Loeb újra WRC-ben!

Egyelőre csak egy teszt erejéig, ugyanis a Citroen bejelentette, hogy a kilencszeres Rali világbajnok augusztusban teszteli az egyik C3 WRC-t. Azt is nyilvánosságra hozták, hogy a francia zseni egy napos privát teszten vesz részt, és aszfalton próbálja majd ki az autót. A helyzet pikantériája, hogy a Citroen utoljára nem túl barátságosan ebrudalta ki Loeb-öt a WTCC programból, aki most a Peugeot-nál versenyez a Ralikrossz Vb-n, és a terepraliban. Legutóbb épp a Silk Way Ralin indult, ahol az új 3008 DKR Maxit kapta meg, igaz a versenynek egy baleset, és egy kézsérülés vetett véget. A Peugeot azonban engedélyezte, hogy a szintén PSA konszernhez tartozó Citroen segítséget kérjen Loebtől.

Merthogy nem is kell komoly sorok között olvasási képesség hogy lássuk, a franciák zsákutcába kerültek a fejlesztésekkel. Nemrég Yves Matton kijelentette, hogy az idei év már elúszott (na jó nem pont így mondta), és 2018-ra koncentrálnak. A kicsit elkapkodottnak tűnő pilótaválások is erre utalnak. De Matton azt a problémát is felfedte, hogy a jelenlegi versenyzőik a tesztek után azt szajkózzák, hogy mennyit fejlődött az autó, de aztán a pályán mégsem nem tudják ezt tempóra váltani, vagy pedig összetörik az autót. A gondok miatt a csapat technikai stábjában is változások történtek, az eddigi technikai vezetőt az a Christophe Besse váltotta, aki annak idején még a Xsara WRC fejlesztésében is részt vett. 

Loeb felkérésének hátterében az is komoly szerepet játszik, hogy ő azon kevés aktív pilóták egyike, aki aktív központi differenciállal szerelt autóval is szerzett tapasztalatot, és ez épp azon területek egyike, ahol a Citroen szenved a C3 WRC-vel.

Alig várom már, hogy újra egy WRC-be üljek, és megtapasztaljam, hogy mennyit változott a technika” – mondta Loeb, aki szabad hétvégéin feleségével versenyez, hol egy Peugeot 306 Kit Car-ral, hol egy 208 R5-tel, de a közös pont ezeken a hétvégéken, hogy mindig nyer…

A teszten várhatóan a 2018-as autóhoz keresik majd a beállításokat, illetve olyan fejlesztéseket szeretnének kipróbálni, amelyek az autó sokoldalúságát növelik majd, mondta az új technikai igazgató. Azt is hozzátette, hogy néhány tervezett fejlesztés kidolgozására hónapok kellenek még, így ezeket biztosan nem fogják bevetni a következő szezon előtt.

Még mindig a rali a szenvedélyem. Bármilyen más szakágat is próbáltam az elmúlt öt éveben mióta visszavonultam, a rali maradt az amit legjobban szeretek” – tette hozzá Loeb.

De mi lesz akkor, ha nagyon megtetszik neki az új WRC??? 

foto: Citroen Media