Kovalainen és Quintarelli vezeti Hockenheimben a Lexust és a Nissant

Eldőlt, hogy Heikki Kovalainen és Ronnie Quintarelli ül majd a Japán Super Gt sorozatból érkező autók volánja mögött a DTM szezonzáró versenyén Hockenheimben.

A race1.hu már beszámolt róla, hogy a 2019-es Class One szabályrendszer adaptálásának jegyében a DTM és Japán Super GT megállapodott arról, hogy még ennek a szezonnak a végén megmutatják magukat a másik sorozatban. Elsőként a DTM bajnoki címéről döntő hockenheimi versenyen a Lexus és a Nissan fut komoly bemutató programot, mindkét autóval versenytempóban köröznek a pályán, így lehetőség nyílik az közvetlen összehasonlításra.

 

A Lexus LC500-at Heikki Kovalainen vezeti. A kocsi egy 2017-es specifikációjú tesztautó lesz. A finn pilóta a 2004-es Race Of Championon hívta fel magára a figyelmet, még Schumachert is megverte, ráadásul egy Ferrariban. 2007-től 2013-ig 111 Forma-1-es futamon indult, és 2008-ban nyert a Hungaroringen. Idén a harmadik évadját teljesíti a Japán Super Gt sorozatban, tavaly ő volt a bajnok. “Először térek vissza európai versenypályára, mióta visszavonultam a Forma-1-ből. A DTM nagyon népszerű Japánban, és sok közös eleme van a mi sorozatunkkal. Izgalmas esemény lesz, jó alkalom arra, hogy megmutassuk a Super Gt autókat a közönségnek” – mondta a finn pilóta.

A 38 éves olasz Quintarelli kevésbé ismert versenyző, bár F1-es kapcsolata neki is van, 2006-ban ő volt a Spyker tesztpilótája. Előtte megnyerte a Japán Forma-3 bajnokságot, az F1-es kitérő után pedig a Formula Nipponban versenyzett, majd 2009-ben a Super GT-ben folytatta. Az eredményei impozánsak, négy alkalommal bajnok volt a Nissan GT-R-rel, így nála avatottabb pilóta nem is vezethetné a Nissant, amely egy 2016-os versenyautó lesz. “Megtiszteltetés ez számomra” – mondta az olasz. “A Super GT egy csodálatos széria. Végre most megkaptuk a lehetőséget, hogy megmutassuk az autóinkat Európában is. Amikor néha Olaszországban versenyzek, mindig mondják a rajongók, hogy szeretnék látni, ahogy ezt a kocsit vezetem. Most ugyan nem Olaszországban leszünk, de remek kezdeményezés, hogy Európában vezethetünk.”

foto: Japanese Super GT Series