Silk Way Rali 6. nap: Peterhansel és Nikolaev volt a leggyorsabb

Újra két Peugeot volt a leggyorsabb a Silk Way Rali hatodik napján, Stephane Peterhansel negyedórányi előnyel ért célba Sebastien Loeb előtt, míg a harmadik helyen újra egy kínai versenyző végzett, Han Wei a Geelyvel. A kamionosok közt Eduard Nikolaev megkezdte a hátrány ledolgozását a két csapatársa mögött, és megnyerte a szakaszt. A második a tatrás Martin Kolomy lett, aztán újra a Kamazok követeztek Sotnikov és Mardeev sorrendben. A magyarok Szalay Balázs a 21., Kovács Miklós a 35. idővel ért célba, ez kategóriájukban a 14. és a 12. helyet jelentette.

Összetettben továbbra is Loeb vezet az autósoknál, előnye újra több mint egy óra Despres előtt, a harmadik helyen Menzies áll a Minivel, de a negyedik Han Wei csak 35 másodpercre van tőle. Szalay Balázs két helyet visszaesett, és a 11. A kamionoknál hat nap után Sotnikov bő két perccel vezet Shibalov előtt, Kolomy hátránya majd 13 perc. Kovács Miklós továbbra is a 8.

“A 24. helyről indulva sokkal könnyebb a navigáció, mert a fű a kamionok után már le van taposva. Olyan volt, mintha egy autópályán mennénk. Negyedórás előnnyel nyertünk, ami elég sok, de ez nem igazán a mi érdemünk. Hat szakasz után 1 óra 52 perc a hátrányunk a harmadik helyezett mögött, így nem vagyok benne biztos, hogy odaérhetünk a dobogóra, mert már csak 8 versenynap van hátra. Azt hiszem a csapatvezetőnk inkább azt szeretné, ha Sebnek és Cyrilnek segítenénk.” – mondta Peterhansel az idei második szakaszgyőzelme után. 

Loeb és Despres egymást követte a hatodik napon, és azt a játékot játszották, hogy amikor az élen álló eltévedt, akkor a második vette át a vezető helyet. Így cserélgették a pozíciókat egész nap, mert elsőként haladva nagyon nehéz volt a navigáció. Menzies defektet kapott, és az emelője is eltört, így majd fél órát veszítettek. A másik Mini is defekt miatt veszített időt, Al Rajhiék a sérült kereket nem tudták levenni a kocsiról, így 7-8 perccel tovább tartott a kerékcsere. 

” A speciálszakasz érdekes és gyors volt, ugratókkal, és néhány trükkös résszel. Néhány kanyart levágtunk, és nagyrészt a csapattársakkal együtt mentünk, de 120 kilométerrel a vége előtt egy kanyar levágásakor egy gödörbe estünk és eltört a kabin felfüggesztése. Szerencsére nem sérült meg senki.” – mesélte a célban a győztes Nikolaev. 

Az első háromszáz kilométer viszonylag gyors volt, azután azonban hegyi ösvényre értünk, amely kanyargott ugyan, tehát lassította a tempót, de jó volt a ritmusa” – írta Szalay Balázs a csapat honlapján. – “Elkapott minket a zuhé, de ezúttal nem volt baj, mert nem lett tőle sár, sőt, porban mentünk szinte végig, ezért is okozott nehézséget, amikor például kamiont kellett előzni. Nem láttunk semmit a porában. A második ellenőrző pont után két folyón is át kellett kelni, az egyiken volt híd, a másikon… Nos, eredendően a másikon is, csak valaki ripityára törte, úgyhogy alternatív megoldást kellett találnunk. Mentünk jobbra, nagyon jobbra, és még inkább jobbra, de mindenhol lehetetlen volt az átkelés, mert túl magas volt a víz, úgyhogy elindultunk visszafelé. Laci kiszállt és talált egy helyet, ahol viszonylag alacsony volt a víz szintje, és a másik partoldal sem volt túlságosan meredek. Ilyenkor egyébként arra is nagyon figyelni kell, nehogy kifelé menet felüljön az autó a partoldalra. Kevésen  múlt, de megúsztuk.”  A Balázs által hiányolt hidat később a 21. helyen célba érő ausztrál Di Lalloék építették újra. 

A Silk Way hetedik napján egy kicsit lazíthatnak a csapatok, az Urdzar – Karamay táv “mindössze” 412 kilométer, és ebből 106 lesz a speciálszakasz.

Részletes eredmények itt olvashatóak.

foto: Silk Way Media