Ezen múlt a Ferrari győzelem?

A Belga Nagydíjon az egyik kulcsmomentuma a biztonsági autós fázis utáni újraindítást követő párharc volt Lewis Hamilton és Sebastian Vettel között. Kívülről megnézve csak annyit láttunk, hogy Vettel megpróbálkozott az előzéssel a Kemmel egyenesben. Korán ki tudott bújni a Mercedes mögül, de aztán a motorerő győzött, és DRS nélkül Vettel nem tudta befejezni az előzést.

A Ferrari belső kamerájából egészen másképp fest az eset.

 
A verseny utáni nyilatkozatok fényében még összetettebb, hogy mi is történt a pályán. 
 
“Elsőre nagyon jól sikerült elindulnom, a hátsó egyenesben el tudtam húzni előle. Utána viszont rossz motorüzemmódba kapcsoltam, ezért elkezdett felzárkózni mögém, és utol is ért.” –mondta Hamilton a futam után.
 
“Az egyes kanyarban még nagyon hidegek voltak a gumijaim, ezért kicsit elfékeztem magam. Hallottam, hogy ő előbb lépett a gázra, mint én, aztán mikor lefelé száguldottunk az egyenes részen, nem nyomtam teljesen. 90 % gázt adtam, hogy a lehető legközelebb tartsam magamhoz” –  tette hozzá az autosport.com-nak Hamilton.
 
 
A rossz motorfokozat, és a kis trükk miatt valójában Sebastian Vettel túlságosan hamar érte utol Hamiltont a Kemmel egyenesben, így korán ki kellett bújnia a jótékony szélárnyékból. Ha később éri utol a Mercedest, akkor tovább maradhatott volna a szélárnyékban, aminek segítségével nagyobbra nőtt volna a sebességkülönbség a két autó közt, és így sikerülhetett volna az előzés. 
 
Hamilton pedig túlságosan rutinos ahhoz, hogy újabb lehetőséget adjon, így a verseny hátralevő részében a középső szektorban annyira gyors volt, hogy Vettel már nem került DRS távolságon belülre az érzékelési pontokon.
 
Sebastian Vettel szűkszavúbban kommentálta az esetet, de a lényeget ő is elmondta: “Túl korán kerültem túl közel.”
 
foto: Ferrari Media, Mercedes Media