Silk Way Rali 5. nap: Despres első szakaszgyőzelme, a Kamazok már az élen

A Silk Way Rali ötödik napján az eddigi leghosszabb 484 kilométeres szelektívet teljesítették a versenyzők. Az összetett 18. helyről induló Cyril Despres vesztítenivaló nélkül száguldott végig a pályán és megszerezte első szakaszgyőzelmét az idei Silk Wayen. Mögötte meglepetésre két Kamaz következett, Sotnikov alig több mint 2, Shibalov pedig bő 6 perccel volt lassabb Despresnél. Az orosz kamionosok összehangolt támadását bizonyítja, hogy Nyikolaev is ötödik lett, 12 perces hátránnyal. Az autósoknál a kínai Liu Yanui végzett a második helyen a Bacimotorral, harmadik pedig Bruce Menzies lett a Minivel. Szalay Balázs 41 perccel volt lassabb Despresnél és a 13. lett az autós mezőnyben, Kovács Miklós pedig egy órás hátránnyal 12. a kamionok közt.

Összetettben az autósoknál az ötödik napon csak 5. Loeb még mindig 50 perccel vezet Peterhansel előtt, a harmadik Menzies 1 óra 15 perces hátránnyal. Szalay a kilencedik, majd 3 órás időkülönbséggel. A kamionosoknál a Kamazok az élre álltak, Sotnikov 48 másodperccel (!) vezet Shibalov előtt, a harmadik Kolomy negyedórányira van tőlük. Kovács Miklós két MAZ közé ékelődve a 8.

Despres úgy nyerte a mai szakaszt, hogy nem használta el a három joker egyikét, amivel kedvezőb rajtpozícióból indulhatott volna. Így persze többször beragadt néhány lassabb versenyző mögé. Sebastien Loeb viszont nyitotta a szakaszokat, és a magas fűben sok időt veszített. A legrosszabbul azonban Peterhansel járt, a 385 kilométernél újabb 50 percet veszített, így csak a 15. lett. A Minisek problémamentes napot zártak, Al Rahjiék szintén amiatt voltak lassabbak, mert ők is az élen kezdték a speciálszakaszokat.

A kamionosoknál Nikolaev egy furcsa defekt miatt lett csak harmadik, az orosz a nap végén amiatt értetlenkedett, hogy ha nem egy szikla vágta ki a gumiját, akkor mitől eresztett le a kerék. Mechanikai hibára gyanakodnak, a szervizben megpróbálnak utánajárni. Az Ivecosok gyengébb napjának furcsa okai voltak. Ardavicius navigátora elaludt, így 15 perccel később indultak, De Rooy kamionján pedig a fülke felfüggesztése tört el, így a második időellenőrző után országúton mentek be a táborba.

Hosszú és nehéz szakasz volt, mégis ezt élveztük eddig a legjobban.” – nyilatkozta a csapat honlapján Szalay Balázs. – “Végre alig esett az eső, jó volt a gumink, és az autó is remekül muzsikált, igaz, a cél előtt húsz kilométerrel kaptunk egy defektet, ami miatt veszítettünk legalább hat percet, de ez benne van a pakliban, főleg akkor, ha körülbelül háromezerszer ütöd oda az autót, márpedig ma ez történt. Nehezítette a dolgomat, hogy reggel nagyon rossz volt a gyomrom, és nem is jött rendbe, de a szakaszon az adrenalin elnyomta a fájdalmat.”

 „A rajt után elég mozgalmas pálya fogadott bennünket, szépen haladtunk és érdekes élmény volt, hogy egy helyen alig másfél méterre mentünk a híres, nevezetes transzszibériai expresszvonattal együtt. Az első kétszáz kilométer kifejezetten jól sikerült, több előzést is végrehajtottunk, de utána egy picit kizökkentünk a ritmusból, mert egy picit furcsának éreztük a gátlókat. Jó száz kilométer kellett, mire újra felvettük a korábbi ritmust, de akkor hirtelen megnőtt előttünk a forgalom, óriási por volt bent a pályán és mivel alig láttunk valamit, nehéz volt tempósan haladni. A tábor felé haladva, már az összekötőn ismét akadt egy kis szállítmányunk, az egyik Optimus buggy-t vontattuk meg” – részletezte a napot Kovács Miklós a táborban.

A hatodik napon Semeyből a kínai határig megy a mezőny, a 600 kilométerből 387 lesz a speciálszakasz. Részletes eredmények itt találhatók. 

foto: Silk Way media