WTCC: végre néhány információ az új pályáról

A hévégén Kínában folytatódik a Túraautó-világbajnokság, ahol már a negyedik helyszínre látogat el a mezőny a 2011-es első futam óta. Az új ningbói pályáról eddig nem sokat tudtunk, de végre (a verseny hetében…) megérkeztek az első használható információk.

A Shanghai melletti Tianma pályát az első év után a Shanghai International Circuit váltotta, majd 2014-ben két futamot is rendeztek Kínában, így Peking is bekapcsolódott a rendezők sorába. 2015 utolsó napjaiban azonban új pálya építésébe kezdtek a kínaiak. A Shanghaitól délre fekvő, gyorsan fejlődő Beilun kikötői területen egy korábbi kőbánya helyére rittyentettek egy FIA Grade 2 minősítésű pályát, röpke 122 millió eurónyi jüanért. A tervező a dél-afrikai Alan Wilson volt, aki több mint 20 pályát tervezett már. Munkái jórészt az Egyesült Államokban találhatók, egyik ismertebb projektje Mont-Tremblant 2000-2001-es újjáépítése volt. A beruházó a Geely autógyár, amely a Volvo tulajdonosa, az pedig már a sors fintora, hogy a WTCC-ben a Volvó lehet, hogy először és egyben utoljára versenyez itt. A pálya nevét a közeli városról kapta, a Shangahitól bő 200 kilométerre fekvő településen hétmillió ember él.

 A WTCC által használt leghosszabb nyomvonal 4015 méter, de kétféle, egymástól elkülönülő variáció is kialakítható Ningbóban, így  egyszerre két eseményt is meg tudnak rendezni. A kör a pályarajz szerint 21 kanyart tartalmaz (igaz a szokott eurosportos alapossággal megírt ismertető 22-t ír…), és 12-18 méter között változik a szélessége. Bár a képeken egészen egyenletesnek tűnik a helyszín, de a szintkülönbség mégis 24 méteres. Az óramutató járásával ellentétes irányban zajlik a verseny, és mivel motorversenyeket is rendeznének, ezért a kerékvetők alacsonyak.

A nyitó futam 14, a fő futam 15 körös lesz. A WTCC mellett a Kínai Túraautó-bajnokság és a Kínai Forma-4 bajnokság versenyez majd a hétvégén.

foto: fiawtcc media