DTM: Ausztriában végre nyer a Mercedes?

Utolsó előtti hétvégéjéhez érkezett a DTM, és a bajnokság még mindig nyitott, Mattias Ekström kilenc pontos előnnyel vezeti a bajnokságot Lucas Auer előtt, de az osztrák Mercedes pilóta most hazai pályán támadhatja a svédet.

Kettőjük mögött sincsenek nagy különbségek, még a kilencedik Wickensnek is 100 pontja van, amivel még befogható akár a 136 pontos Ekström is, mivel a hátralevő négy versenyen összesen 112 pont gyűjthető. Egyetlen bibi van az üldözők szempontjából, Mattias Ekström szereti a Red Bull Ringet. Igaz Red Bull festésű Audiban az ember egy kicsit átértékeli melyik pálya a kedvence… “Imádom Spielberget! A környezet különleges, és minden világszínvonalú. Ezen a pályán versenyezni mindig különleges élmény. A ritmusa, és a magasságkülönbségek élvezetesek, a kemény féktávok pedig klassz előzési lehetőséget nyújtanak” – mondta Ekström a pályáról amiről jó emlékei vannak, hiszen 2015-ben egy esős második versenyen fantasztikus autózással nyert itt, ráadásul akkor övé volt a pole pozíció, és a leggyorsabb kör is. Segíteni fog neki az is, hogy eltörölték a ballasztrendszert, így már nem kell megbirkóznia azzal, hogy az Audi a legnehezebb a mezőnyben. A Nürburgringen 25 kilogrammal voltak náluk könnyebbek a BMW-k, most mindegyik autó 1115 kilogrammos lesz.

 

A Red Bull Ring a világ legszebb pályája” – mondta a BMW pióta Timo Glock. “Az egyik ok a környezet, minden nagyon nyugodt és gyönyörű. 2013-ban itt értem el az első dobogós helyezésem a DTM-ben, tavaly pedig nyertem” – folytatta a bajnokság hetedik helyezettje, aki szintén örül annak, hogy nincs már ballaszt az autókban. “Jó lett volna, ha 20 kilogrammal könnyebb kocsival kell felfelé mennem a hegyre, de ennél összetettebb a kép” – mondta Glock.

A Mercedes számára nehéz pálya lesz a Red Bull Ring, a csillagosok eddig még nem nyertek itt versenyt, az eddigi nyolc futamot testvériesen elosztotta egymás közt az Audi és a BMW. Lucas Auer viszont a hazai pálya előnyében bízhat. “Rengeteg kört mentem már itt, szerintem ez Európa legjobb pályája. Annak ellenére magabiztos vagyok, hogy eddig nekünk nem ment jól ezen a futamon” – mondta Auer, akinek valóban nem ment jól, tavaly a 16. és a 21. helyen zárta a versenyeket.

A pályát tavaly újraaszfaltozták és a Moto GP miatt alacsonyabbak lettek a kerékvetők. Különlegesség, hogy a hét jobbkanyar mellett mindössze két balos van, és a kettes kanyar felé az emelkedő 12%-os, a tetejére 250-es tempóval érkeznek a DTM autók.

A márkák bajnokságában az Audi vezet 550 ponttal, a harmadik a BMW épp 100 pont lemaradással, köztük pedig félúton van a Mercedes. 

foto: DTM Media