Itt a 2018-as Francia Nagydíj vonalvezetése

Tavaly decemberben már eldőlt, hogy Paul Ricard a Forma-1-es versenynaptárba kerül majd 2018-ban, így a Francia Nagydíjat egy évtizedes szünet után újra megrendezik. Az előzetes naptár tervezetében a június 24-ei dátum szerepelt a francia futam dátumaként, és a szervezők plakátjain is ezt a napot jelölték meg.

Paul Ricard 1971 és 1990 között összesen 14 alkalommal látta vendégül a Forma-1-et, ám a 2018-as versenyt a korábbiaktól eltérő, 5,8 kilométeres nyomvonalon rendezik meg. A szervezők szerdai sajtótájékoztatóján közzétették a hivatalos pályarajzot, melyen már látható az a sikán is, amit a híres Mistral-egyenesbe iktatnak, hogy ezzel növeljék az előzési lehetőségek számát, valamint csökkentsék az amúgy túlságosan hosszú padlógázas szakaszokat. A sikán nem új, Michelisz Norbiék 2016-ban a WTCC-ben már versenyeztek ezen a részen, igaz, ők pedig a hátsó részt nem használhatták.

A szimulációk szerint az F1-es versenyautók a lassító ellenére is elérhetik majd a 344 km/órás csúcssebességet, és a sikán előtt közel 200 km/órás lassításra kényszerülnek. Az egyenes további részét aztán a szintén híres Signes-kanyar követi, amelyet várhatóan padlógázon teljesítenek a pilóták. Paul Ricard egyik különlegessége a bukóterek burkolata, a kék és a piros zónák speciális összetételű, érdesített aszfaltja lassítja le az autókat.

A Bernie Ecclestone tulajdonában álló, az elmúlt években csúcsszínvonalúvá fejlesztett pályát újabb komoly beruházással teszik alkalmassá a Forma–1 fogadására. Új lelátókat is építenek, amellyel már 65 ezer néző befogadására lesz alkalmas Paul Ricard. Összesen 95 millió eurót költenek el az F1-es verseny miatt, ebből 65 milliót a régió, 30-at a szervezők adnak.

A héten már az első F1-es próbát is megtartják, csütörtökön Lewis Hamilton a Mercedesszel a Pirelli új gumijait teszteli.