Esőskáosz a WTCC-ben, és nem csak a pályán…

Az eső uralta a WTCC kínai versenyhétvégéjét, és végül nyert is, hiszen a második futamot félbeszakították, és csak fél pontokat osztottak. Az első versenyt Esteban Guerrieri, a fő futamot Nestor Girolami nyerte. Michelisz Norbert egy negyedik és egy második helyet szerzett. Nagy Dániel a nyitó futamon 8. lett, Szabó Zsolt Dávid pedig 11., mindkettejüknek ez az eddigi legjobb eredménye a sorozatban. A bajnokságban Thed Björk vezet, mindössze fél ponttal Tiago Monteiro előtt, Michelisz Norbi pedig 2 pontra van az élen álló volvóstól. A hétvége vesztese az Eurosport volt, a sorozat promótere végleg bebizonyította, hogy alkalmatlan a feladatra.

Az első futam biztonsági autó mögött indult, majd a negyedik körben lett szabad a verseny. Szabó Zsolt Dávid autója is elkészült, így ez a négy ismerkedő kör maradt számára, mielőtt padlóig nyomhatta a gázt. Ehrlacher állt az élen, Filippi nem túl elszántan próbálta támadni őt, és a harmadik Catsburg sem tudta megelőzni a korzikai citroenest. Guerrieri a hatodik kör második kanyarjában meg is előzte a tétovázó volvóst. 

Robert Huff kihasználta pályaismeretét, hiszen ő a kínai bajnokságban is indult (nyert is egy futamot szombaton, vasárnap pedig harmadik lett). A brit Tarquinivel csatázott a verseny elején, és látszott, hogy tudja, merre vannak a komolyabb vízátfolyások és tócsák a pályán. Az argentínában látott volvós dráma folytatódott, előbb Girolami állt ki a boxba, majd Thed Björk is követte őt. A svéd Bennanival ütközött, és eltört a felfüggesztése. Később bocsánatot kért a marokkóitól, azt mondta alig látott ki az autóból, és miután Michelisz Norbi könnyedén megelőzte, még Bennaninak is nekiment a féktávon. Björk ugyan visszatért a versenybe és először értékelték is (a csapatnak szerzett ezzel pontokat), de nem teljesítette a futam 75%-át, így miután a szervezők értelmezték a szabályokat, módosítottak az eredményen.

 

Rob Huff is a pálya szélére került, Tom Chiltonnal akadtak össze, mindketten kiestek, és a biztonsági autó is újra bejött. Michelisz Norbi ekkor már Tarquini előtt volt, szerencsére itt már látszott, hogy az olasz nem csak Monteirónak és a Hondának, hanem Norbinak is segíteni fog.

Az újraindítás után, Guerrieri azonnal megtámadta Ehrlachert, és a kettes kanyarban meg is előzte őt, majd a verseny végéig megtartotta előnyét, és megnyerte a futamot, igaz neki is volt egy két meleg pillanata. Michelisz Norbi a hibázó Filippit is meg tudta előzni, és utána már csak a verseny végét várta, nem futott gyors köröket, mert az csak plusz súlyt jelentett volna a Japán futamokra. Ehrlacher és Catsburg mögött negyedik lett, fontos pontokat gyűjtött ezzel a bajnokságban. A szabadedzéseket gyakorlatilag kihagyó Nagy Dani a nyolcadik helyen ért célba, Szabó Zsolti pedig egy megforgás miatt maradt le a pontszerző helyről, de újra remek teljesítményt nyújtott.

A második futamra még intezívebbé vált az esőzés, és újra biztonsági autó mögött rajtolt a mezőny. Rob Huff autója az utolsó pillanatban készült el, így a boxutcából csatlakozott a sor végéhez, de aztán rögtön újra a boxba hajtott, mert nem működött a Citroen. A brit azt mondta, hogy képtelenség versenyezni, mert annyi víz van a pályán, és így látta Catsburg is. A versenyigazgató végül három kör után piros zászlóval félbeszakította a körözést, és az autók a boxba hajtottak. 

Ekkor kezdődött az igazi káosz. A közvetítésben kétszer is a bajnokság futam előtti állását mutatták meg, miközben a sportszabályzat 18-as pontja egyértelműen kimondja, hogy amennyiben a megszakítás előtt a vezető pilóta megtesz legalább két kört, de nem teljesíti a versenytáv 75 százalékát, akkor fél pontokat kapnak a pilóták. Végül hossza hallgatás és szabályértelmezés után a WTCC szervezői is felfogták ezt, és kihirdették a hivatalos végeredményt. Girolami nyert, Michelisz Norbert második, Björk pedig harmadik lett, így a bajnokságban az első három helyezett közt 2 pont a különbség a két hét múlva következő japán verseny előtt.