Máris a DTM-ben a Japán Super GT!

Gerhard Berger nem beszél a levegőbe! Alig két hónappal az után, hogy a Mercedes bejelentette, hogy kiszáll a sorozatból, a DTM első embere egyre közelebb hozza a jövőt, ami egyre inkább úgy tűnik, hogy a Japán Super GT sorozattal közös Class One lesz. A DTM szezonzáróján már ott is lesz két autó a japánok sorozatából, a Lexus és a Nismo mutatja meg a rajongóknak a lehetséges utat, és egy-egy autóval bemutató köröket mennek Hockenheimben. A jó hír, hogy mindezt versenytempóval teszik, így össze lehet hasonlítani a teljesítményüket, és a szerencsés helyszíni nézőknek az élményt is, a mostani DTM autókkal.

Nagy megtiszteltetés, hogy most először részt vesznek a Super GT autók egy DTM rendezvényen. Ez nem csak egy nagy élmény a szurkolóinknak, hanem egy erős jeladás a DTM jövőjét illetően, hogy mennyire komoly az együttműködés” – mondta Berger. A japánok delegációját vezető Japán GTA szövetség első embere Masaaki Bandoh pedig hozzátette, hogy alig várja már, hogy lássa, hogyan szerepelnek autóik Hockenheimben, és azt is elárulta, hogy a DTM is küld autókat a Super GT szezonzáróra Motegibe. 

A Hockenheimben bemutatkozó, a jövőbeli Class One szabályoknak már megfelelő négyhengeres turbómotorral épített 620 lóerős Lexus és Nismo pénteken egy 30 perces tesztet teljesít a hockenheimi pályán. Szombaton és vasárnap pedig 15 percen át köröznek versenytempóval, az viszont még nem dőlt el, hogy kik vezetik az autókat. 

Berger azt is elárulta, hogy a háttérben gőzerővel folyik a szabályrendszer egységesítése, és a cél az, hogy 2019-ben már az új szabályok szerint épített autókkal versenyezzenek. Ahogy korábban már írtuk, a BMW már elkötelezte magát emellett, de az Audi hivatalosan még nem nyilatkozott. Ha ilyen ütemben haladnak a dolgok, a Mercedes bánhatja, hogy kimarad ebből a nagyon izgalmas sorozatból, hiszen egy BMW-Audi-Lexus-Nissan-Honda összetételű bajnokság nem hangzik rosszul, főleg ha az egyik pilóta Michelisz Norbert lenne!

 

foto: DTM Media