René Rast lett a DTM bajnoka a végsőkig izgalmas szezonzárón

Az Audik csatáját végül az újonc nyerte, és René Rast lett 2017 DTM bajnoka. Az Audi Sport Team Rosberg pilótája így mindent vitt, vasárnapi második helyével a már csapatbajnok Rosberg Team tagjaként, a márkabajnok Audival az egyéni címet is elhódította. A szezon utolsó versenyét a tavalyi bajnok Marco Wittmann nyerte.  

A 30 éves újonc, az utolsó kör végéig nem tudta, hogy sikerült megszereznie a bajnoki címet, majd a leintés után a csapatvezető Arno Zensen közölte vele a rádión, hogy ő lett a bajnok. “Nem tudom szavakba önteni mit érzek. Nagyon érzelmes pillanat ez, és életem legjobb napja” – mondta a leintés után Rast, akinek volt már pár szép napja a karrierjében. A Porsche Szuperkupában háromszor is bajnok lett, kétszer nyert a spai 24 órás versenyen, de ahol elindult, mindenhol nagyon gyors volt. A bajnokesélyesek közül Mike Rockenfeller a harmadik helyen ért célba, Jamie Green ötödik lett, Mattias Ekström pedig csak nyolcadik. 

René Rast a második helyről indult a futamon, Rockenfeller a hetedikről, a rajtbüntetéssel kezdő Ekström és Green pedig csak a 14. és 15. pozícióból várta a rajtot. Egyiküknek sem sikerült jól az első kör, Rast három helyet esett vissza, Green pedig volt amikor az utolsó helyen autózott. 

Rast az ötödik körben megelőzte Wickens Mercedesét és negyedik lett, és ekkor már ez is elég volt a bajnoki címhez. Ő azonban nem állt meg, elkezdte üldözni Auert, majd a kilencedik körben a hajtűkanyarban az osztrák mellett is elment. Eközben Rockenfeller is begyorsult, és Wickenst előzte az ötödik helyért.

Auer és Wittman kereket cserélt a 12. kör végén, így az audis bajnokesélyesek előrébb léptek. Tom Blomquist vezetett, mögötte Rast és Rockenfeller a második és harmadik helyen volt, Ekström és Green pedig a hetedik és nyolcadikon. 

A 16. kör végén az élen álló Blomquist is a boxba hajtott, de az audisok kivártak, a szombati tapasztalatok alapján tudták, hogy érdemes későbbre hagyni a cserét. A 21. körben Green a hajtűkanyarban megelőzte Ekströmöt, aki ekkor már nagyon szenvedett a gumikkal.

Két körrel később Rast fordult először a boxutca felé, Rockenfeller követte őt, de egyik csapat sem hibázott, így ebben a sorrendben jöttek ki a boxból. A kettejük közti résbe viszont öt versenyző került, Rockenfeller ezzel sokat vesztett. Blomquist volt Rast mögött. de nem támadta meg az Audit, Wickens viszont megpróbálta megelőzni Blomquistot. Összeütköztek, a kanadai áthajtásos büntetést is kapott az incidensért, de mindketten feladták a versenyt. A kör végén Ekström és Green is kereket cserélt, így Wittmann állt az élre.

Rast még megelőzte a kerékcsere előtt álló Spenglert, és ahogy számítani lehetett rá, Rockenfeller, Green és Ekström is elkezdett előre lépdelni a mezőnyben. A verseny végéig Ekstörm csak a nyolcadik helyig jutott, amiért 4 pont járt, Rast viszont 18 pontot szerzett a második helyezéssel, így három pont előnnyel, 179 ponttal, ő lett a bajnok. Rockenfeller harmadik helye nem volt elég a bajnoki dobogóhoz, a futamon ötödik Green lett a bajnoki harmadik 173 ponttal. Marco Witmann a futamgyőzelmével megszerezte az év végi ötödik helyet, Auer csak hatodik lett. 

Újra izgalmas szezonzárót hozott a DTM, 152 ezer néző figyelte a helyszínen a bajnoki címről döntő versenyt. Ők bepillantást kaptak a sorozat jövőjébe is. A Japán Super GT bemutatója egyértelmű siker volt. A Heikki Kovalainen vezette Lexus, és a Ronnie Quintarelli Nissanja is gyors és látványos köröket autózott, a 620 lóerős gépek a mérnökök mérése alapján 2 másodperccel gyorsabbak voltak a DTM autóknál, és az is nagyon látványos volt, amikor a három DTM márka egy egy autója együtt vonult a két japán versenyautóval. Ha megérkezik a Honda is, remek mezőny állhat össze 2019-re, talán még a Mercedes is meggondolja magát…

foto: DTM Media