A Mercedes becsapta a Ferrarit

A Mercedes, már Belgiumban bevetette idei negyedik erőforrását, a szabályok szerint ez az utolsó amit büntetés nélkül használhatnak. A csapat vezetője Toto Wolff  szerint nem fog problémát okozni számukra, hogy a rendelkezésükre álló motorokkal büntetés nélkül teljesítsék a szezont, így fölösleges volt halogatniuk az új, körülbelül körönként egy tized másodperces gyorsulást hozó erőforrást.

A spái paddockban ugyanakkor felvetődött, más is motiválta az új motor használatát. Az FIA az olajégetéssel kapcsolatos viták miatt még júliusban jelezte, hogy az Olasz Nagydíjtól kezdve szigorítani fog a maximális olajhasználatra vonatkozó előírásán, és az eddigi 1,2 liter/100 kilométeres értéket 0,9 liter/100 kilométerre csökkenti. Az új határértéknek minden olyan erőforrásnak meg kell felelnie, amelyet Monzában vagy Monza után vetnek be először.

A Mercedes ezzel legálisan kibújt a korlátozás alól, a Ferrari pedig az olasz sajtó szerint felháborodott, mert a riválisok a szezon hátralevő részében előnyben lesznek, mivel  kibújtak az FIA szigorítása alól.

Toto Wolff ugyanakkor a hétvégén tagadta, hogy bármiféle konfliktus is támadt volna közöttük. „Én nem hallottam semmit a ferrarisok részéről. Valaki szólt, hogy van erről valami a sajtóban, szóval nem a Ferraritól hallottam róla” – nyilatkozta.  „Ádáz ellenfelek vagyunk, de van olyan jó a kapcsolatunk, hogy ha problémánk adódik, azt megbeszéljük zárt ajtók mögött. És ez még csak fel sem merült.”

Emellett azt is leszögezte, hogy bár valóban az FIA határideje előtt vetették be új erőforrást, ezzel nem kerülik meg a szabályokat, mert a gyári csapatnak ugyanolyan motort kell használnia, mint a partnercsapatoknak. „Korábban vetettük be a motorunkat, és ugyan a Spában használt motorunkkal nem kellett volna az új szabályokhoz alkalmazkodnunk, de utána muszáj lesz, mivel ezt a motort adjuk a partnereinknek is, és egyformának kell lenniük.”

Nem így van, legalábbis az FIA álláspontja szerint megmarad a 3 deciliteres előny a Mercedesnek. „Ha egy belső égésű motort Monzában vagy azt követően vetnek be először, az olajfogyasztás mértékének 0,9 l/100 km alatt kell maradnia használat során. Amennyiben egy motort Spában, vagy az előtt használnak először, az olajfogyasztásnak 1,2 l/100 km alatt kell maradnia” – erősítette meg a szövetség az autosport.com-nak.

Mindez azt jelenti, hogy az év hátralévő részében valahányszor a legfrissebb motorral versenyeznek, a Mercedes az engedélyezett olajfogyasztás terén előnyben lesz a Ferrarival szemben. A maranellóiak Spában  szintén kipróbálták a továbbfejlesztett negyedik erőforrásukat, de azt a Haas kapta meg, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen Monzában használhatja először az új motort.

foto: Mercedes Media, Ferrari Media