Spanyolországban folytatja a Rali Vb, egy nap murva, két nap aszfalt

A 13 versenyes világbajnokság a 11. futamához érkezett, a Barcelonától délre fekvő pályákon folytatják a csatát a Vb címért a pilóták és a navigátorok, azon a versenyen ahol a murvás és az aszfaltos gyorsaságik is szerepelnek az itinerben, így az alkalmazkodókészségről is szól ez a rali. A verseny össztávja 1297 kilométer, ebből 312 a gyorsaságik hossza (és senki nem siránkozik, hogy hosszú az etap…). A bajnokságban Ogier előnye 17 pont Neuville előtt, a harmadik Tanak pedig 33 pontra van a listavezető fordostól. 

A Katalán Rali csütörtök este a tengerparti rajtceremóniával kezdődik, majd pénteken a 2016-ból már ismert javarészt murvás gyorsaságikkal veszi valójában kezdetét. A Cesares és a Bot szakaszokat a verseny leghosszabb gyorsaságija a Terra Alta követi, ebben már vegyesen lesz aszfaltos és murvás rész is. Egy Salouban tartott szerviz után délután újra ismétlődik a program. Péntek este egy 75 percesre nyújtott szervizlehetőséget kapnak a csapatok, hogy murváról aszfaltfutóműre váltsanak.

Szombaton ismét két kört mennek, amely szintén három gyorsaságit tartalmaz. Az El Pont d’Armentera valójában a tavalyi Querol szakasz az ellentétes irányból, míg a Savallà teljesen új lesz. A leghosszabb nap a közkedvelt tengerparti gyorssal ér véget Salouban. 

Vasárnapra is három gyorsaságit teljesítenek két alkalommal is a versenyzők, de a két kör között nem lesz szerviz, így kemény zárónap vár a csapatokra. Természetesen a Riudecanyes sem marad ki a versenyből, a híres körforgalommal.

A Citroennél ezúttal a Meeke, Lefebvre, Al Qassimi trió kap lehetőséget. Yves Matton arra hívta fel a figyelmet, hogy kulcsfontosságú lesz a péntek esti eredmény, ha jó helyen zárják a napot, akkor az élmezőnyben végezhetnek. Kris Mekee tizedszer vesz részt a spanyol versenyen, de eddig nem alakított itt nagyot. 
Egy jó teszten vagyunk túl, ami nagy élmény volt Sebastien Loeb társaságában. Mindig van valami, amin javítanunk kell, de úgy gondolom, jó irányba tartunk. Alig várom, hogy a frusztráló német rali után és egy kis feltöltődést követően ismét versenyautóba üljek. Összességében nézve szinte hihetetlen, hogy már tizedszer leszek ott Katalóniában. Potenciálisan jó rajtpozíciónk van, de az időjárás ezen még változtathat. A lényeg most, hogy jól érezzem magam az autóban, és minél sikeresebb legyek Spanyolországban” – mondta a brit, aki abban bízik, hogy végre az ötödik helynél előrébb végez a katalán versenyen. Al Qasimi is tizedjére ül az autóba Spanyolországban, és ez a kedvenc versenye, ennek ellenére a 2010-es hetediknél jobb helyezése még nem volt. Hozzájuk képest Lefebvre még tejfelesszájú az eddigi két indulásával, ráadásul három hónapja nem versenyzett, így gyorsan fel kell majd vennie a ritmust.

A Fordnál Ogier szintén tizedszer indul Spanyolországban, ráadásul háromszor nyert itt (2016, 2014, 2013), így magabiztosan várhatja a hétvégét. “Elsőként rajtolni egyrészt jó, mert azt jelenti, hogy vezeted a bajnokságot, de ha száraz lesz az idő, akkor kemény munka lesz minimalizálni az időveszteséget a murvás nyitószakaszokon” – mondta a francia listavezető, és hozzátette, hogy a jól sikerült teszt után abban bízik, hogy az aszfaltos teszten sikerült jól felkészülni az utolsó két napra. 


Ott Tanak is kipihente magát, a Német Rali győzelem után még Nagy-Britanniában a Rallydayen is vezetett, a teszttel is elégedett, és magabiztosan várja a versenyt. Ötödik spanyolországi futamán az eddigi legjobb hatodik helyezésénél előrébb szeretne végezni. 
A Ford harmadik versenyzője Elfyn Evans az új murvagumikban bízik, no meg a mezőny legtapasztaltabb navigátorában. Dan Barritt 100. WRC rajtját ünnepli Spanyolországban. 

