Zengő Zoltán: A WTCR-hez új autókat kell vásárolni

Közeleg a WTCR nevezési határideje, így megkerestük Zengő Zoltánt, hogy megtudjuk, neveznek e a sorozatba, és ha igen, milyen autókkal, milyen felállásban indulnak majd. Decemberben elterjedt egy hír, miszerint négy Audival terveznek, de akkor Zoli csak az álmokat vázolta, amelyek egy ideális világban léteznek. A valóság azonban más.

Hiába van olyan Seatunk amivel elindulhatnánk, ha versenyképesek akarunk lenni, akkor ebben a formálódó mezőnyben, ahol a legjobb túraautósok vesznek részt, mindenképpen új autót kell vennünk.  A gyári háttérrel induló csapatokkal szemben csak így lehet esélyünk” – mondta Zengő Zoltán, majd egy gyors kalkulációt is végzett.

A két autó majd 260.000 euró, kellenek új alkatrészek és karosszériaelemek is, és be kell fizetni az autónként közel 100.000 euró nevezési díjat is, tehát elköltöttünk autónként 230.000 eurót, úgy, hogy még egy métert sem mentünk, és előttünk egy tíz hétvégés szezon, húsz időmérővel és harminc futammal. Európa egy kicsit olcsóbb lesz, de például Argentínában még sosem sikerült 8 millió alatt repülőjegyet foglalunk, és akkor még ott a szállás, étkezés, üzemanyag és gumiköltség” – folytatta Zoli, aki nem tévedett a nevezési díjjal kapcsolatban, mert szép lassan kiderül az is, hogy a kezdetben két autóra 150.000 eurónak hirdetett beugró egy kicsit több lesz. Zoli most is az anyagiak előteremtésén dolgozik, és azt mondja, hogy a boszorkánykonyhájában van még egy két titkos recept amivel sikerülhet a nagy álom, a 2018-as WTCR szereplés. Ha mégsem, akkor viszont el kell gondolkodni azon, hogy más sorozatokban induljon a csapat.

Közel 20 év után már nem kell bizonyítani, szakmailag hatalmas sikereket értünk el Michelisz Norberttel együtt, de az elmúlt két évben is megmutatták a fiatal versenyzőink és mérnökeink, hogy képesek a kiemelkedő teljesítményre, és nagyon büszke vagyok ezekre a sikerekre. Szeretnénk folytatni ezt a munkát, így tisztelettel kérem azokat, akik döntéshelyzetben vannak, hogy próbáljuk meg lehetővé tenni számunkra, hogy tovább folytathassuk ezt a munkát a fiatal tehetségeinkkel.” 

Zengő Zoltán azt is elismerte, hogy a sorozat megítélése kettős lesz. A WTCR nem lesz világbajnokság, nem lehet világbajnoki címet szerezni, ugyanakkor szakmailag kétségtelen, hogy ez lesz a legmagasabb szintű túraautós sorozat, nagyon komoly pilótákkal. A háttérben továbbra is ott lesznek a gyártók, tehát minden feltétel fennáll, ami feljogosítaná ezt a sorozatot is arra, hogy akár világbajnokság legyen, de a győztest mégsem fogják világbajnoknak hívni. A lehetőség a jó eredményre azonban sokkal nagyobb a Zengő Motorsport előtt, mint a WTCC-ben volt.

Itt nincsenek nagyon nagy különbségek. Nyilván azért lesznek, már csak abból adódóan is, hogy mennyi időnként tudsz új féket, új turbót vagy éppen új gumit feltenni. A technikai felügyelet azonban hála Istennek az FIA-hoz került, akik szerintem nagyon komolyan ellenőriznek, és szankcionálnak majd” – utalt Zoli arra, hogy a TCR-ben nem mindig voltak ezek a kérdések egyértelműek. 

Érdekes kérdés, hogy ki fogja vezetni az autókat. Nagy Norbi elmondta a race1.hu-nak, hogy a TCR Europe bajnoki címének megszerzése az első számú célja 2018-ban, így a lista Nagy Dánielre, Ficza Ferencre és Szabó Zsolt Dávidra szűkül, közülük kerülne ki a két versenyző.

Még magam sem tudom a választ, hogy kik vezetik majd az autókat, Ha sikerül megfelelő anyagi hátteret találni, akkor Nagy Norbi is remekül helytállna a WTCR-ben, de ő csak akkor vállalja ezt, ha minden feltétel adott. Azt nagyon reálisan látja, hogy nagyságrendi különbség van az európai sorozat és a WTCR költségei között. A többieket illetően is folyik egy nagyon komoly munka a háttérben, de azt határozottan és egyértelműen kijelentem, hogy magyar fiatalokkal szeretnénk indulni.”

foto: Zengő Motorsport, Stom