Silk Way Rali 11. nap: Az “assitance” nyerte a szakaszt

Három nappal a verseny vége előtt a Peugeot egyértelműen a segítő szerepét osztotta Stephane Peterhanselre , és a tizenháromszoros Dakar győztes, ezt tökéletesen végrehajtja. A szerdai napon Cyril Despres mögött rajtoltak, de hamar utolérték őket, és attól kezdve együtt autózott a két 3008 DKR. Ez azt is jelentette, hogy a 237 kilométeresre rövidített szelektíven Peterhansel volt a leggyorsabb, mögötte Despres következett, majd a két Mini, Yazeed Al Rahji és Bryce Menzies sorrendben. Eugenio Amos ismét jól ment, ötödik helyen végzett. 
A kamionoknál Martin Kolomy tovább támadott, megnyerte a napot Anton Shibalov előtt. Sotnikov, Merdeev és Nikolaev követte őket, így a Kamazokkal csak Kolomy tudja tartani a lépést. Szalay Balázsék csak a 20. helyen értek célba az autósoknál, Kovács Miklós pedig a 12. lett.

Az összetettben Despres már 55 perces előnnyel vezet, Menzies pedig feljött a második helyre, kicsit több mint egy perccel előzi meg Han Weit. A kamionos mezőnyben Sotnikov  negyedórával vezet Shibalov előtt. A harmadik és negyedik helyen nagy a harc Kolomy és Mardeev között, most a cseh Tatráé a harmadik pozíció, de csak 2,5 perc az előnye Mardeev előtt. Szalay Balázs a 21., Kovács Miklós a 11.

A kanyonok között vezető jórészt homokos szakaszokon a Peugeot 190 km/h-ás csúcssebességet regisztrált, és ez jól mutatja, hogy milyen kihívás ezeken a terepeken az élmezőnyben autózni. Stephane Peterhansel főleg az utolsó 50 kilométert élvezte, az elején a porban le kellett gyűrniük néhány autót, aztán már nem zavarta őket senki. A végén a murvás részeken pedig többször is keresztbe csúsztatta az autót. Despres ezt nem mondhatta el magáról,a francia az élen áll a versenyben, így minden kilométeren óvatosan kell vezetnie, mert egy hiba sokba kerülhet. A Peugeot Loeb kiesése ellenére is elégedett, eddig 7442 kilométert tettek meg mechanikai meghibásodás nélkül, így jó alapokkal várhatják a jövő évi Dakart.

A Mininél is hasonló volt a felállás, Al Rahji nyomta keményen a gázt nehogy feltartsa Menziest. A szakasz vége felé egy kis problémájuk támadt az első kerekek guminyomásával, de ez sem akadályozta őket túlságosan, így a nap végén annak is örülhettek, hogy kétórás büntetésük ellenére újra a legjobb tízben vannak. 

Ez a nap is olyan volt, mintha Afrikában lennénk. A reggeli összekötő után Nyugat-Szaharára kísértetiesen emlékeztető terepen futottuk a szelektívet, amelynek voltak homokos, hullámos, néha simább és tempósabb részei is. Nem volt forróság, olyannyira nem, hogy az eső itt is megtalált bennünket. A szakaszon még csak néhány csepp égi áldással találkoztunk, a táborba vezető úton viszont már rendesen esett. Összességében véve egészen jó kis nap volt, komolyabb meglepetések nélkül” – értékelt Kovács Miklós.

Jól kezdtünk, de azután egyszer csak elkezdett kerepelni az autó hátulja, azután meg már csattogott is: eltört a jobb hátsó féltengely. Megálltunk, több mint egy óra alatt kicseréltük, és mentünk tovább. A pálya maga nagyon jó és gyors volt, és persze nagyon poros. Sajnos megint a MAZ mögött indultunk, meg vagyunk áldva ezzel a kamionnal, folyamatosan szívjuk a porát. Most nem tudtuk megelőzni, a porhatárán autóztunk, de jó tempót diktált, úgyhogy nincs okom a panaszra” – mondta a nap végén Szalay Balázs.

A Silk Way utolsó napjain kemény szakaszok várnak a mezőnyre. Következnek a dűnék. Csütörtökön a Jiayuguan és Alxa Youqi közötti 483 kilométerből csak 254 kilométer a szelektív szakasz, de ez lesz az egyike a Silk Way két legkeményebb napjának.

foto: Silk Way Media, Qualisport