Sainz a Renaultnál versenyez a Maláj Nagydíjon?

Nem zörög a haraszt, ha nem fújja  szél. A haraszt pedig most a Toro Rosso – Renault -Honda háromszögben zörög, méghozzá egyre hangosabban. A legfrissebb sajtóhírek szerint Carlos Sainz aláírt a Renault csapatához a 2018-as idényre, és ezzel eldőlt annak a dominónak az első darabja, aminek a végén a McLaren – Renault állhat a 2018-as Ausztrál Nagydíj rajtrácsára, a Toro Rosso – Hondák mellé. 

A Renault azt már kijelentette, hogy több csapatot nem akar ellátni motorokkal, így ahhoz, hogy a McLaren megszabaduljon a Hondától, arra lenne szükség, hogy a Toro Rosso is motorpartnert váltson, és a japánokkal működjön együtt.

Az Olasz Nagydíj alatt az a hír látott napvilágot (igaz hivatalosan nem erősítették meg), hogy a Renault Carlos Sainzot is szeretné megkapni, azért cserébe, hogy jövőre a Red Bull fiókcsapat helyett a McLarennek szállítson erőforrásokat. A motorsport.com úgy tudja, hogy már meg is született a megállapodás, így Sainz a Renaultnál folytathatja, akár már a Maláj Nagydíjtól. Ebben az esetben a spanyol Jolyon Palmer helyére kerülne, Sainzot pedig Pierre Gasly vagy Nobuharu Matsushita válthatja.

 

A wokingiak abban bíznak, hogy, a Renault erőforrásokkal Fernando Alonsót is maradásra tudják bírni 2018-ban. A Renault pedig egy fiatal tehetséget kapna Hülkenberg mellé, aki néhány évvel későbbi világbajnoki ambícióikhoz remek partner lenne. Igaz az a kérdés nyitott marad, hogy mi lesz Kubicával, de az ő menedzsere az olasz hétvégén azt hangoztatta, hogy a lengyelt iránt más csapatok is érdeklődnek.

Az elmélet nagyon szép, de már csak egyetlen nagyon fontos kérdésre nem kaptunk választ:

Mi a fenének kell a Toro Rossonak a Honda erőforrás?

foto: Red Bull Media, McLaren