Michelisz a Class One-ról: Nem hivatalosan már zajlottak közöttünk ilyen jellegű beszélgetések

Fontos közleményt tett közzé a BMW a DTM nürburgringi futama előtt. A lényeg, hogy a márka elkötelezte magát a DTM mellett, de a Class One szabályrendszer bevezetését támogatják, így a Mercedes kiszállása után megnyílhat az út a japán gyártók előtt is, akik a Japán Super GT bajnokságban már ezeknek a szabályoknak megfelelő autókkal indulnak. Cikkünkben korábban már írtunk arról, hogy a Hondának már van egy remek versenyzője, aki az NSX-szel indulhatna a közös bajnokságban: Michelisz Norbert.

Norbi szerda este a Kossuth Rádióban beszélt a Class One tervekről, amelyek már a Hondánál is szóba kerültek.

Minden lehetséges, szeretném a Hondával folytatni a pályafutásomat, de úgy érzem legkorábban 2020 környékén vezethetik be ezeket a szabályokat, és addig még mindig van két átmeneti év, és ebben a két évben én mindenképpen szeretnék versenyezni. Remélem a Honda úgy dönt, hogy folytatja a túraautós programját, mert nagyon szeretek versenyezni, és nagyon szeretek a Honda család tagja lenni, de ezzel kapcsolatos hír még nincs.” – mondta Norbi, és itt arra is utalt, hogy még mindig nagy a bizonytalanság a WTCC-vel kapcsolatban.

A Motorsport Világtanács szeptember eleji ülésén sem született döntés a Túraautó Világbajnokság jövőjéről, így a 2018-as szezonról sem tudunk semmit.

Remélem a Honda döntéshozók is elkötelezik magukat a jövő évi WTCC, TCR vagy valamilyen túraautó sorozat mellett, mert ez azt jelenthetné, hogy továbbra is a Honda család tagja maradhatok.” – folytatta Norbi.

A Honda már az új Civicből is elkészítette a Type R változatot (Norbi már ezzel jár), és a JAS-nál épülnek az új TCR autók, így jövőre a WTCC-ben okafogyottá válik a korábbi Civicre épülő versenyautó használata. Átépítik a TC1-es kocsit? Új TC1 autó épül? Ha a TCR szabályrendszerrel folytatja a WTCC, akkor ebben mennyi szerepet vállal a gyár? Utóbbi esetben mihez kezdjenek az ETCC-vel? Csupa kérdőjel, amire még nincs válasz, az idő pedig fogy.

A Class One szabályrendszer kapcsán Norbi azt is elismerte, hogy a Hondánál is napirenden van a  kérdés, és a versenyzők véleményét is kikérik a döntés előtt. “Nem hivatalosan már zajlottak közöttünk ilyen jellegű beszélgetések. Ugyanakkor azt is látni kell, hogy ezekhez az autókhoz hátsókerekes tapasztalat kell. Abban is biztos vagyok, hogy Michelisz Norbert, akármennyire is szeretik a Hondánál, papíron nem első számú választás. Viszont mindenképpen célom, hogy ilyen jellegű top túraautó bajnokságban folytassam a pályafutásomat.”

Michelisz Norbi szerint jó döntés, hogy egységesítik ezeket a szabály rendszereket, és úgy véli, hogy a túraautóknál is jó lenne egy olyan lépcsőzetes felépítés, mint az együléses autóknál. Egy TCR autókon alapuló sorozattal, a Class One pedig egy lépcsővel feljebb helyezkedne el.

Én mindenhol el tudom magam képzelni, kérdés, hogy a döntéshozók mit gondolnak rólam, hogy hol tudnám leginkább a márka érdekeit képviselni. Ahogy már sokszor elmondta, én mindenre nyitott vagyok, úgyhogy kíváncsi vagyok merre vezet az utam.”

Mi is kíváncsiak vagyunk, és örömmel látnánk Norbit a DTM-ben, vagy abban a csúcs sorozatban amivé kinövi magát.

foto: Honda Media