A Hyundai három autóval támad az előző két verseny csalódást keltő eredményei után, és Hayden Paddon helyett a frissen leigazolt Andreas Mikkelsen vezet majd, Neuville és Sordo mellett. A norvég itt szerezte első győzelmét a WRC-ben, de most nyilvánvalóan Neuville segítése lesz a legfontosabb, és Sordóra is ez a feladat vár, no meg persze a hazai közönség előtt is brillírozni szeretne a spanyol duó. 
Koncentráltnak kell maradni, és minden fordulóban a dobogón kell végeznünk, ez a cél. Kipihentek vagyunk a szünet után, és keményen fogunk küzdeni” -fogadkozott a bajnokságban második helyen álló belga.

A Toyotánál ez azon ritka versenyek egyike, ahol nincs versenytapasztalata a csapatvezető Tommy Makinennek, mert amikor ő versenyzett, akkor még nem vegyes felületen rendezték a Katalán Ralit. Helyett ott van Jari-Matti Latvala, aki nemcsak ismeri, hanem szereti is ezt a versenyt. Két napos teszten is túl van a csapat, az aszfaltos napon a futóművet reszelgették, a murván pedig a diffikkel dolgoztak. Latvala abban bízik, hogy a finnországi murvás győzelem és az erős német aszfaltos teljesítmény után, a vegyes talajon is erősek lesznek.

Jari-Matti Latvala (FIN) performs during the FIA World Rally Championship 2017 in Porto, Portugal on may 19, 2017

A péntek nehéz lesz, mert a szakaszok ugyanazok mint az elmúlt években, de én nem mentem ezen a ralin egy ideje, így nyomnom kell, hogy versenyben maradjak. De ha nem esik úgy mint tavaly, akkor nem hiszem, hogy nagy különbségek alakulnak ki az első napon” – aggódott a péntek miatt Hanninen. Na igen, tavaly tényleg elég nagy eső volt pénteken:

Esapekka Lappi kezd beleszokni a WRC légkörbe. Ezt a véleményt arra alapozzuk, hogy verseny előtt végre nem azt mantrázta, hogy ő csak egy fejlesztőpilóta, aki nem is az eredményért hajt, hanem fejleszti az autót, és tanulja a WRC-t. Most azt mondta, hogy ez egy új kihívás lesz neki, a murvás szakaszok a portugál versenyre hasonlítanak, az aszfaltos részek pedig a világ legjobb aszfaltos pályái, nem olyan kanyargósak, mint Korzika, és nem olyan szűkek, mint Németország, így nagy élvezet lesz rajt vezetni. 

A verseny részletes időterve:

Október 5., csütörtök 
8.00am: Shakedown – Salou (2.97km)
8.00pm: Ceremonial start (Salou)

Október 6., péntek 
8.15am: Start
9.53am: SS1 – Caseres 1 (12.50km)
10.21am: SS2 – Bot 1 (6.50km)
10.56am: SS3 – Terra Alta 1 (38.95km)
1.11pm: Service A (PortAventura – 30 mins)
3.19pm: SS4 – Caseres 2 (12.50km)
3.47pm: SS5 – Bot 2 (6.50km)
4.22pm: SS6 – Terra Alta 2 (38.95km)
6.32pm: Flexi Service B (PortAventura – 75 mins)

Október 7., szombat
6.45am: Service C (PortAventura – 15 mins)
8.00am: SS7 – El Montmell 1 (24.40km)
9.07am: SS8 – El Pont d’Armentera 1 (21.29km)
9.54am: SS9 – Savalla 1 (14.12km)
11.35am: Service D (PortAventura – 30 mins)
1.08pm: SS10 – El Montmell 2 (24.40km)
2.15pm: SS11 – El Pont d’Armentera 2 (21.29km)
3.02pm: SS12 – Savalla 2 (14.12km)
5.00pm: SS13 – Salou (2.24km)
5.30pm: Flexi Service E (PortAventura – 45 mins)

Október 8., vasárnap
6.00am: Service F (PortAventura – 15 mins)
7.00am: SS14 – L’Albiol 1 (6.28km)
7.38am: SS15 – Riudecanyes 1 (16.35km)
8.38am: SS16 – Santa Marina 1 (14.50km)
10.14am: SS17 – L’Albiol 2 (6.28km)
10.53am: SS18 – Riudecanyes 2 (16.35km)
12.18pm: SS19 – Santa Marina 2 – Power Stage (14.50km)
1.41pm: Service G (PortAventura – 10 mins)
3.00pm: Podium (Salou)

foto: Red Bull Media, Toyota Media, Citroen Media, M-Sport, Hyundai Media