mindkettejüket…) Latvala a csütörtöki éjszakai első gyorson kétszer megforgott, mindkétszer le is fulladt, ilyen kezdés után nem is olyan rossz az az ötödik hely.

A jobbik Citroenes Kris Meeke, ami nem nagy meglepetés, mert ha nem zúzza le az autót, akkor nincs baj a tempójával. Pedig nem volt messze tőle most sem. Az első gyorson árokba esett, a másodikon megforgott, de utóbbit ő is “hülye hibának” minősítette. A 10. helyről kezdte a pénteket, és a hetedik gyorsra már olyan mentális magasságokba emelkedett, hogy rájött, nem kell kinyomni az autó szemét, meg kell várni míg mások hibáznak. Rendben, ez igaz, de azért a majd három perces hátrány már nem hangzik jól.

A hetedik és nyolcadik helyen újra két Ford áll, Bouffier és Evans, de dícséret mégis utóbbit illeti, mert az első gyorson egy defekt miatt a 19. helyre esett vissza, és onnan kapaszkodott fel a nyolcadikra, úgy, hogy két gyorsaságit meg is nyert. Még két nap van hátra, egész jó eredmény lehet belőle.

Thierry Neuville is vadul kapaszkodik felfelé. Az egyes gyorson rögtön leesett az útról, és a 21. helyről eredt a többiek nyomába. A pénteki utolsó gyorsaságit megnyerte, az autó “csodásan működik”, mondta, és azt ugyan nem meri megtippelni hol fog végezni, de mi abban biztosak vagyunk, hogy jobb éjszakája lesz, mint csütörtökön volt.

Craig Breen a tizedik helyen áll péntek este, neki a pénteki első kör pecsételte meg a napját. Rögtön az elején eltalált egy követ, így három gyorsaságit teljesített gyakorlatilag fék nélkül, és a végére az ötös gyorson még el is tört valami a féknél, így a 45. időt futották. Majdnem kiálltak, de végül elevickéltek a szervizig. A második körben már nem mentek rosszul.

Tizenegyedik helyen a legjobb WRC2-es, Kopecky áll a listán, őt Veiby és Rovanpera (a kicsi 🙂 ) követi a sorban, míg a WRC2-ben második de Mevius már majd nyolc percre van Kopeckytől. Szerdán még azt vártuk, hogy Camili és Suninen harcol majd a cseh pilótával, ám Camili a hatos gyorson esett le az útról, Suninen pedig a negyedik szakaszon törte össze az autót.

Andreas Mikkelsen hiányzott a felsorolásból, őt a generátor állította meg, a negyedik gyorsaságin, így péntekre befejezte a versenyzést.

Szombaton öt gyorsasági vár a mezőnyre, ahol összesen 117 kilométert kell versenytempóban teljesíteni.

foto: M-SPort, Hyundai, Citroen, Red Bull/ Jaanus Ree