Itt a 2018-as Kamion Eb versenynaptár tervezet

Alig ért véget az idei szezon, a Kamion EB promótere máris a jövő éven dolgozik, és nyilvánosságra hozta a 2018-as versenynaptár tervezetét, amelyben egy futammal kevesebb szerepel, mint 2017-ben.

Misano (ITA) – május 26-27.
Hungaroring* (HUN) – június 16-17.
Nürburgring (DEU) – június 29-július 1.
SlovakiaRing (SLK) – július 14-15.
Autodrom Most (CZE) – szeptember 1-2.
Zolder (BEL) – szeptember 15-16.
Le Mans Bugatti (FRA) – szeptember 29-30.
Jarama (ESP) – október 6-7.
*megerősítés alatt

A jövő évi kamionos szezon később kezdődik az eddig megszokottnál, május végén Misanó ad helyt a szezonnyitónak. Gyakorlatilag a Red Bull Ring esik ezzel ki a naptárból. Nagyon szeretik a rajongók az olasz a helyszínt, a teherautó ipar is komolyan képviselte magát, és persze az IVECO-nak is fontos a hazai pálya.

A nyitó hétvége után mindössze két héttel az eddig augusztusban rendezett magyar futam kerülne előrébb júniusra. A nézőszámmal itt sem lesz gond, sőt a nyaralások előtt talán még többen ellátogatnak majd a Hungaroringe, hogy buzdítsák a kétszeres bajnok Kiss Norbit.

Magyarországról majd a Nürburgringre utazik a bajnokság. A harmadik versenyhelyszín a sorozat egyik ékköve, és mivel a mezőny nagy részének ez a hazai verseny, mindig kiemelkedik a többi futam közül. Több mint 120.000 nézőt vonz évről évre a német hétvége, akik népünnepéllyé teszik a kamionversenyzést, valamint itt is nagyon komolyan képviseli magát a teherautó és szállítmányozási ipar,ami a szponzorok szempontjából is fontos.

Júliusban és augusztusban marad a helyén a SlovakiaRing és Most. A szlovákok először rendezhettek idén FIA ETRC fordulót, és remek volt a fogadtatása, igazi fesztiválhangulat alakult ki a Győrtől nem messze fekvő pályán, ráadásul Norbi idei eredményei után jövőre még több magyarral számolhatnak a rendezők. A cseh versenyen pedig a Buggyra és Adam Lacko bajnoki címének köszönhetően újra telt ház várható.

A szezon végére marad az idei Zolder, Le Mans,  Jarama sorrend, viszont a francia verseny egy hetet tolódik, így ha a bajnokság a végén dől el, akkor sokat számít majd, ki alkalmazkodik majd jobban a pörgős év végéhez.

 “Örömmel adjuk közre a 2018-as versenynaptárunkat, ami egy újabb előrelépés lesz a hosszútávú stratégiánkban, ami arról is szól, hogy több nevezőnk legyen. Egy jobban átgondoltabb, kiegyenlítettebb naptárt készítettünk, ami még inkább kifejezi a FIA ETRC értékeit. Egy konszolidált és kiegyensúlyozottabb naptárunk lett 2018-ra, olyan állandó mérföldkövekkel, mint a nürburgringi és le mansi helyszínek, amelyek mára népszerű fesztiválokká váltak. Azt is lehetővé teszi a naptárunk, hogy új érdeklődőket vonzzunk, hiszen különlegesek és érdekesek a versenyeink, ami jó az iparnak, és szórakoztató is” – mondta Georg Fuchs, az ETRA igazgatója a szokásos PR szöveget, de arról nem nyilatkozott, hogy miért tartalmaz egyel kevesebb hétvégét a versenynaptár tervezet.

Örülök neki, hogy korábbi időpontra került a magyar verseny. Bízom benne, hogy kicsit kellemesebb idő lesz, és a kánikula helyett ideális 25 fokban versenyzünk majd. Az időpont még nem végleges, zajlanak az utolsó egyeztetések, ezért is van a csillag a Hungaroring neve mellett, de a szándék egyértelmű. Azt viszont sajnálom, hogy csak nyolc helyszín szerepel a tervezetben, szeretek versenyezni, jó lenne ha több versenyünk lenne, de a csapatok szempontjából ez kedvezőbb” – mondta a race1.hu-nak Kiss Norbi. 

Úgy tudjuk, hogy a naptár még korántsem végleges, a színfalak mögött komoly egyeztetések zajlanak arról, hogy legyen egy kilencedik hétvége is, annak helyszíne pedig Donington Park lenne.

foto: TIKAphoto/Bóta Márta