Hungarian Baja: Nasser Al-Attiyah világkupa futamot nyert Veszprémben

Augusztusban nálunk versenyez a világ elitjének egy része, ezt már 2008 óta így van, amikor is a 2004-ben útjára indult Hungarian Baja bekerült a Világkupa sorozatba. Idén Nasser Al-Attiyah, Mikko Hirvonen és Stefan Svitko voltak a legnagyobb nevek, és nem meglepő, hogy az eredménylistán is ők szerepelnek az élen.

A kétszeres Dakar-győztes katari sztár csak az utolsó szelektíven nem tudott nyerni, Aron Domzala egy másodperccel jobb volt nála, de Al-Attiyah így is megnyerte a versenyt, több mint három és fél perces előnnyel Miko Hirvonnen előtt. A gyári Minivel versenyző finn, meg akarta ismételni tavalyi sikerét, de a Nasser Al-Attijah ezúttal utolérhetetlen volt a Toyota Hilux-szal.

Nagyon örülök neki, hogy negyedszer is nyerni tudtam Magyarországon – attól kezdve szeretem ezt a versenyt, hogy 2008-ban először itt jártam. Nem volt könnyű, egyáltalán nem – végig koncentrálni kellett, annyira, hogy a vasárnapi első szakasz végén azon kaptam magam, hogy elfelejtettem inni. De az időjárás jó volt, a pálya jó volt, sok szurkolót láttunk az út szélén, és az autónk is tökéletesen működött. Úgyhogy élveztük nagyon” – mondta Nasser Al-Attijah a verseny honlapjának.

Mikko Hirvonen csak a szombati második szakaszon tudta megszorongatni a katarit, de szinte a kezdettől fogva tudta, hogy a győzelemre csak akkor van esélye, ha a nagy rivális hibázik.

Nasser megint nagyon-nagyon gyors volt, és nem volt meg a kellő tempónk, hogy legyőzzük őt, pedig a vasárnap délelőtti szakasz első negyven kilométerén tényleg a határon autóztam, de azután adódott néhány rizikós pillanat, úgyhogy kicsit, de tényleg csak egy kicsit visszavettem a tempóból, mert úgy éreztem, ha nem teszem, felborulunk. A második hely nem rossz, de sohasem tesz tökéletesen boldoggá, aminek viszont örülök, hogy Andyval ez a második versenyünk, és egyre jobban működünk együtt” – mondta Hirvonnen.

A harmadik helyen a szintén Minivel induló lengyel Kuba Przygonski ért célba, aki nagy csatát vívott a Ford F150-nel versenyző Martin Prokoppal.

Az utolsó nap első szakasza elég jól ment, nyomtuk a gázt, és jót csatáztunk Prokoppal. A pálya egy kicsikét más volt vasárnap, mint szombaton, mert ellenkező irányból érkezünk az ugratókra, de voltak ismerős helyek. Jó verseny volt, teljesen más, mint a többi világkupa-futam: eléggé hepehupás, az esőzés miatt sok volt a vízátfolyás – ez jelentette benne a legnagyobb kihívást. A harmadik hellyel elégedett vagyok, mert nem akármilyen mezőnyben szereztük meg, előttünk Nasser és Mikko, mögöttünk Prokop szóval jó kis társaságba keveredtünk” – értékelt a lengyel pilóta.

A legjobb magyarként a kilencedik helyen érkező Lónyai Pál végzett, aki Horn Albert navigálásával végig koncentráltan versenyzett a Porsche Macannal.

Vasárnap ugyanazon a szakaszon versenyeztünk, mint tegnap, csak ellenkező irányból – és meg kell mondanom, így sokkal nehezebb volt. Extrém kihívások elé állította az autót és a versenyzőket egyaránt. Sikerült az úton tartani a kocsit, de akadt néhány nagyon rizikós pillanat, amikor csak reménykedtünk benne, hogy nem borulunk fel – vérbeli Baja-verseny volt ez. A mai pálya nehézségét az jelentette, hogy tegnap és tegnapelőtt esett, úgyhogy sok nyomot csinált a mezőny, amelyeken szemből érkezni olykor nem volt túl komfortos” – mondta a célban Lónyai.

A motorosoknál a tavalyi Dakar-rali második helyezettje, a szlovák Stefan Svitko kiemelkedett a mezőnyből. Pokoli gyors volt, és még úgy is megnyerte az összes szakaszt, hogy a vasárnapi elsőn elesett.

A délelőtti szakasz nem sikerült túl jól számomra, mert körülbelül ötven kilométerrel a rajt után kicsúszott alólam a motor a síkos köveken, de szerencsére sem nekem, sem a versenygépemnek nem lett baja. Aztán harminc kilométerrel a cél előtt elment a hátsó fékem, úgyhogy ez is nehezítette a dolgomat. Összességében nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megnyernem életem első Hungarian Bajáját.”

A dobogó második fokára a KTM-mel versenyző Alessandro Ruoso állhatott fel, aki megerősítette vezető pozícióját a világkupa összetett pontversenyében, a harmadik pedig a lengyel Jan Brabec lett. 

A legjobb magyar motoros Hodola Richárd volt, ő az Európa-bajnoki értékelés második helyén végzett: „Jó volt megmérettetni magam ebben az erős nemzetközi mezőnyben. Már az elején boldog lettem volna, ha az abszolút tízben végzek, ez sikerült is, amit lehetett kimotoroztam magamból.”

A kamionos mezőnyben hárman indultak, de végül csak a Silk Way Raliról épphogy megérkező Scaniával Kovács Miklósék értek célba.

A Hungarian Baja végeredménye:

Autósok: 1. Nasszer al-Attijah, Mathieu Baumel (katari, francia, Toyota Hilux) 5:24:54, 2. Hirvonen, Schulz (finn, német, Mini John Cooper) 3:38 p h., 3. Przygonski, Colsoul (lengyel, belga, Mini John Cooper) 8:02 p h., …9. Lónyai, Horn (magyar, Porsche Macan) 41:21 p h.

Motorosok: 1. Stefan Svitko (szlovák, KTM) 5:37:54, 2. Ruoso (olasz, KTM) 16:53 p h., 3. Brabec (lengyel, Husqvarna) 22:20 p h.

forrás: hungarianbaja.com
foto: STom, hungarianbaja.com