Silk Way Rali 7. nap: “Sprintszakasz”, Mini győzelemmel

106 kilométeres speciálszakasz a 412 kilométeres össztávon, ez bizony a Silk Way Ralin, csak egy könnyű kirándulásnak számít. Na jó a navigátorok ezzel nem biztos, hogy maradéktalanul egyetértenek, mert a Kazahsztánból Kínába vezető úton azért volt néhány trükkös navigációs feladat. Első szakszgyőzelmét szerezte a Silk Way pénteki napján az amerikai Bryce Menzies, mögötte pedig az eddig verhetetlen Peugeot csapatból Cyril Despres és Sebastien Loeb ért célba. Despres hátránya csak másfél perc volt, Loeb pedig mindössze 6 másodperccel volt lassabb nála. A kamionos mezőnyben taroltak a Kamazok az összetettben vezető Dimitrij Sotnikov 27 másodperc előnnyel ért célba Anton Shibalov előtt. A harmadik Mardeev lett, és a negyedik Nikolaev is csak másfél perccel volt lassabb Sotnikovnál. A magyarok közül Szalay Balázs a kategória 11., Kovács Miklós a 12. lett.

A Silk Way Rali autós mezőnyét hét nap után továbbra is Loeb vezeti, még mindig több mint egy óra előnnyel, mögötte Despres, és Menzies a sorrend, Szalay a 11. A kamionosoknál Sotnikov, Shibalov és Kolomy áll az első három helyen, a negyedik Mardeev 25 perces hátránya még bőven ledolgozható. Kovács Miklós a Scaniával a kilencedik.

Ma nagy napunk volt. Mindössze 106 kilométert mentünk, és tudtuk, hogy az elejétől nyomni kell.  A navigáció rendben volt, a gázpedál pedig a padlón, így nagyon örülünk, hogy újoncként szakaszt nyertünk. Az autó rendben volt, holnap viszont nehéz lesz az élről indulni” – értékelt Menzies a célban. A másik Minivel Al Rajhiék azért veszítettek időt, mert 30 kilométerrel a vége előtt utolérték a kamionokat, de akkora volt a por, hogy nem tudtak annyira közel menni, hogy aktiválják a Sentinel rendszert, amivel jelezni tudtak volna, hogy előznének.

“Miután a verseny elején az esővel és a sárral küzdöttünk, a mai nap minden megváltozott.  Nagyon veszélyes volt ekkora porban versenyezni. A pálya olyan volt mint Szardínián a Rali Vb-n.” –mondta Despres a táborban. Loebnek most szerencséje volt, mert a mezőny elején ment, így a porral nem kellett megküzdenie, viszont a navigáció nehezebb része rájuk maradt. Peterhanseléknek is sima napjuk volt, 2 percen át vártak Loebre, hogy együtt menjenek végig a pályán.

Az elején negyven kilométert autóztunk az előttünk rajtoló Pelichet porában, de onnantól kezdve élveztük a versenyzést, mert sem előttünk, sem mögöttünk nem volt senki látható távolságban, bátran nyargalhattunk a MAZ-ok után. Mindent megtettünk, hogy ne veszítsünk túl sok időt, mert szerettünk volna lőtávolon belül maradni a top tízhez képest. Akadt egy-két érdekes helyzet még ezen a rövid szakaszon is, amikor nagyokat repült az autó egy-egy nem várt gödör után, de mindig szerencsés volt a földet érés és lekopogom, hogy a Mokka eddig nagyon jól bírja a kiképzést” – értékelt a csapat honlapján Szalay Balázs.

Rövid szakasz volt, nagyon rázós és poros. A látási viszonyokat erősen korlátozta, hogy sokan voltak előttünk, olyanok is, akik jóval lassabbak nálunk. Veszélyes volt így a sok árok és gödör miatt, amit jól mutat, hogy az egyik Kamaznak kilyukadt az olajteknője, az egyik De Rooy kamionnak a hátsó futóműve adta meg magát. Voltak forró pillanataink nekünk is, de szerencsére megúsztuk komolyabb gondok nélkül. A Torpedo ismét kitűnően bírta a megpróbáltatásokat, ami örvendetes, mivel a verseny java még hátravan. Ha a kínai pályák ilyenek lesznek, mint ez a mostani volt, akkor borzalmasan kemény napok várnak ránk” – mondta a célban Kovács Miklós.

Szombaton megint egy viszonylagosan rövid táv vár a mezőnyre, de a 436 kilométeres össztávból, most 250 kilométer lesz a speciálszakasz. Vasárnap pedig jön a pihenőnap Urumquiban.

foto: Silk Way Media, Opel Dakar Team facebook