Spanyol Rali: Mikkelsen nyerte a murvás napot

Andreas Mikkelsen remekül mutatkozott be a Hyundainál, első versenyének első napján az élen áll, és a híres Terra Alta gyorsaságin szakaszgyőzelmet is aratott. A bajnoki éllovas Sebastien Ogier 1.4 másodperc hátránnyal a második, Kris Meeke 3 másodperc lemaradással  harmadik. 

Mikkelsen a harmadik gyorsasági végén állt az élre, majd a negyedik szakaszon Mads Ostberg a privát Fiestával elvette tőle  a vezetést, amit aztán a norvég az ötös gyorson visszavett, és úgy is megtartott a nap végére, hogy a Terra Alta második körén a lengéscsillapító hibája miatt nem tudott igazán gyors lenni. “A szakasz felénél jött a hiba, ami nagyon zavaró volt, de máris otthon érzem magam az autóban, pont olyan, amilyet szeretek” – mondta a nap végén Mikkelsen, akire holnap újabb kihívás vár, a számára új i20 WRC-vel aszfalton is gyorsnak kell lennie.

Sebastien Ogier megnyerte a pénteki utolsó gyorsaságit, és így 1.4 másodpercre csökkentette a hátrányát Mikklesen mögött, ami remek eredmény, annak fényében, hogy a francia elsőként rajtolt, ami a murvás szakaszokon komoly hátrány. “Örülök ennek a pozíciónak. Az aszfaltos részeken nagyon nyomtam, mert ez volt az egyetlen hely, ahol valódi különbséget tudtunk kiautózni” – nyilatkozta Ogier.

Kris Meeke a szokásos formáját hozta. Pokoli gyors volt ugyan, de a hibákból is akadt, egyszer meg is pörögtek, de az autót (még) nem törte össze, így a 3 másodperces hátránnyal bőven lőtávolban van Mikkelsen mögött. “Frusztráló volt, épphogy megcsíptem a szegélyt az aszfalton, és már forogtunk is. Többször is tolatnom kellett. Majdnem kiestünk, de végül is itt vagyunk, és egészen jó pozícióban” –  mondta Meeke, azt pedig mondani sem kell, hogy a tapasztalatlan Lefebvre mellett ő a legjobb citroenes, a francia több, mint egy perces hátránnyal a kilencedik. Al Qassimi teljesítményéről pedig inkább ne is beszéljünk…

Ott Tanak áll a negyedik helyen. Az észtnek mind a két alkalommal gondjai voltak a Terra Altán, elsőre defektre gyanakodott, másodjára a fékkel voltak problémái, majd délutánra a ritmusból is kiesett, így a hat másodperces hátrány nem is olyan rossz, simán ledolgozható. 

A napot ötödik helyen záró Ostberg nagyon dühös volt, mert a Terra Altán minkét körben tele ment az autó belseje porral, ráadásul délután még a fűtés is maximális teljesítménnyel beindult, így a szaunához hasonló fülkében nem tudott koncentrálni. A hatodik Sordo a tapadás hiányára panaszkodott egész nap, a meglepetésre csak hetedik Neuville pedig a gumikkal szenvedett, és a nap végére a differenciál beállításaival is teljesen eltévedtek.

A Toyota nem fogja az idei szezon legszebb emlékei közé sorolni a spanyol verseny pénteki napját. Latvala az ötödik szakasz után motorhiba miatt kiállt, a napot nyolcadikként záró Hanninen egyszerűen nem volt elég gyors, Esapekka Lappi pedig tanulással töltötte a pénteket, ráadásul a hármas gyorson még a fék is elment a Yarison.

Elfyn Evans az új DMACK gumikkal nagyon rosszul ment, a friss fejlesztésű abroncsok nem bírták a meleget, így a fordos csak a 11. A WRC2-ben Teemu Suninen vezet, aki az utolsó gyorsaságin szervókormány nélkül ment. A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy Suninent a szintén R5-ös autóval versenyző Camilli és Veiby is megelőzte az összetettben.

1 Andreas Mikkelsen, A.Jager Hyundai Motorsport Hyundai 1h11m56.3s
2 Sebastien Ogier, J.Ingrassia M-Sport World Rally Team Ford 1.4s
3 Kris Meeke, P.Nagle Citroen Total Abu Dhabi WRT Citroen 3.0s
4 Ott Tanak, M.Jarveoja M-Sport World Rally Team Ford 6.3s
5 Mads Ostberg, T.Eriksen M-Sport World Rally Team Ford 7.1s
6 Dani Sordo, M.Marti Hyundai Motorsport Hyundai 10.8s
7 Thierry Neuville, N.Gilsoul Hyundai Motorsport Hyundai 12.8s
8 Juho Hanninen, K.Lindstrom Toyota Gazoo Racing WRC Toyota 33.6s
9 Stephane Lefebvre, G.Moreau Citroen Total Abu Dhabi WRT Citroen 1m02.2s
10 Esapekka Lappi, J.Ferm Toyota Gazoo Racing WRC Toyota 1m05.5s

foto: Red Bull Media