Michelisz Norbiék maximális ballaszttal versenyeznek Kinában, a riválisok könnyebbek lesznek

A WTCC kiadta a kínai fordulóra érvényes pluszsúly táblázatot, és sajnos nem nagy meglepetés, hogy a Hondák lesznek a legnehezebbek, maximális ballasztot, plusz 80 kilogrammot cipelnek majd Nigbóban, mert Argentínához képest 20 kilogramm többlettel versenyeznek majd. Sajnos a Zengő Hondákba is maximális büntetősúly kerül.

A ballasztot az elmúlt három versenyhétvége időeredményeiből számítják. A szabályoknak alapján valamennyi márkától a két legjobb időt veszik az időmérőről, ez másfeles súlyozással számít, valamint a két legjobb pilóta két-két legjobb körének átlagolt idejét a futamokról, ezeket egyszeres súlyozással számolják. Az átlagok különbsége alapján határozzák meg, melyik típus mennyi ballasztot kap. A WTCC körüli kuplerájra jellemző, hogy a sorozat honlapja szerint az utolsó két futam alapján számolták ki a súlyokat, miközben a szabályban utolsó három futam szerepel. De ennél is szebb, hogy az FIA oldalán még úgy tudják, hogy a versenyt Shanghaiban rendezik meg…

A riválisok közül a Volvók 10 kilogrammal a legnehezebbek Argentínához képest,  míg a Citroën 30 kilogrammot kivehetett az autókból. Lassan megszokhattuk, hogy a Lada és a Chevrolet ballaszt nélkül versenyez. Ezzel először fordul elő az, hogy Norbiéknak lesz a legnehezebb autójuk a mezőnyben. Remélhetőleg megbirkóznak vele, mert a ningbói pálya vonalvezetése kedvezőbb lesz a Hondáknak, mint Shanghai volt.

Citroën C-Elysée
-30 kg
+ 50 kg
1150 kg
Honda Civic
+20 kg
+ 80 kg
1180 kg
Lada Vesta
+0 kg
+ 0 kg
1100 kg
Volvo S60
+10 kg
+ 70 kg
1170 kg
Chevrolet Cruze
+0 kg
+ 0 kg
1100 kg

foto: Honda Media