Egy ifjú hölgy munkája miatt is fájhat Michelisz Norbi feje

170430 Wtcc at Monza. Polestar Cyan Racing.

A WTCC egyik meglepetése volt a Volvo téli fejlődése. Persze ha figyelembe vesszük, hogy a kékek új bázist építettek, remek versenyzőket igazoltak, és melléjük leszerződtették Yvan Müllert akkor már tisztul a kép. Viszont ezek az erőfeszítések nem sokat értek volna, ha nincs mögöttük egy erős csapat. Láttuk a Citroen esetében, hogy ez mennyire fontos, de láttuk a Zengő Motorsportnál is, amikor márkaváltások után is egyre jobb eredményeket ért el Michelisz Norbi, mert a gárda összeszokott és profi volt mögötte. Így van ez a Volvónál is. A közvetítésekben sokszor láthatjuk a Polestar csapatát amint együtt figyelik a monitorokat, és ennek a csapatnak egyik fontos tagja a 28 éves francia Julie Lespagnol. Az FIA által közreadott interjúból őt ismerhetjük meg.

Pontosan mi a munkád?
Az autó és a versenyzők teljesítményét elemzem. A teljesítményért felelős mérnökök az elsők akik megkapják az adatokat, elemzik ezeket, és ők alkotják ezekből az első képet. Ezért kevés időnk van a reakciókra, és a munkám egy része épp az, hogy új eszközöket és módszereket fejlesszek az analízishez, amivel javíthatjuk a három versenyzőnk köridőit.

Mesélj nekünk egy átlagos versenyhétvégédről!
Amikor megérkezünk, az autó ellenőrzése az egyik legfontosabb feladatunk. Utána a pályabejárás után egyeztetjük a hétvége tervét, és rangsoroljuk az adatokat, amiknek a központjában lehet az autó viselkedése, a mechanikai egyensúly, a fékek, a lengéscsillapítók, a rajtprogram, a gumik, vagy bármelyik hasonló terület. A futamok alatt már csak a csapattagoktól származó információkra és a szektoridőkre figyelek, hogy felkészült legyek egy váratlan eseményre is. Az adatokat megosztom a többi mérnökkel is. Nickyvel (Catsburg) beszélem meg a vezetési stílusát, az autó adatai, a fedélzeti kamerás képek, és a másik két pilóta teljesítménye alapján. A verseny után pedig összegzem ezeket az adatokat a teljes mérnökcsapat felé. A versenyhétvégén kívül ez a munka sosem ér véget, mert mindig keresem a gyorsabb és hatékonyabb elemzés lehetőségeit. 

Mennyire nehéz a munkád?
Nagyon intenzív. Jól szervezetten és precízen kell dolgozni,és nagyon pontosan fogalmazni. A lehető leggyorsabban válaszokat kell találni az adatok alapján. A legjobban a szombatokat szeretem, ezen a napon mindenki mindent belead, hogy megszerezze az első rajthelyet. Érzed a feszültséget a levegőben, és a nyomás egész nap ott van.

Milyen képességek kellenek a szerepkörödhöz?
Tudni kell foglalkozni a versenyzőkkel, ismerni kell az analízishez szükséges eszközöket, és tisztában kell lenni azzal, hogy mi kell a jó teljesítményhez. Autóipari mérnökként mesterfokozaton végeztem. Adatmérnök voltam az FFSA Academynél, majd Mehdi Bennani mérnöke lettem a Sebastien Loeb Racingnél 2015-ben. Tavaly a Renault Sportnál dolgoztam a Megane RS fejlesztésénél, mint a karosszériáért és az autó viselkedéséért felelős mérnök.

Mi a fontosabb számodra, a szakterületeden dolgozni, vagy a motorsportban szerepet vállalni?
A motorsportban szeretek dolgozni. A csapatszellem és a csúcsteljesítmény miatt. Egyik sem az igazi, a másik nélkül. Szeretem, amikor megoszthatom az adatokat a szakterületem legjobbjaival. Csapatban dolgozni egy remek lehetőség, hogy megosszuk az ötleteket, és együtt dolgozzunk. Egyedül lehet, hogy gyorsabb vagy, de közösen előrébb jutunk.

Mindig is érdekelt a motorsport?
Azóta rajongok érte mióta megkaptam egy Peugeot 306 Maxi replikáját. Sokat játszottam Playstationön V-Rally 2-vel , és ha nem vagyok a versenyeken, akkor is követem a motorsport híreket. Ha élvezni akarod ezt a munkát, akkor rajongónak is kell lenned.

Ki inspirál?
A szüleim. Farmerek, minden nap keményen, de szenvedéllyel dolgoznak. Akkor tanultam meg értékelni a munkájukat, amikor betakarításkor már el tudtam vezetni a traktort. Ők adták meg az esélyt, hogy azt csináljam ami a szenvedélyem, és a kezdetektől fogva támogattak.

Milyen érzés a néhány nő egyikének lenni egy férfi többségű csapatban?
Úgy érzem erős pillére vagyok a csapatnak. Próbálok önmagam maradni, és megosztani a saját látásmódomat. Ha valamit akarok, akkor azt egyenesen és nyíltan megmondom, de emiatt még sosem volt gondom.

Mikor vagy elégedett?
Ha mindhárom autónk az élen van, akkor vagyok igazán elégedett. Ebben a pillanatban elégedett vagyok a csapat folyamatos fejlődésével a szezonban. 

forrás: FIA