Ausztráliában fejezik be az évet a ralisok

Többször volt az év versenye az Ausztrál Rali, amelyet 1988 óta rendeznek meg. Három év vol amikor nem tartották meg a futamot, így az idei a 26. Ausztrál Rali. 21 gyorsaságin csapnak össze a VB élmenői, amelynek össztávja 318 kilométer, míg a teljes verseny 947 kilométeres.

Tavaly Andreas Mikkelsen nyert a Volkswagennel, előtte három évig Sebastien Ogier volt az egyeduralkodó Ausztráliában, ezen a nagyon nehéz versenyen, ahol gyors murvás szakaszokon száguldanak az autók, sokszor a fák között, hatalmas ugratókkal megbirkózva. A verseny legnehezebb napja szokás szerint a szombat lesz, ekkor szerepel az itinerben a 49 kilométeres Nambucca gyorsasági is.

A távoli versenyre a nagy csapatok három autót neveztek, kivéve a Toyotát, akik korábbi bejentésüknek megfelelően csak Latvalával és Lappival érkeznek, Hanninen korábbi navigátora Kaj Lindström pedig sportigazgatóként debütál. A Toyotások nagyon várják a versenyt, kiemelték, hogy a laza kavicsos borítás miatt a takarítóknak lesz nehéz feladatuk, valamint a gumiválasztás is nagyon fontos lesz. A gumikból a kemény és a lágy keveréket hozták a csapatok.

A Hyundainál megbékéltek a bajnoki második hellyel, a csapatfőnök Michel Nandan a dobogós helyekre várja a pilótáit. Neuville és Mikkelsen mellett Hayden Paddon versenyez Ausztráliában, az új-zélandi pilótának szinte hazai pálya Ausztrália. Neuville kezdett a legjobban a csapatból, a shakedownt megnyerte a belga, annak ellenére, hogy olajszivárgással kezdte a napot az i20-as.

A Citroen a Meeke, Breen, Lefebvre trióval indul. Meeke a legtapasztaltabb, eddig háromszor versenyzett itt, és a 2015-ös harmadik hely a legjobb eredménye. Lefebvre csak egyszer indult Ausztráliában, Breennek pedig ez az első versenye a kenguruk földjén. A cél ugyanaz mint az év második felében, felkészíteni az autót 2018-ra, kiküszöbölni a murvás beállítás hiányosságait, és persze, ha emellett leesik egy dobogós helyezés, akkor már mindenki boldog lesz.

A bajnok Ford a megszokott, Ogier, Tanak, Evans trióval indul. Ogier örömautózásra készül, Tanak pedig fogcsikorgató küzdelemre: megpróbálja megszerezni a bajnoki második helyet a 14 pont előnyben levő Neuville előtt.