Mátrai Hegyiverseny – Hyundai i20WRC, Nagy Norbi, Turán Frici és Josef Béres már a hegyen

Pontban reggel nyolc órakor, napsütésben, az időmérő edzésekkel megkezdődött a 34. HE-DO Mátrai Hegyiverseny Parádsasváron. Negyvenhét autó vágott neki négy kategóriában az 5410 méteres pályának. A tavaly felújított versenypálya szintkülönbsége 250 méter. Az időjárás egyelőre kegyesnek mutatkozik a versenyzőkkel, akik minden nézővel együtt remélik, hogy nem ismétlődik meg az előző évi két napos folyamatos esőzés.

A Hankook Racer Cup-ban itt van a bajnokságot jelenleg vezető Somogyi Márk, a túraautók között elindul a tavalyi győztes helyi versenyző Nagy Norbert. Ebben a kategóriában láthatunk egy ralis Hyundai i20 WRC-t, a lengyel Grzegorz Duda kormányzásával. Itt vannak a parádi verseny tapasztalt rókái is: Bódis Kálmán, Turán Frigyes, valamint Gál Szabolcs, aki tavaly hat év kihagyás után igen jól ment itt egy régebbi autóval.

Háromnegyed kilencre a túraautós és Hankook-os versenyzők összesen tizennyolc fős csapata megtette az első lépéseket, befejezte az első időmérő edzést. A leggyorsabbnak a túraautók között Nagy Norbert bizonyult, aki 2:42,729 perc alatt teljesítette a távot Turán Frigyes és Jedlóczky L. Márk előtt. Gál Szabolcs a felfutás közben megdörzsölte a korlátot. A Hankook Racer Cup-ban Boldizs Bence 3:24,760 perccel végzett elsőként, őt Somogyi Márk és Kismarty-Lechner Gábor követte.

Az időmérő edzés második felében a formaautók és a Hegyi Kupa versenyzői kerültek sorra. A két formaautós közül a szlovák ifjabb Josef Beres futott fel a legjobban, 2:31,563 perces eredménye nem csak itt, az egész mezőnyben a legjobb lett. Ez nem csoda, hiszen Tatuus PY012-es autója a leggyorsabb ezen a versenyen. Mögötte Milos Zmeskal végzett, ő 39,136 másodperccel volt lassabb Beresnél. A Hegyi Kupában huszonhárman csaptak össze: ebben a felfutásukban Strider Zoltáné lett a legjobb idő, Mitsubishijével 2:58,209 perc alatt tette meg a több mint öt kilométert. Második Szekeres Péter lett 0,839 másodperces hátránnyal. A harmadik leggyorsabb időt Lángi Attila szerezte meg 2:59,56-nal. A felfutást rövid időre megakasztotta Szabó Viktor és az ő gyönyörű világoskék BMW2002-ese – az autó elfolyatta az olaját és trélerrel kellett lehozni.

Alighogy kipihenték az első időmérő kör fáradalmait a versenyzők, már mehettek is a második idővadászatra. A Hankook Racer Kupában második nekifutásra is Boldizs Bence lett a leggyorsabb, hat másodpercet javítva idején (3:18,885 perc). A második helyen most is Somogyi Márk zárta ezt az időmérőt, ő hét másodpercet javult. A harmadik legjobb időt ismét Kismarty-Lechner Gábor futotta, ő is hét másodpercet hozott az idején.

A túraautók versenyében Bódis Kálmán 2:39,215-perccel utasította maga mögé a többieket, ez tíz másodperccel jobb eredmény, mint az előző körben. Nagy Norbert ezúttal a második helyre szorult idejével, ami csak 0,455 másodperccel volt rosszabb Bódisénál. Mögéjük a lengyel Grzegorz Duda zárkózott fel, ideje 2:45,246 perc. Az előző időmérő éllovasai közül Jedlóczky L. Márk az ötödik, Turán Frigyes pedig tizenkettedik lett. Gál Szabolcs kettőt előreugrott és negyedik időt ment.

A formulaautóknál ifjabb Beres 2:28,620-ra tornázta le az idejét, ezzel ő lett a leggyorsabb Milos Zmeskal előtt, és az első időmérőhöz hasonlóan az egész mezőnyben is. A harmadik versenyzőnek, Miroslav Ciliaknak már a rajtolásnál eltört a féltengelye, pár méter után megállt és lehozták a pályáról.

A Hegyi Kupában ezúttal Szekeres Péter (2:53,464) lett Strider Zoltán előtt (ez pont fordítottja az előző felfutás eredményének), a különbségük 0,135 másodperc. Lángi Attila ezúttal is a harmadik leggyorsabb időt futotta. Az élmezőny ideje úgy átlagban öt másodperccel lett jobb, mint az előző körben. Krizsán Péter technikai hiba miatt nem fejezte be ezt a próbálkozást.

Nagy Norbert
Az elsőnek az elején még zsír új gumikkal mentem és megcsúsztam azon a szilikon rétegen, ami ezeken van rajta. Kicsit óvatosabban mentem fel, a következőn már egy fokkal lendületesebben. Sőt, szinte már nem sokat hagytam benne. Most a Kálmán gyorsabb tudott lenni négy tized másodperccel, ha ő nem gyorsul, akkor talán még ennyi van bennem. Nagy meccs lesz!

 Turán Frigyes
A második időmérőn nem volt egyértelmű, hogy mennyire rajtolok. Készültem a 30 másodperces rajtra. Fel volt kapcsolva a rajtprogram, majd nem váltott zöldre és én lekapcsoltam, aztán a computer letiltott. Van egy gomb, amit vissza kellett volna kapcsolni, de nem jutott eszembe. Aztán egy darabig felfelé utcai tempóban gurultam és az első kanyarban megtaláltam. Szóval teljes bénázás volt… Az autó rendben van, úgyhogy a versenyfutamra nem lesz gond, azt hiszem.

Gál Szabolcs
Új gumikat raktunk fel, és ennek a felülete kicsit szilikonos, a második kanyarban kicsit megúszott a hátulja, kicsit hozzá értem a korláthoz. Onnantól kezdve nagyon-nagyon óvatosan mentem fel. Most megyek ezzel az autóval először, szeretném egyben visszaadni. A második felfutásomra már elégedett voltam az idővel is és a gumi sem csúszkált. 

Jedlóczky L. Márk
Ezzel az autóval már régen mentem, azóta sokkal erősebb lett. Kétszer tudtam felmenni a pályán, nagyon teszik. Igen gyors, sok és szűk kanyarokkal, amit élvezek. A harmadik idővel már meg vagyok elégedve. Szeretnék minél jobb időket menni! Van még az autóban és bennem is egy kicsi.

Grzegorz Duda (Lengyelország)
A pálya tökéletes, akár egy világbajnoki futamot is lehetne rendezni itt. Nagyon jó a szervezés és igen kedvesek az emberek. Az autómmal minden rendben van. Győzni szeretnék, mint mindenki, aki ide jött versenyezni.

Bódis Kálmán
Minden rendben van. Először az egyik autómmal megyek gyorsan, azután a másikkal, azután megint az elsővel nagyon gyorsan.

foto: Mátrai Hegyiverseny facebook