Bemutatkozott az új Forma-2-es autó, V6 turbó váltja a V8-at

Az Olasz Nagydíj előtti csütörtökön hivatalosan is bemutatták a Forma-2 új versenyautóját, amelyet a sorozat 2018-ban, 2019-ben, és 2020-ban használni fog.

A race1.hu ott volt a leleplezés előtt:

a leleplezés pillanatában:

és az azt követő percekben is, amikor még a versenyzők is kíváncsian nézték az új autót:

Az új versenyautón a biztonság területén történtek a legkomolyabb fejlesztések, a cockpit megfelel a Forma-1 biztonsági szabványainak, és a külső is megpróbál a lehető legjobban hasonlítani az F1-es gépekhez. A Halo is ott van az autón, ami olyan szempontból örömteli, hogy a versenyzők biztonsága a kisebb sorozatokban sem kevésbé fontos, mint az F1-ben, igaz az eszköz itt sem lett szebb… Sajnos a motor tekintetében is történt változás, a V8-as szívómotort 3.4 literes turbós V6-os váltotta.

Az elektronikai rendszer képes a virtuális biztonsági autós és a klasszikus biztonsági autós fázisok kezelésére, de felkészítették a jövőbeni fejlesztések fogadására is. A költségeket is szem előtt tartották, az új autók üzemeltetése nem lesz drágább a régebbi modellénél.

A 2018-as Forma-2-es autó már túl van egy sikeres shakedown-on, amit Magny-Cours-ban tartottak júliusban, de a tesztelés érdemi fázis csak most kezdődik. A cél az, hogy a csapatok a jövő évben egy megbízható autót kapjanak. Ez tavaly sikerült a GP3-ban, így jó esély van rá, hogy a a Forma-2-ben sem technikai hibák határozzák majd meg a következő szezon elejét.

 Az első autókat január közepén kapják meg a csapatok, a második február közepén érkezik, a két időpont közt pedig egy shakedown során ismerkedhetnek meg az autókkal, hogy az előszezoni teszteket ne vakon kelljen megkezdeni.
 
A továbbra is a Pirelli szállítja majd, így az olaszok a fejlesztésben is közreműködtek.
  
A Forma-2 új autójának leleplezése fontos pillanat a szövetség életében, mert olyan piramist építünk az együléses sorozatokban, ami a gokarttól a csúcsig, a Forma-1-ig tart. A terv az, hogy egy strukturáltabb lépcsőt építsünk, ahol az autók alkalmasabbak arra, hogy a versenyzők felkészüljenek a következő lépcsőfokra. A Forma-2-ben ez azt jelent, hogy olyan autót akartunk, ami nem csak oktatja a pilótát, hanem felkészítse őket a Forma-1 csillogására is. Szép az autó és biztonságos, mindkét területen hasonlít az F1-re” – foglalta össze az új koncepció lényegét Charlie Whiting az FIA F1-es versenyigazgatója, aki a szövetség együléses szakágénak vezetője is egyben.
 
 Az F2 első embere Bruno Michel azt emelte ki a bemutatón, hogy fontos szempont volt, hogy lehessen előzni az új autóval, és így még szórakoztatóbbak legyenek a versenyek. A költségek féken tartása pedig azért volt továbbra is kiemelt fontosságú, hogy  a csapatok száma se csökkenjen.
 
 
A 2018-as Forma-2-es autó műszaki adatai (zárójelben az előző modell adatai):
 
Hossz: 5224 mm (5065mm)
Szélesség: 1900 mm (nem változott)
Magasság: 1097 mm (1072 mm)
Tengelytáv: 3135 mm (3120mm)
Súly: 720 kg versenyzővel együtt (688 kg)
 
Motor
V6 3.4 literes turbófeltöltéses Mecachrome motor
620 Le @ 8750 /perc (612 Le @ 10.000 /perc)
Fly by wire gázpedál
Élettartam a felújításig: 8000 km (3600-4000 km)
Nyomaték: 600 Nm (500 Nm)
Gyorsulás: 0 – 100 km/h: 2.90 mp, 0 – 200 km/h: 6.60 sec (nem változott)
Maximális sebesség: 335 km/h – Monza DRS-sel (330 km/h)
Maximális lassulás: -3.5 G
Maximális terhelés kanyarban: +/- 3.9 G
 
Váltó:
6-sebességes Hewland szekvenciális váltó
Electro-hidraulikus váltófülek a kormányon 
ZF SACHS karbon kuplung
 
 Electronika:
Magneti Marelli SRG 480 ECU/GCU adatrögzítővel
 
Felfüggesztés:
Dupla háromszög lengőkarok, nyomórudas felfüggesztés, elöl két lengéscsillapító és torziós rúd, hátul tekercsrugók 
Elöl kétutas, hátul négyutas Koni lengéscsillapítók
 
Fék:
6 dugattyús Brembo féknyergek 
karbon féktárcsák és betétek
 
Kerekek és gumik:
O.Z. Racing Magnézium felnik
elöl 13” x 12” gumik
hátul 13” x 13.7” gumik
 
foto: race1.hu, Sam Bloxham/FIA Formula 2