Hamilton nyert Szingapúrban, a Ferrarik kiütötték egymást a rajtnál

Lewis Hamilton, nyerte a káosszal induló Szingapúri Nagydíjat, a második helyen Daniel Ricciardo végzett a Red Bull-lal, harmadikként pedig Valtteri Bottas zárt. A Ferrarik, Max Verstappen és Fernando Alonso egy rajtbaleset után kiesett. Hamilton 28 ponttal vezeti a bajnokságot.

A rajt előtt esni kezdett az eső, így a mezőny vizes pályán kezdte meg a felvezető kört, majd Charlie Whiting versenyigazgató úgy döntött, hogy a megszokott módon állórajttal el a mezőny. A döntés helyes volt, hiszen a pilóták egy része intermediate abroncsokon várta a rajtot.

A piros lámpák kialvását követően a két Red Bull beragadt, Kimi Raikkonen pedig remekül indult el. Vettel balra húzódott, Verstappennek is követnie kellett, azonban összeakadt Raikkonennel, így mindkettejük számára véget ért a verseny, sőt Raikkonen Vettelt is eltalálta. Az incidensbe Fernando Alonso is belekeveredett, a finn irányíthatatlanná vált autója a szintén parádésan startoló spanyol autóját is megtorpedózta. Vettel a kettes kanyarból kigyorsítva elveszítette uralmát a sérült Ferrari fölött, megpördült, eltalálta a falat, letört az orrkúpja, majd le is parkolt a pálya szélén.

A versenybírák a futam után vizsgálják a rajtnál történt incidenst, de büntetést nem osztottak ki. „A 7-es rajtszámú autó (Kimi Raikkonen) nagyon jól rajtolt, és meg tudta előzni a 33-as rajtszámú autót (Max Verstappen) balról. Eközben az 5-ös rajtszámú autó (Sebastian Vettel) lassabban indult, és balra tartott. A 33-as autó és a 7-es autó összeütközött, ami láncreakciót indított be, és az 5-ös és a 14-es (Fernando Alonso) számú autóval való ütközéshez vezetett a következő kanyarban. A 7-es, az 5-ös és a 33-as számú autóknak fel kellett adni a versenyt a baleset következtében. A 14-es számú autó pár körrel később esett ki. A bíróság úgy ítélte meg, hogy egyik versenyzőt sem terheli döntő mértékben a felelősség a balesetben, ezért nincs szükség további intézkedésre” – állt a szövetség által kiadott hivatalos közleményben. 

Később Alonso versenye is befejeződött, a spanyol autójában elment a motorerő, így visszatért a garázsba csapatához. Daniel Ricciardo autója is elkezdett rakoncátlankodni, de ezt csak a verseny után tudtuk meg. “Már az első biztonsági autó előtt láttuk, hogy veszít az olajnyomásból a váltóban. Akkor azt sem tudtuk, hogy jut el a verseny feléig. Danielt aztán instruáltuk, hogyan kezelje a helyzetet. Ez rossz hatással volt a köridőire, de hihetetlenül jól csinálta. Több mint másfél órán át kellett babusgatnia az autóját, hogy célba hozza.”  – árulta el Christian Horner.

A rajtbaleset utáni első safety car szakaszt követő második biztonsági autós periódust Daniil Kvyat okozta: az orosz a 7-es kanyarban nem tudott elfordulni, majd végül a falban kötött ki. Míg a safety car a pályán körözött, a legtöbben kereket cseréltek, ám az élmezőnyből a két Mercedes és Carlos Sainz nem hajtott a bokszba.

Hamilton ezt követően magabiztosan vezetett a verseny során, és könnyedén megszerezte a győzelmet. A váltógondokkal küzdő Daniel Ricciardo persze nem tudott közel kerülni a brithez és megelőzni őt. Viszont Bottas sem érte utol a Red Bullt, így a finn megint nem tudta megközelíteni Hamilton teljesítményét.

A verseny 37. körében harmadszorra is pályára gurult a biztonsági autó, miután Marcus Ericsson csapta falhoz a Saubert az Anderson hídon, majd meg is pörgött a pályán. 

Szingapúrban végül negyedik lett Carlos Sainz, aki élete eddigi legjobb F1-es eredményét érte el Szingapúrban, lehet, hogy már picit bánja, hogy jövőre a Renaultnál folytatja.

Az ötödik helyen Sergio Perez végzett a Force Indiával, a hatodik Jolyon Palmer pedig szintén élete legjobb eredményét érte el, és első pontjait szerezte meg Szingapúrban. Vandoorne is boldog lehet a hetedik hellyel, eddigi 14 F1-es futamán ez volt a legjobb eredménye.