Girolami a poleban, Michelisz az első sorban

Néstor Girolami nyerte a WTCC kínai időmérőjét, Michelisz Norbert pedig sorozatban negyedszer is az első sorból kezdheti meg a versenyt a vasárnapi fő futamon Ningbóban. Thed Björk lett a harmadik, Robert Huff a Citroennel a negyedik, Gabriele Tarquini pedig a Q3-as körének végé nagyot hibázott, és csak ötödik helyen végzett.

Az esős pályán zajló időmérőn Norbi a szokásos koreográfiában remekelt, először a frászt hozta mindenkire, amikor a Q2-ben a boxba hajtott, és csak az utolsó percekben került képernyőre, amikor már csak egyetlen körre volt ideje. Hát persze, hogy megcsinálta, futott egy űridőt, javított az addigi idejéhez képest 2 tizedet, és harmadikként jutott tovább. A Q3-ban aztán azért aggódhattunk, hogy elered e jobban az eső, mire Norbi Huff és Björk után sorra került. Úgy tűnt igen, de ez nem zavarta Norbit, és az élre állt, megint 2 tizedet javítva. Girolami megelőzte őt, és az argentin joggal szerezte meg a pole-t, az időmérő alatt végig nagyon kiegyensúlyozottan ment, és az autó is jól mozgott alatta. A Monteirót helyettesítő Tarquini maradt a végére, de az olasz a köre elején is lassú volt, a végén pedig nagyot hibázott, így csak ötödik lett, legalább a nyitó futamon segíthet Norbinak.

A Q2-ben Yann Ehrlacher lett a 10., így övé a fordított rajtrácsos pole, de öröm helyett jött a szokásos nyilatkozat: “Megvolt a tempónk, hogy jobbak legyünk. Örültem volna, ha 6. vagy 7. helyen végzünk és harcolhatok a jobb eredményért, de így a nyitó futamon lehetőségünk van egy jó eredményt elérni”.  A Q1 negatív meglepetése pedig Mehdi Bennani volt, a bajnoki negyedik marokkói csak 13. lett, és kiesett.

A Zengő Motorsport nehéz éjszakán volt túl. Az FIA a benzinbefecskendezőket vizsgálta, és emiatt szétszedették a motorokat, ráadásul a Mugen az összes hőcserélőt kicseréltette, nemcsak a magyar csapatnál, hanem a gyári Hondákon is. A magyarázat az volt, hogy a szállítás során megfagyott a benne levő víz, és így összefolyt az olaj a hűtővízzel. Zengő Zolival beszéltünk az időmérő után, ő sem érti pontosan mi történik, de nincs ott a csapattal, mert a Hungaroringen versenyeznek a magyar szezonzárón. A sok szerelés vége sajnos az lett, hogy a szabadedzéseken gyakorlatilag nem tudtak menni a versenyzők, így Nagy Dani az időmérőn csak 15. lett. Nála is rosszabbul járt Szabó Zsolt Dávid, az  ő autóján a hőcserélő kicserélése után sem oldódott meg az összes probléma, így az időmérőre sem készült el a kocsi, nem tudott rajthoz állni a kvalifikáción.

foto: Honda Media, Fiawtcc Media, Zengő Motorsport